Gå til innhold

Oculus Rift Tråden.


Anbefalte innlegg

dk2-product.jpg

 

Fant ingen nylige tråder hvor man diskuterer Oculus, som nærmer seg lansering.

Er det noen av dere som har testet det, eller skal kjøpe den ferdige versjonen av det?

 

Jeg har selv bestilt Oculus Development Kit 2, som kommer til meg i August.

 

Blir moro når det kommer en del online spill med VR-støtte.

 

Oculus Development Kit 2 kan forøvrig bestilles herfra:

https://www.oculusvr.com/order/

 

Men det er et BETA produkt. langt fra ferdig, så ikke forvent for mye. Du bør gjøre en god del research (feks titte på youtube reviews osv) før du bestemmer deg.

Den ferdige versjonen vil bli en god del bedre. :)

 

Noen som har noen innspill? :)

Endret av Merko.
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Gleder meg veldig til DK2:-) Bestillte 20 minutter etter salget åpnet, så håper å være blandt de aller aller første som får!

 

For de som flyr, så er P3D v2 klargjort for OR:-)

Ah kult. Jeg bestilte for noen dager siden, så får ikke før ut i august..du får vel rundt i juli\slutten av juli om det går etter planen?

 

Har du prøvd DK1?

 

Er selv på jakt etter bilspill eller evt "lette" flyspill (Da jeg ikke har noen ordentlig simulaturutstyr som joystick osv enda). Men ja.. Er jo et sykt potensial for VR når det kommer til Bil, Fly eller andre type simulatorer.. + helt andre nye type spill..

 

Blir ekstremt spennende. :)

Lenke til kommentar

 

 

Ah kult. Jeg bestilte for noen dager siden, så får ikke før ut i august..du får vel rundt i juli\slutten av juli om det går etter planen?

 

Har du prøvd DK1?

 

 

Vært på nippet til å bestille DK1 flere ganger, men bestemte meg for å vente til DK2. Egentlig bare flask at jeg fikk bestilt så tidlig, var ved en tilfeldighet inne på Oculus-siden, når salget åpnet. Var jo stor pågang og mange som slet med å få gjennom bestillingen, men min gikk helt greit gjennom:-) De har vel sagt at levering blir i juli for de som får levert fra første batch, så krysser fingre!

 

Tror det ligger en bråte med små demoer med både biler, fly og romskip, så blir moro å teste. Star Citizen skal vel også klargjøres for OR, så det blir MEGET spennende!

Lenke til kommentar

Jepp, er en del spill som skal få VR support fremover. En god del utviklere som hev seg på etter at Facebook kjøpte Oculus.

 

Lurer litt på hvordan "HUD" effekten blir på forskjellige spill, der hvor man kan se feks helse \ ammunsjon eller andre tekst som er plassert på skjermen.. om det kan leses godt eller ei. Blir nok ikke perfekt i DK2, men den ferdigversjonen er jeg veldig spent på :)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Er det krav til hvor kraftig pcen bør være for å benytte seg av Oculus Rift?

 

Googlet selv:

 

Q: What are the minimum requirements and recommended specifications for the Oculus Rift Development Kit 2?

A: Minimum requirements: A computer running a Windows 7 or higher, Mac OS 10.8 or higher, or Ubuntu 12.04 LTS operating system, 2 USB ports (at least one powered), and a DVI-D or HDMI graphics output.

Recommended specifications: A desktop computer running a dedicated graphics card with DVI-D or HDMI graphics output, with capability of running current generation 3D games at 1080p resolution at 75fps or higher.

 

Endret av Enceladus
Lenke til kommentar

Definitivt noe jeg har lyst på, men det er fremdeles ingen lanseringsdato. Er også usikker på hvordan OR funker med spill. Hvor kobler man på OR? HDMI ut? Funker den sammen med briller? Kommer mainstream spill til å støtte det etterhvert, eller er det stort sett bare independents (Minecraft, Space Engineers, Star Citizen osv.)

Lenke til kommentar

Definitivt noe jeg har lyst på, men det er fremdeles ingen lanseringsdato. Er også usikker på hvordan OR funker med spill. Hvor kobler man på OR? HDMI ut? Funker den sammen med briller? Kommer mainstream spill til å støtte det etterhvert, eller er det stort sett bare independents (Minecraft, Space Engineers, Star Citizen osv.)

 

Er ingen lanseringsdato enda, da produktet ikke er ferdig utivklet. Er fortsatt enkelte ting som ikke er helt på plass, som feks god nok skjerm etc.

Du kan jo alltids kjøpe utviklerversjonen, men den er på ingen måte det ferdige produktet.

 

Man kobler på Oculusen på skjermkortet ditt som har HDMI eller DVI.

 

Oculus fungerer fint sammen med briller. Man kan enten bruke brillene som du gjør til vanlig, eller bytte ut linsene i Oculus til samme styrke som brillene du brukre til vanlig har. (Dette blir nok mer fremvist når butikkversjonen er klar).

 

Nå har jo Facebook kjøpt opp Oculus, så skal ikke se bort ifra at de større utviklerene også hopper på lasset. Det vil jo tiden vise. Men feks. VALVE har støtte for Oculus i noen av sine spill (Half-Life 2, Team Fortress 2 ol.), ellers er det jo en god del andre spillutviklere som har lagt til rette for Oculus i sine spill. Finnes også "hacks" som gjør at du kan bruke Oculus i spill som i utgangspunktet ikke støtter det, men det blir så klart ikke like bra som om utviklerene selv lager støtten.

Lenke til kommentar

Devkit er vel tunge og mangler noe funksjonalitet ifra salgsversjonen regner jeg med.

Eneste man trenger å gjøre for OR støtte er vel å rendere to bilder rett ved siden av hverandre istedet for ett "i midten" ? Virker enkelt nok å bygge inn støtte for, synes jeg.

Lenke til kommentar

Anngående lyd. Her er noe jeg leste i en artikkel om et av spillene som utvikles med Oculus Rift støtte.

RPS: I noticed when I was fiddling with the Oculus Rift settings that you can either have ‘Oculus Rift – headphones’ or ‘Oculus Rift – speakers’, which is impressively specific.

David Braben: Oh, I know! Absolutely. It’s one of the things that’s funny, because one of the things we found at Frontier was that playing Oculus Rift with headphones was excluding, particularly if you’re talking to people. We’ve actually got a room set up with 7.1 and it’s nice, and we actually play the Oculus Rift without headphones, but we noticed you need the soundscape to stay with the headphones.

http://www.rockpapershotgun.com/2014/07/16/elite-oculus-rift/

 

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...