Gå til innhold

Fantasy Premier League 2014/2015


Maefteda

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er ofte veldig fristende å prøve og være forut for systemet, men jeg har gang på gang opplevd at det er langt tryggere å være reaksjonær. Bytter bør gjøres som følge av at en spiller har blitt satt ut av laget, ikke fordi at man tror at noe kommer til å skje. Azpi/Dier/Jovetic bør holdes inne i laget enn så lenge.

 

Fokusér på de spillerne som ikke gir uttelling i dag i stedet for å gjøre bytter der hvor man allerede har suksess.

 

Jeg har opplevd det motsatte. Ofte hatt problemer da en spiller blir benket mens en annen "god" spiller enten er skadet eller er ute med suspensjon. Dier og Jovetic kommer til å bli rullert, det er ingen tvil om det en gang. Nå møter Spurs Liverpool borte, og det er vel så å si garantert at det ikke blir en tredje CS der (jada, selvfølgelig, det er en mulighet for at skjer) - så kommer Walker, Chiriches og han nye forsvareren tilbake snart. Da må man gjøre 1 bytte i forsvar, som kan komme svært ubeleielig om en av de beste på midtbanen også er ute med noe da. Om man ikke tror at Dier komme til å spille seg fast inn i elleveren da, noe det selvfølgelig er en mulighet for. Azpilicueta er nok mer bankers, men Jovetic tror jeg kommer til å få slite med spilletid utover, og da være en spiller som ofte blir byttet ut rundt 60-70min de kampene han starter.

 

Jeg har hatt mer suksess med å ha et "stabilt" lag, dvs 5 bankers i forsvar, 4 bankers på midtbanen (som regel en siste som har stor sjangse for å bli rullert, typ Ince osv) og 3 spisser som uansett spiller. Men selvfølgelig, det er opp til hver enkelt.

 

Karma for å hoppe på sånne bandwagons er jo Chester denne sesongen. Steg jo 0,1 etter første runde pga så mange som bytta han på, så var det rødt kort og -2p neste runde. Nå ser vi det samme med Dier, Naismith, Lamela og Jovetic.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at man bør reagere først etter at spillere begynner å bli rullert på (Jovetic blir byttet ut med en gang Dzeko/Agüero er 100%).

Man bør uansett tilstrebe å stille med et lag som inneholder flest mulig førstevalg i sin posisjon.

 

Nå som det er sagt, så ville jeg aldri hatt Dier, Naismith eller Lamela på laget.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at man bør reagere først etter at spillere begynner å bli rullert på (Jovetic blir byttet ut med en gang Dzeko/Agüero er 100%).

Man bør uansett tilstrebe å stille med et lag som inneholder flest mulig førstevalg i sin posisjon.

 

Nå som det er sagt, så ville jeg aldri hatt Dier, Naismith eller Lamela på laget.

 

Der er jeg enig, men jeg ville aldri brukt et wildcard på sånne "formspillere", da ender man fort opp med å måtte ta minuspoeng kort tid etter et WC, og det er hvertfall langt i fra gunstig. Selv har jeg ikke noe i mot Lamela personlig, tror han kan gjøre et skarpt i år - selv tviholder jeg enn så lenge på Eriksen. Marginer som gjorde at det ikke ble poeng på han sist kamp.

Lenke til kommentar

Poenget mitt er at man bør reagere først etter at spillere begynner å bli rullert på (Jovetic blir byttet ut med en gang Dzeko/Agüero er 100%).

Man bør uansett tilstrebe å stille med et lag som inneholder flest mulig førstevalg i sin posisjon.

 

Nå som det er sagt, så ville jeg aldri hatt Dier, Naismith eller Lamela på laget.

 

Hvorfor ikke?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...