Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Sånn ca. pris for denne skaden?


Anbefalte innlegg

Hallaiz, prøver å finne ut av ca pris av denne skaden av dere som har erfaring fra lignende, denne vil lande på?

Har klart å seff treffe en trappe stolpe av metall som jeg ikke kunne se i det hele tatt når jeg skulle rygge ut av en parkering, og slet litt med å rygge ut siden det var utrolig trangt takket være en douché som parkerte så og si nesten HELT inntil høyra sia mi (slik at jeg ikke kunne snu tidlig nok for å snu ut som presset meg helt intill veggen) + kombinasjon at jeg ikke er verdens flinkeste sjåfør heller. Har spurt en del verksteder og etterspurt om pris, men venter fortsatt på svar. alt jeg vil ha er bare en estimert ca.pris slike at det blir litt lettere å mentalt forberede seg på ofre feriepengene.

 

post-240897-0-28895000-1404248463_thumb.jpg

 

 

Endret av Kameho
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis det er engen bil som ikke er helt perfekt fra før av, så ville jeg nok ikke brydd meg. Virker ikke som at lakken er skadet, noe som betyr at det ikke er spesielt utsatt for rust.

 

Ville gått til de som driver med smart-fix eller lignende. Dette burde kunne ordnes med litt varme og rett utstyr + trenger ikke å lakkeres opp etterpå.

Lenke til kommentar

Hvis det er engen bil som ikke er helt perfekt fra før av, så ville jeg nok ikke brydd meg. Virker ikke som at lakken er skadet, noe som betyr at det ikke er spesielt utsatt for rust.

 

Ville gått til de som driver med smart-fix eller lignende. Dette burde kunne ordnes med litt varme og rett utstyr + trenger ikke å lakkeres opp etterpå.

Hei! Takk for svaret.

Laken er muligens litt skadet eller sprukket av bøyingen som har skjedd. er usikker, er ikke noe spesielt expert på bil, og vet ikke så alt for mye om da.

men noe av overflaten virker som er skrapt litt av.

 

lest litt om smart repair, og håper inderlig at denne skaden kan fixes på denne måte.

Men er temmelig usikker.

 

For meg er det viktigste at bulken blir rettet litt ut (slik at det ikke er synlig) bryr meg ikke om det ikke blir helt perfekt, men så lenge man ikke legger merke til det, er jeg fornøyd. Og at den selfølgelig ikke ruster, og da er det viktig at lakken er på stell, på tanke det er en merce 99. modell.

Lenke til kommentar

Sjekk om noen driver med smart-fix i området ditt. IKKE gå til merkeverksted, de vil trolig bytte hele lokket. Er nok flere andre "seriøse" bedrifter som også velger samme løsning pga reklamasjon og overhengende stor sjans for at en merc ruster :p

 

http://www.klikk.no/motor/bil/article599365.ece

 

kan alt om verksteder, hadde en far som reparert på mercedes og stort sett han som tok seg av bilen min. men han er desverre ikke mer, men han lærte meg en ting er å aldri ta merkeverkstedene på ord.

Mercedes merkeverkstedet ville ha 18k for en EU kontroll med en del bytting av div.

Sjekket opp mot et annet verksted, de kunne gi 15k, så sjekket vi snapdrive som stort sett har vært utrolig greie med oss, og de tok det for 12k.

Så tok jeg turen til min far hvor han ordnet det for 6k. (han tok ikke noe betaling, og betaltekun for delene)

Så snapdrive var de som hadde mest realistisk pris.

 

Vet om en micropaint sjappe en god stykke unna, skal ta turen innom til dem. Har sendt dem en mail m bilde. (sendt til fleste verksteder, men kjenner jeg mekanikere godt, så pleier ikke de å være så flinke til å følge opp på mailboxen)

Skal ta turen oppom.

 

Jeg ville ha hørt med Micropaint eller lignende verksted, de reparerer akkurat skaden , billigere og gir ofte livstidsgaranti.

 

Jeg brukte de på en gigantisk flenge i min a6 2012, sikkert nesten 60cm lang dyp ripe bak på bilen , tror jeg betalte under fire tusen

 

Under 4 tusen. fikk jeg ihvertfall litt håp i øynene. (hadde forventa meg rundt 10k ellernoe)

Lenke til kommentar

Hallaiz, prøver å finne ut av ca pris av denne skaden av dere som har erfaring fra lignende, denne vil lande på?

Det ser ut for meg som om det er skader i lakk, selv om det er vanskelig å si ut fra bildet.

Det vil i tilfelle si at en lakkering av stedet er nødvendig.

 

Rundt 5k tipper jeg du må ut med om lakken er skadd og du bruker et smart-repair-verksted.

 

 

Mercedes merkeverkstedet ville ha 18k for en EU kontroll med en del bytting av div.

Sjekket opp mot et annet verksted, de kunne gi 15k, så sjekket vi snapdrive som stort sett har vært utrolig greie med oss, og de tok det for 12k.

Så tok jeg turen til min far hvor han ordnet det for 6k. (han tok ikke noe betaling, og betaltekun for delene)

Så snapdrive var de som hadde mest realistisk pris.

At merkeverkstedet skal ha en del mer enn ikke-merkeverkstedet er jo ikke veldig overraskende..

Snapdrive er jo tross alt ikke-merkeverkstedet til Bertel O. Steen, og skal sørge for å hjelpe de kundene som ikke er villige til å betale for merkeverksted.

 

Bertel O. Steen sine merkeverksteder for Mercedes er blant de dyrere med inntil 1850,- elns i timepris.

 

Ettersom skaden ikke hindrer bilen i å bevege seg fremover hadde jeg kanskje prøvd en sugekopp først fra eks. Ebay til en hundrings før jeg sendte bilen på verksted.

 

Søk etter "car dent suction cup" på youtube for litt videoer.

Ja, godt forslag om man driter i hvordan det blir seende ut!

Det er lite trolig at en slik løsning gir et akseptabelt resultat.

Lenke til kommentar

Masse flotte, svar og god pris estimisering.

Og gode råd, Jeg skal kjekke opp med kokstad, fikk endelig et svar fra en av verkstedene jeg har etterspurt om kostnad.

Paradis Auto kunne reparere det for 7.2k. da var lakkering inklusivt.

 

Skal se hva Micropaint tilbyr. Forhåpentligvis rundt 5k. da blir jeg kjempe happy.

 

lov å håpe.

 

 

For meg er det viktig at bilen ser fin ut, det er en eldre bil, som bare har hatt 2 tidligere eiere og heller ikke så mangen kilometere som de fleste gjennomsnitt biler på den alderen har. (ca 14 ish ).

For bilen er velsteldt og det har aldri vært noe alvorlige feil, ting har blitt vedlikeholdt og det er kun mercedes rusten som er å peke på den.

 

Og hvis jeg skulle selge denne i en framtid er jeg opptatt at bilen både ser og yter godt. Derfor unngår jeg noe "selv reperasjoner" av bil, med mindre det er gjort av folk som er mekanikere og har peiling på å gjøre en skikkelig jobb.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...