Gå til innhold

TEST: Asus ROG Swift PG278Q


Anbefalte innlegg

 

 

Funker det for Nizzen, funker det for meg. :)

Nja. Nizzen likte vel VG278H og den skjermen var jo bare helt jævlig på farger og gamma. Greit å være litt kritisk på det man ser på. :) No Offence Nizzen :cool: :cool:

 

ROG skjermen er helt sikkert bra, får værtfall håpe den er bedre enn de foregående matte 27" til Asus som i mine øyne var fullstendig ræva. Asus sin 24" glossy var dog meget brukbar.

Har HE. Bra til gaming. Sammenlikner ikkje gamer med 12k Eizo som jeg hadde :p

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

 

Funker det for Nizzen, funker det for meg. :)

Nja. Nizzen likte vel VG278H og den skjermen var jo bare helt jævlig på farger og gamma. Greit å være litt kritisk på det man ser på. :) No Offence Nizzen :cool: :cool:

 

ROG skjermen er helt sikkert bra, får værtfall håpe den er bedre enn de foregående matte 27" til Asus som i mine øyne var fullstendig ræva. Asus sin 24" glossy var dog meget brukbar.

Har HE. Bra til gaming. Sammenlikner ikkje gamer med 12k Eizo som jeg hadde :p

 

 

Gaming og pro er selvsagt to forskjellige ting. Dog neppe noen særlig forskjell på H og HE

 

Dog håper jeg ROG skjermen er av bedre kvalitet, det bør den være =)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Det har fullstendig revelusjonert spilling for min del , så jeg sier defintift at det er verdt et kjøp. Spill som knapt har vært spillbare for meg grunnet screen tearing og stuttering går så glatt nå at jeg knapt kan tro det. Fargene er ikke like gode som IPS skjermen min, men blant TN paneler tror jeg nok dette må være det beste jeg har vært utfor.

 

Jeg skjønner ikke hvorfor flere folk bruker triple buffered vsync med D3DOverrider, eller RadeonPro hvis du bruker SweetFX. Jeg har IPS skjerm på nåværende tidspunkt, og vurderer denne nye skjermen, men kunne aldri tenke meg å spille uten triple buffered vsync. Med tr.b.vsync har du null riving i bildet, og dynamisk framerate uten ytetelsestap slik som vanlig vsync har. Dessuten så er lag et minimalt problem med triple buffered vsync, spesielt hvis du setter framecap@59 (dvs. -1 av monitorens hzrate).

 

PS: Hvordan vil dere sammenlikne bildekvaliteten på TN-monitoren, vs. en god IPS-skjerm a la den man finner i de nyeste iMacene? Før noen slakter meg for å spille på en iMac, så spiller jeg kun STALKER-spill/mods, og her er stemning og det visuelle mest viktig for meg. :) Men de siste STALKER-mods begynner å bli såpass krevende på grafikkfronten at jeg snart blir tvunget til å oppgradere. Jeg har ingen erfaring med ordentlige TN-skjermer, så vet ikke hva slags kvalitetsforskjell jeg kan forvente... Noen gode tips?

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar

Med trippel buffering og vsync så ble CS:GO uspillelig nesten. Inputlagen ble i hvert fall alt for tydelig etter min smak.

Da er det bedre med tearing.

 

Og det fra en som egentlig sjeldent legger merke til dette. Men siden CS er den raskeste skyteren jeg spiller, så ble det ekstra tydelig her.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-QB4VTZbn

Med trippel buffering og vsync så ble CS:GO uspillelig nesten. Inputlagen ble i hvert fall alt for tydelig etter min smak.

Da er det bedre med tearing.

 

Og det fra en som egentlig sjeldent legger merke til dette. Men siden CS er den raskeste skyteren jeg spiller, så ble det ekstra tydelig her.

Hmm, har lest at CS:GO er spesielt vanskelig mht. lag og vsync, de fleste andre spill skal fungere greit så vidt jeg vet. :) Merker nå stor forskjell her mellom triple og vanlig vsync mht. lag. Dette er på en 60hz monitor når det er sagt...

Endret av Slettet-QB4VTZbn
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • 2 måneder senere...

Da har jeg anskaffet denne. Min gamle Dell (2407WFP 1920x1200, 8ms, 60HZ!!) døde. Det smalt i den og den bare døde. Muligens den innebyggede strømforsyningen.

 

Nå 2560x1440, 1ms og 144Hz ... spillte litt Quake Live hehe en helt annen verden. Skjønner plutselig hvorfor så mange holdt seg til CRT skjermer i lang tid.

 

Prisen er noe stiv, men jeg hsuker jeg betalte 7000 kroner for mine Dell monitor i 2005 (2006?) og må si at det var verdt hver krone.

 

Håper denne varer like lenge :)

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 3 måneder senere...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...