Gå til innhold

Nokia Lumia 930 tråden


Anbefalte innlegg

huff det er trist hvor lang tid posten og mcare skal bruke. fikk brukt telefonen min en og en halv dag, siden jeg bestilte den den 7juli.

hele ferien gikk. og ennå ligger den hos mcare.

burde de ikke bare sendt meg en ny telefon,når den jeg fikk, var ødelagt fra dag 1?

Endret av n900
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

huff det er trist hvor lang tid posten og mcare skal bruke. fikk brukt telefonen min en og en halv dag, siden jeg bestilte den den 7juli.

hele ferien gikk. og ennå ligger den hos mcare.

burde de ikke bare sendt meg en ny telefon,når den jeg fikk, var ødelagt fra dag 1?

 

Jo, her burde det vært så enkelt. Men så er det alltid slik, det må sjekkes og godkjennes av autorisert verksted. Så da havnet du midt i ferien, og sitter å venter. Overhode ikke slik det bør være. Feil på telefoner som er under ei uke burde være "prioritert" for å sjekke ut at feil stemmer så de kunne bare sendt ut en ny enhet fort som bare det.

Lenke til kommentar

sendte de en mail mandags morgen, og spurte om de kunne prioritere og sjekke den, så de får sendt meg en ny. iogmed at dette anser jeg som et ikke reparasjons objekt,og at postgangen er så treg hit opp.

men har ennå ikke fått noe svar derifra.

så da gikk ferien min, uten at jeg fikk lekt meg med å ta bilder og div med telefonen. surt.

Lenke til kommentar

Hei.

Fikk min for to dager siden.

Ikke noe særlig varm nå,litt varm i starten..

 

Eneste jeg ikke er heilt fornøyd med er wifi rekkevidden er det andre som mener noe om det.. hadde først på ac men måtte bare gå over på standard.

 

Litt tøff overgang fra en sg3 :) men liker wp å flyten i alle appene.

eh er det ingen plass å skifte pinkoden på sim kortet i oppsettet ?

 

eneste jeg savner av apper er 180.no

Lenke til kommentar

Hei.

Fikk min for to dager siden.

Ikke noe særlig varm nå,litt varm i starten..

 

Eneste jeg ikke er heilt fornøyd med er wifi rekkevidden er det andre som mener noe om det.. hadde først på ac men måtte bare gå over på standard.

 

Litt tøff overgang fra en sg3 :) men liker wp å flyten i alle appene.

eh er det ingen plass å skifte pinkoden på sim kortet i oppsettet ?

 

eneste jeg savner av apper er 180.no

 

Jeg syns Lumia 930 takler wifi mye bedre enn iphone4s og lg g2. Har trådløs router i stuen og når jeg er i kjøkkenet med døren til stuen OG til kjøkkenet lukket igjen så er det bare lumia 930 som klarer å få forbindelsen (ca 10-15%) mens iphone 4s og lg g2 sliter med å få kontakt etter noen sekunder!

 

En rask søk, fant jeg dette (pinkoden):

 

Slik endrer du PIN-koden for SIM-kortet
  1. Trykk på Starthardware-icon-start-button_InvariantCult, trykk på Mobilstart-icon-phone_InvariantCulture_Defaul > Mer basic-icon-ellipses_InvariantCulture_Def > Innstillinger.

  2. Når SIM-sikkerhet er slått på, trykker du Endre PIN-kode for SIM.

  3. Når du ser meldingen Angi gjeld. PIN-kode for SIM, skriver du inn gjeldende PIN-kode, og trykker deretter Enter.

  4. Når du blir bedt om å angi ny PIN-kode for SIM-kort, skriver du inn en ny PIN-kode, og trykker deretter Enter.

  5. Når du ser meldingen Bekreft ny PIN-kode for SIM, skriver du inn den nye PIN-koden på nytt, og trykker deretter Enter.

    Du ser meldingen PIN-kode for SIM-kort er endret.

mvh

Vu

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hei.

Fikk min for to dager siden.

Ikke noe særlig varm nå,litt varm i starten..

 

Eneste jeg ikke er heilt fornøyd med er wifi rekkevidden er det andre som mener noe om det.. hadde først på ac men måtte bare gå over på standard.

 

Litt tøff overgang fra en sg3 :) men liker wp å flyten i alle appene.

eh er det ingen plass å skifte pinkoden på sim kortet i oppsettet ?

 

eneste jeg savner av apper er 180.no

 

Jeg syns Lumia 930 takler wifi mye bedre enn iphone4s og lg g2. Har trådløs router i stuen og når jeg er i kjøkkenet med døren til stuen OG til kjøkkenet lukket igjen så er det bare lumia 930 som klarer å få forbindelsen (ca 10-15%) mens iphone 4s og lg g2 sliter med å få kontakt etter noen sekunder!

 

En rask søk, fant jeg dette (pinkoden):

 

Slik endrer du PIN-koden for SIM-kortet
  1. Trykk på Starthardware-icon-start-button_InvariantCult, trykk på Mobilstart-icon-phone_InvariantCulture_Defaul > Mer basic-icon-ellipses_InvariantCulture_Def > Innstillinger.

  2. Når SIM-sikkerhet er slått på, trykker du Endre PIN-kode for SIM.

  3. Når du ser meldingen Angi gjeld. PIN-kode for SIM, skriver du inn gjeldende PIN-kode, og trykker deretter Enter.

  4. Når du blir bedt om å angi ny PIN-kode for SIM-kort, skriver du inn en ny PIN-kode, og trykker deretter Enter.

  5. Når du ser meldingen Bekreft ny PIN-kode for SIM, skriver du inn den nye PIN-koden på nytt, og trykker deretter Enter.

    Du ser meldingen PIN-kode for SIM-kort er endret.

mvh

Vu

 

Hei ja googlet det med sim korte :p

var en meny på siden av hoved menyen .. hehe

 

Joda wifi funke jo i heile huset 3 etasjer,, men hadde håpet at AC var litt bedre..men men ..

super tlf rask å meget godt kart system.

 

Noen tips til cover ala flip uten at den ser ut som lommeboken til en gamling :) har bestilt denne vist den kommer i år --->http://www.mytrendyphone.no/shop/nokia-lumia-930-135281p.html

Lenke til kommentar

Ang flipcover:

Jeg har denne og er fornøyd med den. Litt tjukk kanskje men funker fint med trådløs lading med coveret på.

http://www.ebay.com/itm/GENUINE-NOKIA-LUMIA-930-PROTECTIVE-FLIP-COVER-CASE-GREEN-CP-637-RETAIL-PACK-/321442649743?pt=UK_MobilePhones_MobilePhonesCasesPouches&hash=item4ad779968f

 

synes den var litt dyr. 9802,58kr blir litt i drøyeste laget for min del.....

skal bare være så genuin den vil til den prisen. verste er at de har solgt 23stykker og dermed dratt inn 225459,34 kr.

Endret av n900
Lenke til kommentar

Hvordan fungerer WP med Chromecast (netflix/youtube)?

Vurderer sterkt en 930.

Hei har nå brukt min første WP tlf litt over ei uke nå. er godt fornøyd:)

 

Chromecast vet jeg ikke no om men Netflix appen er i grenseland til elendig :/ tar ei evighet å laste inn innholdet/film/serier i brukbar kvalitet men men :)

 

Youtube har en app som heter Metro tube å koster 6,- den er super

 

Minuset med tlf er wifi synes jeg, hadde planer om å bruke AC men det var nesten bare å glemme. har ruteren i trappe oppgangen til loftstuen. må nesten sitte i trappa eller veldig nært :p for at det skal være full dekning

Lenke til kommentar

Hvordan fungerer WP med Chromecast (netflix/youtube)?

Vurderer sterkt en 930.

 

Google virker ikke spesielt interessert i å støtte Windows om dagen, så ikke regn med Chromecast-støtte med det første. Jeg tror derimot Miracast skal funke i Windows Phone 8.1, men du må da nødvendigvis ha en TV/dongle som støtter Miracast.

Lenke til kommentar

jaja fikk da endelig kjøpt en ny telefon etter den forrige ble sendt på reparasjon,og de erklerte den DOA og jeg skulle få pengene refundert.

MEN, den nye jeg har kjøpt nå, har veldig mye lillaskjær.. det nytter ikke å gjøre den midlertidige fiksen som det står rundt omkring om.

er det noen andre som har samme problem,og hva har dere gjort? vente, og satse på en software update fikser det, eller levere på reparasjon? hadde ikke lyst til det siste, går så jææævlig lang tid å sende inn telefonen...

men jeg lurer litt på om det ikke er hardware feil når noen telefoner har denne feilen, men ikke alle.

 

synspunkter/erfaringer??

Lenke til kommentar

Jeg kjøpte min i sommer, forhåndsbestilte og fikk den ca 7 dager før den kom i butikk. Var heldig og fikk ikke noe lillaskjær. Egentlig ganske rart at mange telefoner har det, så jeg tror det ikke er softwarerelatert, dessverre.

 

Men har lest om folk som har kontaktet Nokia direkte og fått mulighet til å levere den inn i butikk med papirer man får ifra Nokia, og da har man hatt en ny telefon ganske raskt.

Kan man leve med det er det vel og bra, men om det er irriterende tror jeg det er veien å gå. Tror ikke en eventuell oppdatering fikser problemet, det er iallefall hva jeg tror, da hadde vel den fiksen kommet for lenge siden (er jo nå på WP8.1 GDR1 DP oppdateringen).

Lenke til kommentar

Får prøve å ta kontakt med Nokia å høre hva de sier.

Klarer nok å leve med det,men når det er noe feil på en så dyr sak,så føles det ikke riktig å måtte leve med feilen.

Det er veldig mye lillaskjær på min. Det var nesten usynlig på den første jeg hadde,men der flimret skjermen.

På den jeg nå har, ser jeg tilogmed på hvite nettsider at der er et rødlig skjær øverst.

Om jeg går på brightness å justerer slideren fra max,og nedover, så når den er ca på midten,bytter den grå kanten på skjermen til lilla. Drar jeg den hurtig fra max til minimum, bytter fargen fra grå til grønn til lilla.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...