Gå til innhold

X-plane: Cockpit


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

 

Hjertelig velkommen over til X-Plane. Jeg tror ikke du vil bli skuffet. Men, akkurat som i FSX, så er flyene som følger med ekstremt dårlige, dessverre. Ingen av dem har ordentlig 3D-cockpit.

 

Heldigvis er X-Plane communitiet fullt av flinke folk som ofte legger ut mye som freeware. Du kan ta en titt her å se om du finner noen fly som funker bedre.

http://forums.x-plane.org/index.php?app=downloads

 

Ellers vil jeg anbefale fly fra Carenado eller FlyJSim om du vil ha noe av skikkelig kvalitet.

Lenke til kommentar

Er flere gode fly her, samt et fint forum med rom for alle.

Om du har god nettlinje skal det nevnes at X-Plane kommer til Steam om en uke eller to. For om du tenker å installere data for hele verden, vil det ta rundt 70GB. Om du flyr i kun bestemte områder, kan du installere kun det du trenger, og slippe unna med f.eks. bare noen få GB.

 

Innstillinger for joystick, yoke, pedaler, etc. finner du ved å flytte pekeren opp til øverst i skjermen, og trykke Settings > Joystick & Equipment.

 

Derfra kan du stille inn alt mulig, fra hvordan du vil styre generelle ting for flyvningen, til inntasting av data på FMS eller GPS, motor, elektrisk anlegg etc.

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

hmm, 70gig ja. har 1,5mb linje uti skogen her ;)

 

ja har oppdaget at det er voooldsomt mye addons man kan innstallere?

Er ute etter å få det så realistisk som mulig.

 

Har bare Demo verson akkurat nå, regner med jeg bare burde kjøpe full verson? skal se på linkene dere har lagt frem :)

Lenke til kommentar

Shift + 9 gir deg 3D cockpit. Der kan du holde inne høyre musetast for å se rundt i cockpit. Der er en egen view-meny helt øverst også som lar deg velge mellom views, pluss key-bindings står listet der også.

 

Men som sagt, ikke forvent noe særlig bra flight dynamics fra de standard-flyene. Og det er akkurat fysikken som gjør X-Plane så mye bedre enn FSX i mine øyne.

Lenke til kommentar

har litt problemer med å registrere meg på den nettsiden, det forumet. Får et sikkerhets spørsmål jeg ikke klarer å svare på: What flight simulator is X-Pilot made for?

X-plane ? ;)

 

 

Jeg kommer heller aldri til å gå tilbake til FSX. Det norske MSFS-samfunnet var grunn nok i seg selv den gang.

 

 

Legger ved noen videoer jeg har lagd med X-Plane.

En småflyplass i Spania, hvor jeg har vært med en kamerat i et C152

 

Viser hvordan jeg bruker iPad til å programmere datamaskinen i flyet, bruke autopilot og ha oversikt over waypoints. Etter denne videoen ble lagd kom det en fin Widerøe livery.

 

Sirkler rundt Stavanger. Viser noe av tyngden på flyet og fysikken som ligger og jobber i bakgrunnen når jeg lander f.eks.

 

Og til slutt, et scenery jeg fikler med inn i mellom andre ting..

Endret av OlaHaldor
Lenke til kommentar

Nå ligger X-Plane ute på Steam. Ser ut til at man må installere hele kontinent, og ikke kun f.eks. Norge, Skandinavia etc. Med andre ord må man installere hele Europa. Usikker på hvor stor plass det faktisk tar.

http://www.alpilotx.net/downloads/x-plane-10-hd-scenery-mesh-v2/ disse kan brukes, disse er da bedre enn default med noe større plasskrav. bruk torrent visst du ikke har god tålmodighet.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...