Gå til innhold

Flight Simulator-serien fortsetter med nye eiere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Flight Simulator-serien fortsatte med nye eiere for mange år siden! Lockheed Martin overtok rettighetene til Microsoft ESP, den profesjonelle utgaven av Flight Simulator X SP2, i 2009. Samtidig fikk de med seg en del av utviklerne fra ACES som var studioet som lagde ESP/FSX. Lockheed Martin Prepar3d blir stadig videreutviklet men er fremdeles bakoverkompatibel med det meste av tillegg til FSX, og kan kjøpes av alle.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

trenger ingen nye simulator. FSX gjør jobben fint enda. eneste hadde vært en patch/update som gir støtte for litt nyere maskinvare/cpu. ellers gjør addons resten. x plane er en spøk i forhold og prepar3d er jo bare en kopi av fsx, tåpelig å betale for det samme spillet 2 ganger

Lenke til kommentar

trenger ingen nye simulator. FSX gjør jobben fint enda. eneste hadde vært en patch/update som gir støtte for litt nyere maskinvare/cpu. ellers gjør addons resten. x plane er en spøk i forhold og prepar3d er jo bare en kopi av fsx, tåpelig å betale for det samme spillet 2 ganger

Dovetail har bare rettigheter til distribuere fsx, og vil nok bare fikse bugs og multiplayer.

Blir nok lagd et nyttt spill som neppe blir bakoverkompitabelt.

 

http://www.gamespot.com/articles/microsoft-flight-simulator-series-to-live-on-but-n/1100-6421000/

We have the license to re-release FSX on Steam and this does not extend to making product improvements

 

 

http://www.x-plane.com/2014/07/x-plane-10-is-coming-to-steam/

Endret av joandreas
Lenke til kommentar

Godt vi har X-Plane sier nå jeg. Prepar3d er fint nok for de som har investert store ressurser i FSX, men X-Plane er og forblir en mer moderne og fremtidsrettet flysimulator. Å fly om natten er ganske spektakulært. Når IXEG sin 737 kommer blir det særdeles god stemning!

Blir selvsagt spennende å se hva Dovetail får til, men jeg er ikke veldig optimistisk.

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

trenger ingen nye simulator. FSX gjør jobben fint enda. eneste hadde vært en patch/update som gir støtte for litt nyere maskinvare/cpu. ellers gjør addons resten. x plane er en spøk i forhold og prepar3d er jo bare en kopi av fsx, tåpelig å betale for det samme spillet 2 ganger

 

Du er latterlig, X-Plane har mye bedre teknologi, grafikken er mye bedre, flyene oppfører seg mye mer realistisk iforhold til vanilla FSX. Har du i det hele tatt spilt X-Plane?
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

trenger ingen nye simulator. FSX gjør jobben fint enda. eneste hadde vært en patch/update som gir støtte for litt nyere maskinvare/cpu. ellers gjør addons resten. x plane er en spøk i forhold og prepar3d er jo bare en kopi av fsx, tåpelig å betale for det samme spillet 2 ganger

Du er latterlig, X-Plane har mye bedre teknologi, grafikken er mye bedre, flyene oppfører seg mye mer realistisk iforhold til vanilla FSX. Har du i det hele tatt spilt X-Plane?

 

selfølgelig har jeg spilt x plane, eller hadde jeg ikke skrevet om det. men jeg syns x plane er en spøk i forhold til fsx, grafikken er knapt bedre, og spillet er enda dårligere optimalisert enn fsx, er mye dårligere fly og addons. vi er jo alle enige i at flyene som følger med i både fsx og xplane er ubrukelige og addons fly må til, og der stiller x plane til kort, i hvertfall til mine behov. er jo en grunn til at veldig mange spiller FSX enda.

Lenke til kommentar

 

 

 

trenger ingen nye simulator. FSX gjør jobben fint enda. eneste hadde vært en patch/update som gir støtte for litt nyere maskinvare/cpu. ellers gjør addons resten. x plane er en spøk i forhold og prepar3d er jo bare en kopi av fsx, tåpelig å betale for det samme spillet 2 ganger

Du er latterlig, X-Plane har mye bedre teknologi, grafikken er mye bedre, flyene oppfører seg mye mer realistisk iforhold til vanilla FSX. Har du i det hele tatt spilt X-Plane?

selfølgelig har jeg spilt x plane, eller hadde jeg ikke skrevet om det. men jeg syns x plane er en spøk i forhold til fsx, grafikken er knapt bedre, og spillet er enda dårligere optimalisert enn fsx, er mye dårligere fly og addons. vi er jo alle enige i at flyene som følger med i både fsx og xplane er ubrukelige og addons fly må til, og der stiller x plane til kort, i hvertfall til mine behov. er jo en grunn til at veldig mange spiller FSX enda.

Tull og fanteri. X-Plane 10 er milevis bedre optimalisert for dagens maskinvare. 64bit støtte har du også selvsagt. Lys er mye mer realistisk for eksempel.

 

Addons er helt på høyde med det beste til FSX selv om utvalget enda ikke er like stort. IXEG 737 er på høyde med det beste du får til FSX, om ikke bedre, og 777 og 757 som kom i fjor er ikke overgått av noe FSX har å tilby

Lenke til kommentar

 

 

 

trenger ingen nye simulator. FSX gjør jobben fint enda. eneste hadde vært en patch/update som gir støtte for litt nyere maskinvare/cpu. ellers gjør addons resten. x plane er en spøk i forhold og prepar3d er jo bare en kopi av fsx, tåpelig å betale for det samme spillet 2 ganger

Du er latterlig, X-Plane har mye bedre teknologi, grafikken er mye bedre, flyene oppfører seg mye mer realistisk iforhold til vanilla FSX. Har du i det hele tatt spilt X-Plane?

selfølgelig har jeg spilt x plane, eller hadde jeg ikke skrevet om det. men jeg syns x plane er en spøk i forhold til fsx, grafikken er knapt bedre, og spillet er enda dårligere optimalisert enn fsx, er mye dårligere fly og addons. vi er jo alle enige i at flyene som følger med i både fsx og xplane er ubrukelige og addons fly må til, og der stiller x plane til kort, i hvertfall til mine behov. er jo en grunn til at veldig mange spiller FSX enda.
Tull og fanteri. X-Plane 10 er milevis bedre optimalisert for dagens maskinvare. 64bit støtte har du også selvsagt. Lys er mye mer realistisk for eksempel og å fly om natten i X-Plane gir deg en visuell opplevelse out of the box du ikke får i FSX selv med tusenvis av kroner brukt på addons. Dette vet jeg fordi jeg i min tid med FSX har brukt tusenvis av kroner på addons :p

 

Addons er helt på høyde med det beste til FSX selv om utvalget enda ikke er like stort. IXEG 737 er på høyde med det beste du får til FSX, om ikke bedre, og 777 og 757 som kom i fjor er ikke overgått av noe FSX har å tilby

Endret av Untouchab1e
Lenke til kommentar

Flight Simulator-serien fortsatte med nye eiere for mange år siden! Lockheed Martin overtok rettighetene til Microsoft ESP, den profesjonelle utgaven av Flight Simulator X SP2, i 2009. Samtidig fikk de med seg en del av utviklerne fra ACES som var studioet som lagde ESP/FSX. Lockheed Martin Prepar3d blir stadig videreutviklet men er fremdeles bakoverkompatibel med det meste av tillegg til FSX, og kan kjøpes av alle.

Jeg la mest merke til denne: http://www.prepar3d.com/product-overview/prepar3d-license-comparison/

 

Nederst på siden:

 

[table]

Personal Consumer

Entertainment

|

redx.jpg

|

redx.jpg

|

[/table] Endret av ism
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
  • 3 år senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...