Gå til innhold

Dingsene finner ikke hverandre på hjemmenettverket.


Anbefalte innlegg

Ok, her er problemet:

 

Alle "dingsene" mine (laptop, tv, mobiler, Ipad, IP-kamera, osv) kobler seg greit til selve Internettet, og hver for seg fungerer det utmerket. Problemet er at, tja la oss ta et konkret eksempel:

 

Jeg ønsker å se på netflix via Chromecast:

 

Da sier feks mobilen min at jeg ikke har noen Chromecast-dings (det dukker ikke opp noe symbol for Chromecast når jeg spiller av på mobilen). Men på TVen min sier Chromecasten at den er klar til bruk.

 

Når jeg da rebooter ruteren, finner alle dingsene hverandre, og jeg får bruke chromecast perfekt. Men etter feks en dag eller tre (dette har jeg ikke funnet noe system på), så må jeg NOK EN GANG reboote ruteren for at ting skal fungere.

 

Noen som vet om en fiks, som gjør slik at jeg slipper å reboote ruteren nesten hver gang jeg skal Chromecaste?

 

PS! Nettverkskartet viser at ruteren bare finner feks 4-5 dingser, når det er snakk om kanskje ca 10-15 stk. Dette løser seg som sagt med reboot av ruter, men det varer ikke lenge. (Ruteren er en Netgear, husker ikke mod).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilken ruter bruker du?

Er UPnP aktivert? Enkelte rutere kan også ha funksjoner for klientisolering påslått som standard som en sikkerhetsfunksjon. Opplevd blant annet noen Zyxel-modeller hvor dette har vært standard og Zyxel har hatt et litt kryptisk navn på det.

For ChromeCast mot tv-en brukes kanskje Wi-Fi Direct slik at det går utenom ruteren?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...