Gå til innhold

– NSA-ansatte bytter på nakenbildene de stjeler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Standar rutine for datareperasjons selskaper også, der man ser at privatbildene var åpnet i reperasjonstia, men filene runt var ikke rørt bortsett fra det som skulle repareres..

Standard rutine er vel å dra det litt langt, jeg vet det eksisterer mye snoking i den bransjen, men det er langt i fra uten unntak. Jeg har fikset hauer av PC-er uten å snoke i dokumenter og bilder.

 

Dog er nok dette bare noe man må akseptere når man overleverer maskinen til noen andre, det er ikke akseptabelt å snoke, men man må likevel forvente at det kan skje. For det finnes vel meg bekjent ingen gode løsninger på dette problemet.

Endret av Evelen!
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Løsningen er vel å ikke ha slike bilder.

Vil man ta vare på de så ha backup på eget medie.

Ja, det er riktig, med mindre det er mediet som svikter, og du sender det inn til IBAS, så snoker ibas rundt på bildene.

 

Men selvsagt, å ikke ta slike bilder er jo en løsning. Dog er det gjerne mange dokumenter man ønsker å holde hemmelig.

Endret av Evelen!
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-x7D6du0Hjb

Jobber selv innen IKT, og akkurat det å se på private bilder, eller annen privatinformasjon er rett og slett motbydelig.

 

Men dette er absolutt ikke overraskende.

Lenke til kommentar

Med tanke på snoking fra reperasjonsfolk: hva med å kryptere bildene/filene man ikke ønsker at andre skal se? Bitlocker er jo f.eks så enkelt at hvermannsen burde klare å bruke det.

NSA har anngivelig bakdører for å komme seg forbi enkelte krypteringer, om dette gjelder bitlocker vet jeg ikke.

 

Bitlocker brukes jo ihvertfal aktivt av norske bedrifter, så jeg regner med folk ser en viss sikkerhet i det.

Lenke til kommentar

I min service-tid var det begrenset til å påne pappa for å se at det var bilder 0,1 sek med mindre ikonet viste miniatyrbilder pga det var bilder inni.

 

Men dilemma når alle bildene er klippet ut og kunden ikke vet hvor bilder er lagret og man må søke jpg i min datamaskin for å se om det er flere bilder på pcen i alle mapper.

spesielt om kunden har mye nedlastet video og musikk, men kun ønsker bilder og jeg ikke kan kopiere alt.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Ikke noe å gjøre? :) Det er de færreste, IBAS inkludert, som kommer seg forbi selv elementær enkrysjon!

 

Vil du holde noe hemmlig, så gjør en innsats og enkrypter det! Dermed basta. Vil det holde organisasjoner som NSA eller land som Kina ut av dokumentene dine? Antageligvis ikke :( Men vil det holde Random Bob hos Elkjøp\Expert\IBAS ute? HELL YES!

 

Ta ansvar for din egen digitale hverdag! Ignorance is no excuse for stupidity ;)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...