Gå til innhold

Amobil.no: Sette fokus på datatrafikk mengde i ringeabonnement!


Anbefalte innlegg

Det settes mer og mer fokus på at data på mobil blir et mer prioritert produkt. Og ut-viklingen/byggingen er rivende.

Men type ringe abonnement ser for meg nesten akkurat likt ut som for 2 år siden.

Jeg har nå hatt et 6GB abonnement for 399 i mnd hele tiden (egentlig 499, men fikk 100kr rabatt for å binde i først et år, så et år til). I dag er prisene nøyaktig det samme.

Jeg, sammen med mange, bruker mobilen som ruter. Og har ikke, eller kan, ha tradisjonell bredbånd hjemme. (Alle spådommer er jo også på at hjemmenett er ut-mobil er inn)

 

I tillegg får en stort sett maks 6GB hos de fleste. Noen har 10GB, til en utrolig pris sammenlignet med rene data abonnement.

 

Hva er grunnen til dette?

Er det for å tvinge folk som er avhengig av mye data til å kjøpe eget data abonnement? (Noe som for meg virker ulogisk.)

Det å ha egen dataruter i lommen sammen med mobilen er også for de fleste uaktuelt.

Er det at de ikke har kapasitet nok, og frykter for mange kunder?

 

Ser ut til at det kun er Telipol som tilbyr store datapakker på ringe-abonnement for privat kunder?

 

Konklusjonen, og det jeg hadde håpet kunne bli tatt opp i en artikkel:

Prisene og størrelsen på datapakker på ringe-abonnementene er steinalder. Spesielt når en ser de opp i mot mobilt bredbånd størrelse og priser.

Med et 6GB abonnement så kan en jo nesten kun få med seg Nyhetene med sporten og været hver dag før det er brukt opp...

 

 

Et tillegg i artikkelen er kanskje å komme med eventuelle løsninger?

Er det f.eks. mulig med en Dual SIM telefon med billig ringe-abonnement og billig mobilt bredbånd abonnement?

Hva med rent bredbånd abonnement, og Skype/tilsvarende konto for å ringe til andre med? (ulemper når en er i utlandet uten gratis hotspots)

 

Mvh.

 

Frustrert bruker av mobil på leting etter nytt fornuftig abonnement.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...