Gå til innhold

Var Hitler kreasjonist?


Anbefalte innlegg

 

Ja men den religionen var ikke vanlig kristen tro, den var ispedd ting som Tor med hammeren, Nietsches Ubermennsch og Wagners musikk.

Hvem har "vanlig kristen tro"? Du har så definitivt ikke.

 

Hitler var vel katolikk? Dette er objektivt sett "vanlig kristen tro".

 

 

 

Vel vanlig?

 

Pröv god...

 

 

En person som har skylden for at over 6? millioner jöder etc blir drept kan umulig väre en god kristen, og heller ikke vanlig.

 

Det er helt på trynet å mene at Hitler var en vanlig kristen fordi han kom fra en katolsk oppvekst.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Det er helt på trynet å mene at Hitler var en vanlig kristen fordi han kom fra en katolsk oppvekst.

 

Jeg vil dessuten si at det ikke er "vanlig" kristendom å være katolikk.

Dette basert på at de bruker mange ikoner av helgener, som i praksis er avgudsbilder og å be til avguder.

 

Flere protestantiske kristne mener at Vatikanet i praksis er Satans trone, og de kan meget vel ha rett i det.

 

Ta og hør på noen vitnesbyrd fra folk som har vært der.

Igår hørte jeg et vitnesbyrd fra Søster Charlotte, som flyttet fra USA til et karmelittkloster et annet sted i verden.

Forteller litt av det jeg husker. Som nonne bar hun først et hvitt slør/hodeplagg i noen år, og den tida ble hun behandlet bra. Så gjennomgikk hun en seremoni med brudeutstyr, der hun symbolsk ble Kristi brud. Hun fikk på denne måten tildelt et svart slør/hodeplagg som var tegn på at hun aldri skulle ut igjen.

Etter dette oppdaget hun at det var skumle grotter og kjellere under klosteret, som i praksis ble brukt som torturkamre og til andre grusomme aktiviteter. Men det var for sent å rømme, klosteret var lukket og hun hadde fraskrevet seg sine menneskerettigheter og sitt egenverd.

 

I tida i klosteret var hun med på flere fødsler til nonner som hadde blitt gravide med katolske prester. Dette var helt normalt, siden de katolske prestene var hellige og det derfor ikke var synd å ha sex med dem. Hver måned skulle nonnene skrifte for en prest, og denne bar likør under beltet. Det var forventet at de skjøre nonnene (som ikke fikk nok mat) skulle ha sex med presten. De små babyene som ble født var sjelden normale, siden nonnene ofte ble sparket i magene av presten, og det var dårlig ernæring i klosteret (for nonnene).

 

Dette høres jo helt grusomt ut! Men en kommentator på youtube skriver under videoen at en mann hadde betalt en katolsk prest flere hundre dollar for å få se de hemmelige rommene under Vatikanet. I en sal så stor som en fotballbane lå alle skjelettene av babyer som nonner hadde fått med katolske prester gjennom tidene.

 

Søster Charlotte klarte til slutt å rømme ved at hun stod ved klosterets jernport. Hun trodde en mann hadde latt den være åpen, men den var stengt. Dersom hun gikk inn igjen, ville hun bli satt i en av cellene under klosteret for å dø. Så hun tok seg på et vis over jernporten. Da hun falt ned igjen på andre sida, brakk hun skulderen med mer, og lå der bevisstløs et uvisst antall minutter.

 

Etter noen dagers gåing måtte hun ta sjansen på å banke på en dør, og kom seg etter hvert tilbake til USA.

Selv om noen sier at forholdene for nonnene ble bedre på 80-tallet, kommer jeg aldri til å anbefale noen å gå i kloster eller bli katolikk.

Lenke til kommentar

En person som har skylden for at over 6? millioner jöder etc blir drept kan umulig väre en god kristen, og heller ikke vanlig.

 

 

Minner om at hvis luther hadde hatt middlene så ville jødene ligget meget tynt an lenge før Hitler fikk tak i dem... Men Luther er ikke vanlig kristen heller kanskje...? Unnskyldningene i den kristne tro når nye høyder skjønner jeg :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Minner om at hvis luther hadde hatt middlene så ville jødene ligget meget tynt an lenge før Hitler fikk tak i dem... Men Luther er ikke vanlig kristen heller kanskje...? Unnskyldningene i den kristne tro når nye høyder skjønner jeg :)

 

Dessverre hadde ikke Luther kommet så langt at han så gjennom samfunnets fordømmelse av jødene.

 

I det minste ville han visst ikke massakrere dem på grunn av deres etniske arv, for han ville at de skulle bli kristne og integreres fullstendig i samfunnet. De som ikke lot seg tvangskristne ville han utvise fra landet. En slik holdning finner man også i originalen av den norske 1814-grunnloven.

 

Det lå veldig kraftig forankret i den gamle kulturen (ikke at det er noen unnskyldning for Luther). Sjokkerende nok lærer jeg at det i middelalderen ble laget kunst som krenket jøder, og denne kunsten ble montert på Tysklands kirker!

En av de siste er igjen utenpå Wittenberg bys kirke, en kirke Luther selv talte i.

Under markeringen av Krystallnatten i 1988 ble det en debatt om middelalderkrenkelsen.

 

 

The sculpture is one of the last remaining examples in Germany of "medieval Jew baiting." In 1988, on the occasion of the 50th anniversary of the Kristallnacht, debate sprung up about the monument, which resulted in the addition of a sculpture recognizing that during the Holocaust six million Jews were murdered "under the sign of the cross"

http://en.wikipedia.org/wiki/Judensau

 

Altså, i stedet for å fjerne skulpturen, valgte man å sette opp et anstendig minnesmerke for Holocaust ved siden av den.

 

I nyere tid har det blitt en del messianske jøder. De lever godt med Bibelen, ettersom den jo ikke er jødefiendtlig.

 

En tysk forfatter skrev etter krigen om Tyskland skyld overfor det jødiske folk.

 

http://www.oxfordscholarship.com/view/10.1093/acprof:oso/9780199363469.001.0001/acprof-9780199363469

Lenke til kommentar

 

En person som har skylden for at over 6? millioner jöder etc blir drept kan umulig väre en god kristen, og heller ikke vanlig.

 

 

Minner om at hvis luther hadde hatt middlene så ville jødene ligget meget tynt an lenge før Hitler fikk tak i dem... Men Luther er ikke vanlig kristen heller kanskje...? Unnskyldningene i den kristne tro når nye høyder skjønner jeg :)

 

 

 

Tja, var Jesus Jödehater? Han var jöde selv, så svaret er nei.

 

Jeg er ikke spesielt glad i Israel, men jöder som rase har jeg ingenting imot.

 

Jeg mener at en kristen som er rasist, ikke er en god kristen.

 

Så dersom Luther var rasist, eller jödehater så er han ikke noen god kristen.

 

Men det er sef noe annet å kritisere jödene for ikke å tro på Jesus som Messias, dvs diskusjoner om religion. Men jödehat er ikke lovlig.

 

 

Det er mange som er kristne, nå og i gamle tider.. Noen av de var ikke gode kristne.

 

Det er også mange som drikker coca cola, men ikke alle som drikker coca cola er gode...

Endret av Gouldfan
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Ja ok, jeg er av den formening at vi ikke skal være redde for å henvende oss direkte til Gud, det er nok det Gud ønsker også. Ikke vær en fremmed.

 

Det er riktig det, men hvis du ikke er ren som Jesu Kristus og de hellige, når du ikke frem. Akkurat der hadde jødene rett, men de så bare på ytre renhet ikke indre renhet, som er aller viktigst for Gud.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...