Gå til innhold

Far Cry 4 diskusjonstråd


Anbefalte innlegg

 

 

For de som lurer, så er ett GTX 980 for veikt for ultrasettings i 1440p i FC4 :yes: 2 stk må til, og 3 er kjekt for full AA. Litt kjekt med litt nvidia tech i FC4, som ; HBAO+, TXAA, PCSS, God-Rays og Fur Tech.

Av ren nysgjerrighet; hvor mange frames per sekund anser du som spillbart her? Lurer på å oppgradere fra GTX 570 SLI til et enkelt GTX 970, for spill som BF4 og Far Cry 4. For øvrig kjører jeg enda et gammelt vannkjølt i7 oppsett med 6 GB @ 1600Mhz og CPU-overklokk på 4,2.

Spillbart er minimumsfps på 60, men jeg vil helst ha over 120fps for smoith gameplay.

 

Ultrasettings uten AA 1440p gir ca 45-65 fps med ett gtx980. Regner med at high settings gir over 70 med ett 980. Dette med 5960x @ 4500 mhz. Nye drivere kommer til uka og day1 patch som sikkert hjelper litt. Sli støtte kommer også. Det er litt load på alle 16 trådene i fc4 hos meg, så multicore er iallefall bra støttet. 4 core får nok kjørt seg bra :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Får cirka 35-45 fps i gjennomsnitt med mitt GTX780 med alt på high og med AA (EDIT: på 1440p). Regner dog med at det kommer drivere fra nvidia på release som gjør ting litt bedre.

 

Ellers er spillet kanon! Angrer ikke på at jeg kjøpte det, gleder meg til jeg kan spille legit og co-op :)

Endret av Audun0505
Lenke til kommentar

Patch changelog :

Ubisoft Entertainment
Far Cry® 4 v1.2.0
########################################################################### #####

Added ability to change FOV scaling.
Added nVidia GeForce Experience support.
Fixed various controls issues
Fixed various Graphic issues
Fixed various IGE issues
Fixed various Multi-GPU issues
Fixed various Multi-Monitor issues
Fixed various UI issues
Playing a map from Map Browser two times now don’t trigger an Error.
Skills, Crafting and Progress Menu now cannot be accessed while playing a created map.

########################################################################### #####
Ubisoft Entertainment
Far Cry® 4 v1.1.0
########################################################################### #####

Fixed crash in IGE.
Fixed an issue with incorrect characters in map naming.
Fixed screen tearing when performing a handgun takedown.
Fixed various controls issues
Fixed various Graphic issues
Fixed various IGE issues
Fixed various localization issues
Fixed various Multi-GPU issues
Fixed various Multi-Monitor issues
Fixed various multiplayer issues
Fixed various sound issues
Fixed various UI issues
Fixed various Uplay Actions issues
Fixed various Uplay Rewards issues
Saved maps from IGE and Downloaded now can be opened in the Editor from in-game.
Skills, Crafting and Progress Menu now cannot be accessed in Arena.
The game now boot if the game folder name contains Cyrillic characters.
The game now boot on Korean localization.

Lenke til kommentar

Jeg har nå spilt Far Cry 4 på PS3 siden lørdag og må si jeg er mektig fornøyd. Den er ganske lik Far Cry 3 i måte å spille på, men det er noen små ting som er blitt endret (etter min mening) til det bedre.

Grafikken er langt bedre enn i FC3, til tross for at jeg bruker PS3. Å spille dette på PS4 kan jeg tenke meg er helt awsome!!!

Endret av MobileLeo
Lenke til kommentar

Er selv en smule skeptisk til Far Cry 4, synes 3ern var sånn helt midt på treet egentlig. Jeg liker det faktum at FC 3 ikke var spesielt lineært, det la opp til noen morsomme og kreative metoder å spille på, men på en annen side synes jeg historien var helt latterlig, latterlig dårlig.

 

Alt i alt følte jeg det var for lite dybde i FC3, ja det var stort og pent, men det la liksom ikke opp til spesielt mye "customising" av karakter og det var alt for få våpen.

 

Jeg vet ikke, FC3 føltes ut som et skikkelig casual bethesda rollespill med dritdårlig story og B-film scener. Haha jeg høres vel rimelig elitist ut nå, men det er fordi FC3 skuffet stort i mine øyne og det gjør meg skeptisk til FC4.

Lenke til kommentar

Kan spille nå ja. Er nok Steam som gjør at du må vente. Jeg kjøpte en fysisk utgave og la koden inn i Uplay.

 

Spillet flyter ganske bra på PC-en. Har alt på Ultra. Eneste er at det er litt screen tearing i cut scenene, men så lenge det ikke er der mens jeg spiller er det greit.

 

Bruk msi afterburner eller.no for å se fps. Kanskje fortelle hvordan hardware du har også, så gjør du forumet bedre i samme slengen :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...