Gå til innhold

Misliker folk Messi?


Amoralsk

Anbefalte innlegg

Leser gjennom denne tråden:
https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1613989

 

Av ren nysgjerrighet (uten å rette kritikk mot noen): Hvorfor misliker folk Messi? Det er mulig jeg misforstår det som skrives der og at det bare er Tyskland-fans som har postet, men finnes det egentlig et eneste argument i verden for ikke å like Lionel Messi?

 

At Ronaldo, Van Persie, Suarez, Drogba eller Rooney har pådratt seg enkelte folks vrede, det forstår jeg. Jeg ser også at noen kanskje mener at Messi ikke er tidenes absolutt beste fotballspiller. Men det er ikke første gangen jeg registrerer at folk ikke unner han det (jeg selv mener) han fortjener.

 

 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tidenes beste fotballspiller + størst mediedekning gjennom tidene = Forskjellige meninger

 

Er vel mange som mener at Messi blir hauset opp for mye, så da leter man ekstra nøye om det er noe man kan ta han på. Bortsett fra dette skattetrøbbelet og det at han signerer ny og bedre kontrakt litt for ofte for min smak, så finner jeg ikke mye å utsette på han. Såpass anglofile som vi er i Norge er det nok litt irritasjon på at han aldri har "bevist seg" i PL heller.

 

Det at han filmer og klager såpass sjelden, når han er omringet av spillere som gjør dette ofte, og med tanke på det sinnsyke presset han har på seg, sier det meg at han ikke bare er en spesiell fotballspiller, men en spesiell type også. For en som har fulgt han siden han debuterte i Barcelona, så er det en fryd å se han blomstre for fullt og etter min mening ha blitt tidenes beste fotballspiller. Hadde vært svært deilig å se han løfte et VM-trofè og med det øynene til de som ikke skjønner hvilket privilegium det er å ha fått sett han på sitt beste.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

men finnes det egentlig et eneste argument i verden for ikke å like Lionel Messi?

 

Tja, et argument er jo nettopp dette, i alle fall for mange. Messi er kanskje den fotballspilleren som får mest skryt av alle spillere i hele verden for å være fair, aldri filmer, ikke jukser, osv. Og flere synes at dette blir i overkant, siden han har flere negative trekk eller hendelser på seg som sjeldent kommer fram. (Mer og mer riktignok).

 

Er jo slik, i alle fall i Norge, at vi misliker folk som når det blir for mye av noe. Om en person gjør noe dumt og får (helt fortjent) kritikk er vi helt med på det, men i det sekundet han får det vi mener er for mye kritikk snur vi og nærmest støtter personen mer enn vi gjorde i utgangspunktet. Og det samme hvis en person blir hypa mer enn hva som er fortjent, da ender mange opp med å vurdere spilleren/personen som dårligere enn hva vi egentlig startet med.

 

Og slik føler jeg det er med Messi, noen blir lei av alle "Messi er så god", mens andre (der jeg personlig er litt i) blir lei av at Messi av mange blir fremstilt som en engel på og av banen. Reprise av Maradona sin "hand og god", sparke ballen på tilskuerne på Santiago Bernabeu, skattesaken, det som kan virke som utfrysing av spisskollegaer er jo bare noen av tingene. Riktig nok ting som andre spillere også gjør, men når Messi gjør det blir det ikke saker om det, mens når Ronaldo (som den rake motsetningen) gjør det blir han som regel slaktet.

 

Lite eksempel: Da Messi for andre gang prøvde å score med hånda (noe han fikk gult kort for), så nevnte ingen norske medier om det. Et par norske medier nevnte at han fikk gult kort, men ikke for hva.

  • Liker 6
Lenke til kommentar

Hadde vært svært deilig å se han løfte et VM-trofè og med det øynene til de som ikke skjønner hvilket privilegium det er å ha fått sett han på sitt beste.

Messi er først og fremst grunnen til at jeg håper litt på Argentina i finalen, til tross for at jeg har et spesielt forhold til Brasil.

Messi er faktisk så god at jeg ikke klarer å se hvordan en spiller kan bli bedre enn han.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg misliker at han kalles magisk hver gang han gjør noe som helst av betydning på fotballbana.

 

+1 Assisten til Di Maria er et godt eksempel. "Messi reddet Argentina", selv om avslutningen var vanskeligere, og det Messi gjorde strengt tatt ikke var mer enn å føre ballen noen meter og spille den gjennom en låvedør.

 

Det er helt greit å gi fyren skryt, han er ikke noen dårlig fotballspiller - men det virker som at når Messi gjør noe relativt ordinært er det "O Store Fotballintelligens" som står bak, at man rett og slett legger mer i det når det kommer fra LM. Litt som at det er flaks når andre får til det samme, mens det er fantastiske ferdigheter og tung tankevirksomhet som ligger bak Messis involvering. Dette er selvsagt pølsevev, og da prater man selvsagt ned spilleren som et motsvar.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

 

Jeg misliker at han kalles magisk hver gang han gjør noe som helst av betydning på fotballbana.

 

+1 Assisten til Di Maria er et godt eksempel. "Messi reddet Argentina", selv om avslutningen var vanskeligere, og det Messi gjorde strengt tatt ikke var mer enn å føre ballen noen meter og spille den gjennom en låvedør.

 

Det er helt greit å gi fyren skryt, han er ikke noen dårlig fotballspiller - men det virker som at når Messi gjør noe relativt ordinært er det "O Store Fotballintelligens" som står bak, at man rett og slett legger mer i det når det kommer fra LM. Litt som at det er flaks når andre får til det samme, mens det er fantastiske ferdigheter og tung tankevirksomhet som ligger bak Messis involvering. Dette er selvsagt pølsevev, og da prater man selvsagt ned spilleren som et motsvar.

 

 

I så fall bør man hate de som hauser han opp, ikke Messi selv. Han kan jo ikke noe for at folk kaller alt han gjør for magisk.

Lenke til kommentar

Elsker når folk i Norge diskuterer en fotballspiller av det kaliber som Messi er, for ingen i Norge har peiling på hva de prater om. Regner med at sikkert 80 % av folkene her inne som diskuterer, aldri har spilt fotball på noe særlig høyt nivå selv. Det blir som når Erik Thorstvedt klarte å uttale at Brasil så ut som et 2 divisjonslag i Norge, når Tyskland knuste dem i semifinalen.

 

Dette vitner jo bare om at folk ikke har peiling på hva de prater om. Tenk å sammenligne Brasil med et 2 divisjonslag i Norge? Hva i helvete? Fyren har stått et par kamper for Tottenham, og tror han vet hva han prater om? Brasil og et 2 divisjonslag i Norge kan aldri sammenlignes, under noen omstendigheter - da vet du rett og slett ikke hva du prater om...

Er forresten ikke Norsk selv, hvis noen lurte.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Må man spille fotball på høyt nivå for å kunne uttale seg om fotball?

 

PS. Å si at Brasil ser ut som et 2. divisjonslag i Norge er en tåpelig påstand uansett hvem det kommer fra og siden det kom fra Thorstvedt regner jeg med at det ikke var ment veldig seriøst.

Endret av Kjøleskap
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+3165

Jeg er ingen fan, i dag i 95% av tiden ballen er i spill, spiller Argentina med 10 mann.

Og når det gir ingen målgaranti de resterende 5% ser jeg virkelig ikke vitsen.

 

Noen som har statistikken på hvor langt han løp i dag ?

Lenke til kommentar

Det er nok taktikk som gjør at Messi jobber mindre defensivt enn andre. Han er uten tvil utrolig offensivt og når man har et "begrenset" mannskap som Argentna burde man heller ha jobbhester bakover og krutt fremover.

 

De gangene Messi mister ballen eller noe går taktisk feil, så er han rask til å prøve å rydde opp. Men når Tyskland bare triller ball så er det ikke noe vits å bruke krefter på å presse. Det er det andre spillere som har fått i oppgave.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...