Gå til innhold

Nå spøker det for Razers helsprø Christine-maskin


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvordan er det med kjøling på denn her? Kan se for meg at det er gode muligheter for vannkjøling og visst de får med OEM så kan det være vannkjøling på alle moduler :)

 

Jeg oppfattet det slik at denne skal være vannkjølt.

Selv har jeg bygget mange av mine maskiner. De siste har jeg latt Digital Impuls eller Komplett bygge. De gutta er bedre enn meg, og det gir bedre garantier.

Synes "Christine" konseptet er kjempespennende. Dette er et alternativ. Til de av oss som ikke har tiden lenger, men ønsker å kunne bytte komponenter når det klør i shoppe fingeren.

Men det er et langt lerret å bleke. Jeg vil nok ikke stå først i køen, men håper andre gjør det slik at konseptet blir overkommelig priset.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Problemet med konseptet er at det er unødvendig fordyrende. Her må hver enkeltkomponent som skal selges mot systemet pakkes inn i en unik beholder sammen med vannkjøling og styringselektronikk. Selv med svært få forskjellige tilgjengelige komponenter vil fremdels produksjonsvolumet være så lite at delene lett vil koste det dobbelte av hva de gjør i 'løsvekt'.

 

Konseptet er stort sett uinteressant for selvbyggere (som ikke har problemer med dagens komponenthåndtering, og ikke vil betale ekstra for å bli låst til et svært begrenset komponentutvalg), samtidig som det blir for dyrt og for 'komplisert' for forbrukere uten selvbyggerkunnskaper. Særlig i vestlige land hvor vi stort sett har så god økonomi at det er enklere å kjøpe ny PC enn å plage seg selv med problemstillingene rundt det å oppgradere dersom det uansett ikke er en hobby.

 

Selg heller oss, selvbyggerne, tomme beholdere som vi kan bygge våre egnte komponenter inn i. Jeg vet ikke om jeg hadde kjøpt det selv - er i ferd med å vannkjøle min Tt Level 10 og får da en tilsvarende løsning - men systemet er artig nok til at det kunne fått en begrenset interessegruppe. Da trengs det heller ikke så mange partnerskap med andre bedrifter, og vi vil ikke bli låst til de enkeltkomponentene de klarer å få i stand avtaler rundt. Og som artikkelen skriver, dersom dette så viser seg å bli tatt positivt imot, så kan det godt hende at det kommer Christine-komponenter fra de forskjellige selskapene helt av seg selv når de lanserer nye toppmodeller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med kjøling på denn her? Kan se for meg at det er gode muligheter for vannkjøling og visst de får med OEM så kan det være vannkjøling på alle moduler :)

 

Jeg oppfattet det slik at denne skal være vannkjølt.

Selv har jeg bygget mange av mine maskiner. De siste har jeg latt Digital Impuls eller Komplett bygge. De gutta er bedre enn meg, og det gir bedre garantier.

Synes "Christine" konseptet er kjempespennende. Dette er et alternativ. Til de av oss som ikke har tiden lenger, men ønsker å kunne bytte komponenter når det klør i shoppe fingeren.

Men det er et langt lerret å bleke. Jeg vil nok ikke stå først i køen, men håper andre gjør det slik at konseptet blir overkommelig priset.

Men er det da vannkjøling på hver eneste komponent? Eller bare CPU og GPU som på vanlige system?

Lenke til kommentar

 

 

Hvordan er det med kjøling på denn her? Kan se for meg at det er gode muligheter for vannkjøling og visst de får med OEM så kan det være vannkjøling på alle moduler :)

Jeg oppfattet det slik at denne skal være vannkjølt.

Selv har jeg bygget mange av mine maskiner. De siste har jeg latt Digital Impuls eller Komplett bygge. De gutta er bedre enn meg, og det gir bedre garantier.

Synes "Christine" konseptet er kjempespennende. Dette er et alternativ. Til de av oss som ikke har tiden lenger, men ønsker å kunne bytte komponenter når det klør i shoppe fingeren.

Men det er et langt lerret å bleke. Jeg vil nok ikke stå først i køen, men håper andre gjør det slik at konseptet blir overkommelig priset.

Men er det da vannkjøling på hver eneste komponent? Eller bare CPU og GPU som på vanlige system?

 

 

 

Nå er vi begge for late til å google skjønenr jeg ;)

Men ja, jeg mener hver modul var vannkjølt med koplinger til stammen.

Endret av CWH
Lenke til kommentar

Et interessant konsept, og jeg er ikke så sikker på at det nødvendigvis vil bli så svinaktig dyrt, iallefall ikke på sikt.

Det vil garantert dukke opp tredjeparts kit, som gjør det mulig å kjøpe komponentene selv i løsvekt, sette de inn i den "spesielle" kontaineren som så kobles til "christine". Akkurat som at du allerede kan "lage" din egen eksterne harddisk ved å kjøpe en beholder (sorry, kom ikke på noe bedre ord for det akkurat nå), som du legger din interndisk inni.

Da behøver det ikke nødvendigvis bli så fryktelig dyrt. Ja, vil sikkert bli litt dyrere enn en konvensjonell maskin da, men men... smaken er som baken, den er delt i to ;)

Lenke til kommentar

 

Hvordan er det med kjøling på denn her? Kan se for meg at det er gode muligheter for vannkjøling og visst de får med OEM så kan det være vannkjøling på alle moduler :)

Jeg oppfattet det slik at denne skal være vannkjølt.

Selv har jeg bygget mange av mine maskiner. De siste har jeg latt Digital Impuls eller Komplett bygge. De gutta er bedre enn meg, og det gir bedre garantier.

Synes "Christine" konseptet er kjempespennende. Dette er et alternativ. Til de av oss som ikke har tiden lenger, men ønsker å kunne bytte komponenter når det klør i shoppe fingeren.

Men det er et langt lerret å bleke. Jeg vil nok ikke stå først i køen, men håper andre gjør det slik at konseptet blir overkommelig priset.

 

 

Og selv vannkoblingsnipplene er lekkasjefrie? Med andre ord ordentlig plug-n-play også for nipplene til vannkjølingen?

Endret av G
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...