Gå til innhold

Ny versjon av Dwarf Fortress


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette er nyheter vi liker å høre om :D

 

Jepp, dette er vel faktisk en av de beste spillnyhetene på 2 år, siden det er 2 år siden siste oppdatering av DF :D:)

Selv om jeg har veldig lyst å bare laste ned siste versjon og la dwarf fortress stå å gå på jobb pcen mens jeg tar meg av vanlige arbeids oppgaver. Så trur jeg kanskje det kan være lurt å vente en uke eller to til noen av de elementære bugsene er ute av spill.

 

Men når alt kommer til alt, er jeg veldig fornøyd med ny oppdatering, sjekker innom bay12games ihvertfall en gang i måneden i håp om nye oppdateringer.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Noen tips her for de som velger å teste ut spillet allerede nå :

 

*Når du lager en ny verden er det lurt å passe på at du prøver følgende settings :

 

*World Size : Kan gjerne settes til Medium / Long.

*History : Short / Medium.

*Number of Civilizations : Low

*Maximum number of sites : Medium

*Number of beasts : Medium

*Natural Savagery : Medium

*Mineral occurence : Sparse ( Ikke alt for mye av jern etc , mange som foretrekker dog Frequent ).

 

Edit : Har man ikke en alt for kraftig maskin bør man sette disse enda lavere.

 

Dwarf fortress spilles i ASCII , men det finnes flere modifikasjoner som lar deg få noe som ser mer forståelig ut for de som ikke liker ASCII , akkurat nå kan det være lurt å vente litt til første pakke med modifikasjoner og tilesets blir lagt ut for nye spillere.

 

Dwarf Fortress er heller ikke et "Gratis" spill , Toady og broren er helt avhengige av donasjoner for å kunne fortsette med utviklingen av dette spillet og en link til donasjons siden hadde vært en fin gimmick fra artikkelforfatteren

Endret av Malvado
Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe en stakkar å installere stonesense? Er ikke 100% "med" på dwarf fortress, men mye av det jeg finner er utdatert, basert på andre pakker som ikke ligger der lengre.

Ber bare om en liten instruks og lenker som fungerer...det trenger ikke være nyeste versjon av dwarf fortress, de gamle hadde nok for meg å sette tennene i.

Lenke til kommentar

Noen som kan hjelpe en stakkar å installere stonesense? Er ikke 100% "med" på dwarf fortress, men mye av det jeg finner er utdatert, basert på andre pakker som ikke ligger der lengre.

 

Ber bare om en liten instruks og lenker som fungerer...det trenger ikke være nyeste versjon av dwarf fortress, de gamle hadde nok for meg å sette tennene i.

 

Du kan jo laste ned en pakke som hjelper til med både GUI og litt mer , før så var det Lazy Newbie pack som var tingen, men nå er det vel Peridexxis Errant sin versjon som er tingen :

Link 1

 

Ellers har man jo en modifikasjon av Dwarf Fortress 34.11 som kan anbefales :

 

Masterwork Dwarf Fortress

Lenke til kommentar

Tenker det kunne vært ønskelig for oss lesere å få en liten anmeldelse av den nye versjonen. Spesielt med tanke på at den har vært i utvikling i to år. Høres nesten ut som en expansion pack når det kommer til tid brukt. Kunne vært spennende å sett hva som er nytt, hva som er endret og hva bra det tar seg ut

Lenke til kommentar

Tenker det kunne vært ønskelig for oss lesere å få en liten anmeldelse av den nye versjonen. Spesielt med tanke på at den har vært i utvikling i to år. Høres nesten ut som en expansion pack når det kommer til tid brukt. Kunne vært spennende å sett hva som er nytt, hva som er endret og hva bra det tar seg ut

 

Kan sikkert oppsummere litt selv etter hvert som spillet blir mer stabilt , vet ikke om redaksjonen / artikelforfatter har noen planer om å gå spillet litt dypere i sømmene men kan trolig skrive litt for de mer interesserte her på forumet om noen uker ( Jeg regner med at det vil ta noen uker før spillet er virkelig stabilt, mye rart som må fikses nå).

Lenke til kommentar

 

Noen som kan hjelpe en stakkar å installere stonesense? Er ikke 100% "med" på dwarf fortress, men mye av det jeg finner er utdatert, basert på andre pakker som ikke ligger der lengre.

 

Ber bare om en liten instruks og lenker som fungerer...det trenger ikke være nyeste versjon av dwarf fortress, de gamle hadde nok for meg å sette tennene i.

 

Du kan jo laste ned en pakke som hjelper til med både GUI og litt mer , før så var det Lazy Newbie pack som var tingen, men nå er det vel Peridexxis Errant sin versjon som er tingen :

Link 1

 

Ellers har man jo en modifikasjon av Dwarf Fortress 34.11 som kan anbefales :

 

Masterwork Dwarf Fortress

 

 

 

Får bare "stonesense has no enabled var" og det beste svaret google ga var å restarte pc'n og det hjalp ikke det heller.

 

Skal se på modden du pasted! :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...