Gå til innhold

Gått ned over 40 kilo på 4 måneder!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Man må virkelig ville noe slikt selv, ikke bli fortalt/mobbet av andre av du må ned i vekt.

Man må grundig til verks, både mentale og psykisk helse.

Det jeg har hatt en fordel hele tiden er viljestyrke. Uten den hadde jeg aldri klart det jeg gjorde.

 

Min tidligere meg var å spise minst 2 chipspakker me rømme i uka, drikke 5-8 bokser energidrikker, spiser middager opptil 1000 kcal, vips så stoppet jeg.

 

For å ta et eksempel. Før spiste jeg 7 tacoskjell med fyll og to hvetetortillas, nå klarer jeg bare en av hver til middagen.

Husk alltid å drikke halvtime før og etter måltid. Bruk gjerne også 15-20 minutter hvert måltid, det er tiden hjernen bruker å skjønne at du er mett.

 

Første måneden var jeg utrolig streng. Spiste snaue 1400 kcal, fordelt på 5-7 måltider med ca halv times jogging hver dag.

Byttet ut alt av finbrød over til knekkebrød grov fra Wasa. Kuttet ut fete sauser, pølser, cola, chips og dip, sjokolade, fet middag m.m.

Hoppet dermed på salatmiddager med ca 100gr kjøtt i om det er fisk, kylling eller biff. Brukte også her litt egg, pasta eller ris fullkorntype. Erstatt dem sausene du bruker, til noe light dressing, sjysaus, soyasaus m.m.

 

Måned nummer to økte jeg litt med trening, bare 10 min mer. Da spiste jeg også rundt det samme, bare her tar man litt mer pålegg en hva jeg var vandt til. Skinke og Philadelphia Light smørost med ristet grovbrød eller knekkebrød grov.

 

Q-Skyr med 10 gram med havregryn oppi gjorde susen som et mellommåltid.

Drakk godt over 2 1/2 liter væske daglig, 2 liter var bare vann eller Fun Light Saft. Resten kom fra juice og melk.

Tok også kosttilskudd som en hjelp til å få i meg nok for dagen.

Det man får nedi brødskuffen (magen) utgir 75% av mitt resultat.

 

Utfordringer jeg støttet på i starten er du må tilvenne nye vaner og unngå det alle andre spiser. Fordi jeg kunne sitte ved samme bord som familien der dem spiste det dem ville ha, mens jeg satt med min kost.

 

Styr unna fristelser i butikker, dette kan være der man sprekker til slutt.

Gjerne prøv å få herren/fruen/familien/venner til å spise det samme som du gjør, det gjør det lettere før deg som skal endre en livstil, selvom dette kan være vanskelig for noen.

 

Motivasjonen min var min viljestyrke. Har man den på plass, klarer man det meste.

Endret av iL ImMorTaL
  • Liker 7
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Problemet med denne fremgangsmåten er at en går fort opp i vekt når man er lei spesialdietten.

Det er bedre å ta det over tid. Ser det hele tiden folk som går fort ned i vekt at etter en stund begynner de å legge på seg igjen.

 

Er ikke helt korrekt det du sier her. Jeg kjører på med litt mer mat en jeg gjorde før, holder vekta seg der den er nå. Altså jeg har falt ned til 85 kilo nå, selvom jeg har økt noe matinntak.

 

Man blir ikke lei om man varierer det man får ned i brødskuffen. Varierer man hver eneste dag så blir man ikke lei denne type kosthold.

 

Kjøpte klær for 2 uker siden, nå må jeg ut igjen å kjøpe klær.

Lenke til kommentar

Henger huden fortsatt thight til kroppen? Lurer siden jeg er i samme situasjon, bare at jeg i ved startstreken og ikke i målstreken! godt jobba! du kom ned like mye som jeg gjord motsatt vei i 2013 på 4 månder!

Men for å sette på spissen hadde jeg en BMI på mitt værste 39.8, nå er den på rundt 26. Da gir jeg litt beng i om det henger her og der.

Om man har for mye, kan man enten trene mer på musklaturen. Om dette ikke hjelper, kan man spør en lege om å ta en operasjon for overflødig hudfjerning om du er innefor visse kritterier for en slik operasjon.

Endret av iL ImMorTaL
Lenke til kommentar

 

Problemet med denne fremgangsmåten er at en går fort opp i vekt når man er lei spesialdietten.

Det er bedre å ta det over tid. Ser det hele tiden folk som går fort ned i vekt at etter en stund begynner de å legge på seg igjen.

 

Er ikke helt korrekt det du sier her. Jeg kjører på med litt mer mat en jeg gjorde før, holder vekta seg der den er nå. Altså jeg har falt ned til 85 kilo nå, selvom jeg har økt noe matinntak.

 

Man blir ikke lei om man varierer det man får ned i brødskuffen. Varierer man hver eneste dag så blir man ikke lei denne type kosthold.

 

Kjøpte klær for 2 uker siden, nå må jeg ut igjen å kjøpe klær.

 

Greit. Problemet var at jeg har erfart det selv, jeg la på meg mye etter en skade jeg fikk.

Gikk ned 20 kilo på 3 mnd. etter en diett legen annbefalte meg, rent kjøtt, ingen sukker osv.

Etter en stund gikk jeg opp 30 kilo på ca 1 år.

Begynte å trene selv 3 timer daglig med variert trening og passet på at pulsen var der den skulle være.

Maten var ikke så nøye bare jeg var fornuftig. Det resulterte i et vekt tap på 50 kilo på 2,5 år.

Vekta mi har holdt seg stabil siden. Nå spiser jeg nesten hva jeg vil og jeg trener hver dag og nyter det.

 

Gratulerer med vekttap og happy gaming. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...