Gå til innhold

Intervju / still spørsmål til en høyreradikaler/tredjeposisjonist


Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9871234
Edit: Angående MKL's tale. Jeg har for treg internettoppkobling akkurat nå til å se en lang video. Kan du sitere det mest vesentlig du ville ha en kommentar til?

 

Hele talen til MLK her:

 

http://www.americanrhetoric.com/speeches/mlkihaveadream.htm

 

Det at du har har sans for BergPrekenen ville nok Nissen likt slik jeg oppfatter hans lille bok. Han mente at mange kristne sviktet da de så nazismen komme. Men siden han betraktet nazismen som et mannlig homoseksuell (mannsforbundet) psykopatisk fenomen mente han at nazismen ville komme tilbake og søke hevn, da som et fenomen som angriper menneskets svake punkter, hvor ett er religion. Så vidt jeg husker mente han at nazismen ville gjenoppstå som et kristelig feminint fenomen. Derfor må en som ikke sover kunne se forskjellen på "sann" kristendom og suggestiv kristendom. Suggesjon er svært viktig i Nissens bok. Skaff den gjerne og les den. Vi får som allerede nevnt jobbe for at han ikke får rett.

 

For øvrig mener jeg at mange ord er reklame, selvsagt også mine. Noen religøse tenkere og predikanter en nok større selgere enn andre. Et av mine favoritt sitater er derfor:

 

The only thing that did not lie was mathematics, simply because it could not.

 

Slik sett er vi samfunnsøkonomer litt heldige. Dersom du vil bringe

 

System 1 ---> System 2

 

krever vi ofte at du formaliserer det. Krever vi at din mentale modeller skal formaliseres bryter de ofte sammen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Edit: Angående MKL's tale. Jeg har for treg internettoppkobling akkurat nå til å se en lang video. Kan du sitere det mest vesentlig du ville ha en kommentar til?

Hele talen til MLK her:

 

http://www.americanrhetoric.com/speeches/mlkihaveadream.htm

 

MLK's kamp var naturlig, han kjempet for bedre forhold for sin rase. Det har jeg naturligvis all respekt for. Men hans retorikk er utopisk og universalistisk og overser menneskets dypt rotfestede tribalistiske natur. Om jeg hadde vært afro-amerikaner ville jeg ha sympatisert med MLKs kamp for bedre rettigheter for mitt folk, men samtidig ville jeg ha sympatisert mer med målene til andre svarte forkjempere som f.eks. Malcolm X, dvs. separatisme.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

 

Edit: Angående MKL's tale. Jeg har for treg internettoppkobling akkurat nå til å se en lang video. Kan du sitere det mest vesentlig du ville ha en kommentar til?

Hele talen til MLK her:

 

http://www.americanrhetoric.com/speeches/mlkihaveadream.htm

 

MLK's kamp var naturlig, han kjempet for bedre forhold for sin rase. Det har jeg naturligvis all respekt for. Men hans retorikk er utopisk og universalistisk og overser menneskets dypt rotfestede tribalistiske natur. Om jeg hadde vært afro-amerikaner ville jeg ha sympatisert med MLKs kamp for bedre rettigheter for mitt folk, men samtidig ville jeg ha sympatisert mer med målene til andre svarte forkjempere som f.eks. Malcolm X, dvs. separatisme.

 

 

Men tror du den talen kan har ført til at Obama i dag er amerikansk president?

 

 

Malcolm X, dvs. separatisme

 

Presiser.

Lenke til kommentar

 

 

 

Edit: Angående MKL's tale. Jeg har for treg internettoppkobling akkurat nå til å se en lang video. Kan du sitere det mest vesentlig du ville ha en kommentar til?

Hele talen til MLK her:

 

http://www.americanrhetoric.com/speeches/mlkihaveadream.htm

 

MLK's kamp var naturlig, han kjempet for bedre forhold for sin rase. Det har jeg naturligvis all respekt for. Men hans retorikk er utopisk og universalistisk og overser menneskets dypt rotfestede tribalistiske natur. Om jeg hadde vært afro-amerikaner ville jeg ha sympatisert med MLKs kamp for bedre rettigheter for mitt folk, men samtidig ville jeg ha sympatisert mer med målene til andre svarte forkjempere som f.eks. Malcolm X, dvs. separatisme.

 

 

Men tror du den talen kan har ført til at Obama i dag er amerikansk president?

 

 

Malcolm X, dvs. separatisme

 

Presiser.

 

 

1: Ja.

2: Jeg tror hverken på multikulturalisme eller smeltedigel-ideen. Jeg mener at folk, kulturer og raser skal leve hver for seg og ha selvstyre. Mange svarte er enige med meg i dette. Malcolm X var en av dem.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

 

2: Jeg tror hverken på multikulturalisme eller smeltedigel-ideen. Jeg mener at folk, kulturer og raser skal leve hver for seg og ha selvstyre. Mange svarte er enige med meg i dette. Malcolm X var en av dem.

 

Men hvor stopper du? Vil du reversere det Harald Hårfagre gjorde?

Lenke til kommentar

 

 

2: Jeg tror hverken på multikulturalisme eller smeltedigel-ideen. Jeg mener at folk, kulturer og raser skal leve hver for seg og ha selvstyre. Mange svarte er enige med meg i dette. Malcolm X var en av dem.

 

Men hvor stopper du? Vil du reversere det Harald Hårfagre gjorde?

 

 

Tja. Det er vel strengt tatt ikke noe jeg ser som realistisk eller særlig viktig. Mer politisk desentralisering tror jeg kan være positivt til en viss grad, men jeg vil ikke gå så langt som å opprette en mengde norske småkongedømmer. Den etniske og kulturelle enheten jeg tar utgangspunkt i er nok heller Skandinavia. Skandinavia eksisterte som en meningsfull etnisk og kulturell enhet på den tiden da vi var delt i en mengde småkongedømmer, og det eksisterer fortsatt som en meningsfull enhet idag. Jeg lener mot en skandinavisk føderalisme som gir en god del selvstyre til ulike regioner.

Endret av Wyrd
Lenke til kommentar

 

 

 

 

konsekvent anti-liberalistisk.

Da må man nesten spørre hva som skiller dere fra AP og SVs Utopiaer?

Det er da ikke en relevant sammenligning, da deres 8 år i regjering var svært så reellle

Det er en svært relevant sammenligning all den tid Wyrd står nærmere AP/SV enn liberalistene ifølge eget utsagn.

 

visse måter har du rett i at vi står nærmere AP og SV enn dere anarko-kapitalister, i og med at vi ikke ser for oss et statsløst samfunn.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Du skrev:

 

Da må man nesten spørre hva som skiller dere fra AP og SVs Utopiaer?

 

Og

  1. hva går disse utopiene ut på?
  2. ER de nedfelt i de to partienes skrevne programmer eller
  3. mener du at de har en skjult agenda?
Lenke til kommentar

 

Du skrev:

 

 

Da må man nesten spørre hva som skiller dere fra AP og SVs Utopiaer?

Som tilsvar på ditt innlegg:

 

Hva skiller ditt utopia fra dette utopia eller har du noen praktiske eksempler på hvordan ditt system har fungert og fungerer?

Og

 

1. Sjekk deres ideologi

2. Ja, i stor grad

3. Nei, men der er ikke alt man får plass til i ett program

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9871234

Interessant spørsmål. Jeg venter også spent på svar på noen av mine poster:

  1. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1612345&p=21804238
  2. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1612345&p=21804644
  3. https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1612345&p=21804803

Man kan også tilføye om hvilken lydighet samfunnets borgere måtte vise kriger aristrokatiet. Ville man fritt kunne kritisere det og spøke med det som man i dag gjør med norske og internasjonale autoriteter? Og jeg tilføyer:

  1. Hva med alderspensjon?
  2. Hva med barnehager? (Merk at Quislning og Nazistene innførte barnetrygden i Norge).
  3. Politi? Vlle vi ha en politistat som overvåket mennesker mer enn det allerede gjøres eller ville vi ha mindre overvåking?

 

Fyr løs.

 

Det har jeg gjort og reiser snart på ferie. Nå får andre overta. Jeg mener å ha gitt mitt bidrag i denne tråden så langt. Lever den etter at jeg er kommet fra ferie får vi se hva jeg har tid til å bidra med.

 

Lykke til med diskusjonen.

Endret av Slettet+9871234
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...