Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Kjæreste som ønsker å prøve hasj


Anbefalte innlegg

Her vet du helt klart ikke hva du snakker om. At hun betyr utrolig lite for meg sier du basert på hva? Du aner ikke hvor sterke bånd VI har og hvor mye hun betyr for MEG. Poenget er at en så flott jente som henne trenger ikke å bli sett på som en som roter seg borti hasj. For uansett om du vil det eller ikke, så ser ofte folk ned på dem som røyker hasj, fordi det er et narkotisk middel, OG DET ER ULOVLIG. Så om det burde vært legalisert eller ikke bryr jeg meg ikke om hvis du skal bruke det som motargument nå.

Du er veldig opptatt i ULOVLIG - du har gjort ulovligheter selv og kommer til å gjøre flere. Det er absolutt ingen som er 100% lovlydige.

Hva gjør det i så fall hvis folk ser ned på henne? DE er vel ikke sammen med henne. Er båndet virkelig så svakt at det betyr mer enn dama. (altså deres uvitenhet)

Det er et mindre farlig rusmiddel enn alkohol - uansett om det er ulovlig og 'narkotisk' stoff. At andre er uvitne skal altså styre dine bånd til henne - virkelig sterke bånd det der du gitt .... not.

 

Støtter igjen at du bør sette deg inn i hva hasj egentlig er - for du baserer ditt syn på eldgamle myter og fordommer, ikke fakta.

 

 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Takk for et godt svar, men nei. Et narkotisk stoff kommer ikke jeg til å nærme meg, det får hun gjøre selv.

 

 

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Det er en god, og helt normal innstilling. Likevel anbefaler jeg at du gjør deg opp din egen mening rundt narkotiske stoffer _etter_ du har gjort litt grundig research. Det er en omstridt diskusjon som pågår hele tiden så dette finner man mye godt lesestoff om rundt om på det store nett. Det vil kanskje ikke "omvende" deg, men det vil kanskje hjelpe deg å forstå bedre at dette faktisk ikke er noen "big deal". Uansett hva som skjer ønsker jeg deg og kjæresten din lykke til!

Lenke til kommentar

Tusen takk for det, Iniestagram!

Jeg føler nå jeg har fått flere gode innspill, så kan dermed for min del legge denne tråden død. Takker for gode og fornuftige svar. Selvom det ikke er alle jeg har blitt enig med, så takker jeg også dere for gode innspill og at dere gadd å ta dere tid til å hjelpe meg :-)



Anonymous poster hash: 27394...974
Lenke til kommentar

KarpeSkrotum, forholdet til meg og kjæresten min vet du ingenting om, så beklager, vårt bånd er sterkere en du skulle tro. Ikke for å være frekk, men jeg ønsker ikke diskutere mer med deg.

Jeg vet bare hva du sier her i tråden og baserer mine uttalelser på bakgrunn av det.

 

Selvfølgelig diskuterer du med den du vil. På samme måte som du bestemmer hvordan du vil ha det i forholdet og om du vil fortsette dette utifra ting som skjer.

Lenke til kommentar

 

KarpeSkrotum, forholdet til meg og kjæresten min vet du ingenting om, så beklager, vårt bånd er sterkere en du skulle tro. Ikke for å være frekk, men jeg ønsker ikke diskutere mer med deg.

Jeg vet bare hva du sier her i tråden og baserer mine uttalelser på bakgrunn av det.

 

Selvfølgelig diskuterer du med den du vil. På samme måte som du bestemmer hvordan du vil ha det i forholdet og om du vil fortsette dette utifra ting som skjer.

 

Det respekterer jeg. Mulig jeg har gitt deg feil inntrykk, men kan med hånden på hjertet si at det virkelig ikke er sånn. Takk for svar :)

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

Problemet er at jeg ikke vil være involvert i en som røyker hasj jevnlig.

 

Fordi? Altså, det må da være noe mer her? "Jeg ikke vil være involvert i en som røyker hasj jevnlig, fordi røykingen kommer til å

  • ødelegge forholdet vårt."
  • ødelegge for hennes egen fremtid."
  • sette henne i fare ved at hun dras inn i et miljø av typen fra Breaking Bad."

etc.

Og dette er helt legitime grunner for å avslutte et forhold. Men ikke gjør det forhastet slutt med det som i dine øyne er drømmedama, før du aner noe av konsekvensene av røykingen hennes! Ser du at det får faktiske, merkbare konsekvenser, prat med henne og gjør det slutt hvis hun ikke endrer atferd.

 

Jeg er bekjent av en hel haug med tullinger som jeg ikke ønsker å ha noe særlig med å gjøre. Men det er ikke det faktum at de drikker alkohol eller røyker hasj som avgjør det, det er oppførselen deres som avgjør det. Hvis du er avholds og oppfører deg som folk, så kan du være min venn. Hvis du drikker eller røyker og oppfører deg som folk, så kan du være min venn. Hvis du er avholds men ikke oppfører deg som folk, så kan du seile din sjø. Hvis du drikker eller røyker og ikke oppfører deg som folk, så kan du seile din sjø.

 

Hvis du først skal være så forbanna prinsippfast, så velg først en viktigere sak, som det å holde fartsgrensa (som noen allerede har nevnt). Å bryte med loven på dette området setter egen og enda viktigere, andre menneskers liv og helse i en mye høyere, direkte fare, enn det å røyke en gang i blant gjør.

 

Poenget er at en så flott jente som henne trenger ikke å bli sett på som en som roter seg borti hasj. For uansett om du vil det eller ikke, så ser ofte folk ned på dem som røyker hasj, fordi det er et narkotisk middel, OG DET ER ULOVLIG.

 

Drit nå i det. Hun er et flott menneske, hun tar egne, selvstendige, sterke valg. I steden for å være flau over det, still deg ved hennes side. Forsvar valget hennes, påpek at forholdet deres er like bra og at jenta er like herlig, tross litt hasj, alkohol eller en skål ostepop i ny og ned.

 

Eller bare dropp å ta på deg den grønne pin-en som du åpenbart forventer å få i posten fra Hasjhodenes landsforening i det øyeblikket dama di rører en joint. Folk trenger da ikke vite dette, og det er faktisk ikke slik at en hasjrøyker alltid går rundt med blodsprengte øyne, en sneip i kjeften og =Oslo under armen. Forøvrig tror jeg du hadde fått et lett sjokk og hadde vært nødt til å gjøre en liten verdensbilderevurdering hvis slike pins hadde vært obligatorisk på dress og bunad i 17. mai-toget.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Problemet er at jeg ikke vil være involvert i en som røyker hasj jevnlig.

 

Fordi? Altså, det må da være noe mer her? "Jeg ikke vil være involvert i en som røyker hasj jevnlig, fordi røykingen kommer til å

  • ødelegge forholdet vårt."
  • ødelegge for hennes egen fremtid."
  • sette henne i fare ved at hun dras inn i et miljø av typen fra Breaking Bad."

etc.

Og dette er helt legitime grunner for å avslutte et forhold. Men ikke gjør det forhastet slutt med det som i dine øyne er drømmedama, før du aner noe av konsekvensene av røykingen hennes! Ser du at det får faktiske, merkbare konsekvenser, prat med henne og gjør det slutt hvis hun ikke endrer atferd.

 

Jeg er bekjent av en hel haug med tullinger som jeg ikke ønsker å ha noe særlig med å gjøre. Men det er ikke det faktum at de drikker alkohol eller røyker hasj som avgjør det, det er oppførselen deres som avgjør det. Hvis du er avholds og oppfører deg som folk, så kan du være min venn. Hvis du drikker eller røyker og oppfører deg som folk, så kan du være min venn. Hvis du er avholds men ikke oppfører deg som folk, så kan du seile din sjø. Hvis du drikker eller røyker og ikke oppfører deg som folk, så kan du seile din sjø.

 

Hvis du først skal være så forbanna prinsippfast, så velg først en viktigere sak, som det å holde fartsgrensa (som noen allerede har nevnt). Å bryte med loven på dette området setter egen og enda viktigere, andre menneskers liv og helse i en mye høyere, direkte fare, enn det å røyke en gang i blant gjør.

 

Poenget er at en så flott jente som henne trenger ikke å bli sett på som en som roter seg borti hasj. For uansett om du vil det eller ikke, så ser ofte folk ned på dem som røyker hasj, fordi det er et narkotisk middel, OG DET ER ULOVLIG.

 

Drit nå i det. Hun er et flott menneske, hun tar egne, selvstendige, sterke valg. I steden for å være flau over det, still deg ved hennes side. Forsvar valget hennes, påpek at forholdet deres er like bra og at jenta er like herlig, tross litt hasj, alkohol eller en skål ostepop i ny og ned.

 

Eller bare dropp å ta på deg den grønne pin-en som du åpenbart forventer å få i posten fra Hasjhodenes landsforening i det øyeblikket dama di rører en joint. Folk trenger da ikke vite dette, og det er faktisk ikke slik at en hasjrøyker alltid går rundt med blodsprengte øyne, en sneip i kjeften og =Oslo under armen. Forøvrig tror jeg du hadde fått et lett sjokk og hadde vært nødt til å gjøre en liten verdensbilderevurdering hvis slike pins hadde vært obligatorisk på dress og bunad i 17. mai-toget.

 

Takk for et fint svar, men nei. Jeg vil ikke ha noe å gjøre med en som jevnlig røyker hasj. Så dersom hun begynner med det vurderer jeg å gjøre det slutt.

 

Anonymous poster hash: 27394...974

Lenke til kommentar

 

Hei!

 

Jeg har en kjæreste som ønsker å prøve hasj. Hun har avtalt med venniner at de skal innen en tidsperiode og hvordan de skal få tak i det. Jeg uttrykte at dette var noe jeg syntes var latterlig, men samt at jeg ikke ville komme inn og være drittsekken som skulle ødelegge diverse planer. Hun sa det uansett kommet til å være et engangstilfelle.

 

Jeg frykter hun skal like det såpass at hun gjør det oftere + for hvordan det går med henne når hun tar det. Jeg blir sur bare av å tenke på det. Fordi hun er en så flott og skikkelig jente, at jeg ikke forstår hvorfor hun skal finne på noe så dumt. Jenten er perfekt, og jeg kan tenke meg å gifte meg med henne, men samtidig gjør dette meg så sint at jeg nesten ikke vil være i forholdet. (Noe jeg 99,9% sikkert ikke vil gjøre fordi jeg elsker henne for høyt).

 

Er jeg helt urimelig eller er det forståelse for at jeg tenker slik?

Anonymous poster hash: 27394...974

 

Anonymous poster hash: 27394...974

 

 

Om ei jente som jeg drev på med eller var sammen med skulle prøve Hasj hadde jeg dumpa henne på flekken dersom hun faktisk var så idiot at hun gjorde det.

 

add: Rynker på øyenbryna av en god del av svarene her inne, slappe holdninger folk har ovenfor narkotiske stoffer. Skremmende.

Endret av Skipstrixy
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Takk for et fint svar, men nei. Jeg vil ikke ha noe å gjøre med en som jevnlig røyker hasj. Så dersom hun begynner med det vurderer jeg å gjøre det slutt.

 

Interessant at du svarer slik etter å ha lest innlegget mitt. Jeg er oppriktig interessert i hva du tenker, litt mer detaljert, rundt det jeg skrev. Kunne du ha skrevet litt mer om det, særlig første del av innlegget mitt? Gjerne med utgangspunkt i "Jeg vil ikke ha noe å gjøre med en som jevnlig røyker hasj, fordi...", og hvis svaret er "for uansett om du vil det eller ikke, så ser ofte folk ned på dem som røyker hasj", om du så kan svare med utgangspunkt i andre del av innlegget mitt?

Lenke til kommentar

 

Om ei jente som jeg drev på med eller var sammen med skulle prøve Hasj hadde jeg dumpa henne på flekken dersom hun faktisk var så idiot at hun gjorde det.

 

add: Rynker på øyenbryna av en god del av svarene her inne, slappe holdninger folk har ovenfor narkotiske stoffer. Skremmende.

 

 

Anbefaler deg også å sette deg litt inn i temaet "narkotiske stoffer". Veldig mange er fortsatt hjernevasket av all propagandaen opp gjennom. Jeg var det selv en gang i tiden. :-)

Endret av Tvillingsjel
Ryddet i quotes
  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

Anbefaler deg også å sette deg litt inn i temaet "narkotiske stoffer". Veldig mange er fortsatt hjernevasket av all propagandaen opp gjennom. Jeg var det selv en gang i tiden. :-)

 

 

Er som regel en kar som lett setter seg inn i andres meninger også. Men ikke når det kommer til dette temaet. Hasj er narkotika, og det øker faren for bruk av andre stoffer. Kun tapere utsetter kroppen sin for sånt tull.

Endret av Tvillingsjel
Ryddet i quotes
Lenke til kommentar

Det er i TS sin fulle rett å være en ordentlig regelrytter, han må få være så stuck up og lite eventyrlysten som han bare vil. Noe galt skal aldri gjøres, tenkt for et fint samfunn vi hadde hatt hvis alle var som han.

 

Håper ikke du mister dama di pga dette og oppdager senere i livet at hasj var så sykt liten bagatell at hadde du bare vist så hadde du aldri reagert på det engang.

 

Mennesker er eventyrlystne, dem vil utforske. Spør du meg er det å kjøre 10km/t over fartsgrensa mere uansvarlig enn å prøve hasj..... jeg kjenner EN fyr som fikk litt problemer med langtids bruk av hasj hver dag, jeg kjente 3 som likte å kjøre litt for fort. Han som slet litt med hasj kom seg ut av det og er i jobb som ingeniør og eier leilighet og bil. Dem som likte å kjøre for fort er ikke tilstede i dag.

 

Tenkt deg om hva du skaper en stor sak om TS, ikke mist dama di på grunn av at hun er menneskelig. Men ikke la andre påvirke deg til å vokse opp raskere enn du føler naturlig heller. Opp til deg.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Er som regel en kar som lett setter seg inn i andres meninger også. Men ikke når det kommer til dette temaet. Hasj er narkotika, og det øker faren for bruk av andre stoffer.

 

 

Tull. Iom at alkohol er et sterkere stoff, så motsier denne uttalelsen seg selv. Rus er rus - uansett om man sette det ene rusmidlet i en egen 'bås' og kaller det narkotika. Dette er en myte.

Endret av KarpeSkrotum
Lenke til kommentar

Jeg hadde også slått opp og definitivt rapportert til politiet at hun i det hele tatt tenkte å prøve en marijuana. En gang hadde jeg en venn som prøvde en hel marijuana. Han er nå død. Man må ikke engang tulle med å prøve marijuana. Så farlig er det tenk.

Enig, hørte om en fyr som injecta 1 marijuana på fest en gang og døde dagen etterpå :ph34r:

  • Liker 6
Lenke til kommentar

 

 

Er som regel en kar som lett setter seg inn i andres meninger også. Men ikke når det kommer til dette temaet. Hasj er narkotika, og det øker faren for bruk av andre stoffer. Kun tapere utsetter kroppen sin for sånt tull.

 

 

Hvor gammel er du? En dag vil du nok selv se at denne kommentaren er så langt ute som det får blitt.

 

TS får gjøre/tenke hva han vil, men jeg synes det er synd at mange mennesker fortsatt har disse holdningene mot "narkotika". Alkohol er et av de verste og farligste narkotikum (tobakk også), langt verre enn både ecstasy, lsd og cannabis. Likevel er halvparten av norges befolkning drita hver helg, så rus/narkotika er ikke så ille i seg selv om det brukes med måte. Det er så utrolig ignorant å ikke en gang lese noe om temaet og stole blindt på en lovgivning og det politiet sier. Voks opp, ta egne valg.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Forstår ikke hvor mange som er positive til dette. Er det jeg som virkelig er så fordommsfull? Det er narkotika folkens! Verre eller bedre enn alkohol, jeg bryr meg ikke!

Ifølge norsk lov er alkohol over 60% også å regne som narkotika.

Hvis du smugler en 80% absinthe flaske fra utlandet kan du bli tatt for narkosmugling så vidt jeg vet.

Er selv ingen tilhenger av det.Har prøvd det en gang og kommer nok ikke til å prøve det igjen, men den ene gangen vi røyket en og halv blunt begge to og jeg kjente ingenting. Har en annen kompis som har prøvd det 3 eller 4 ganger og aldri kjent noe. Jeg kjenner til og med en som prøvde kokain en gang og ikke kjente noe.

 

Jeg skjønner at TS er bekymret, men om hun prøver en gang betyr ikke at hun blir avhengig eller går over på andre stoffer.

 

Hadde jeg vært sammen med ei jente eller hadde hatt en venn som hadde blitt avhengig ville jeg heller hjulpet vedkommende så godt jeg kunne for å personen ut av det i stedet for å bare dumpe personen.

 

Synes det blir litt urettferdig av TS og bare dumpe kjæresten som han sier han elsker så mye fordi hun eventuelt har prøvd det en gang.

 

For all del,hans valg. Men jeg sier bare hadde det vært meg som var i hans posisjon ville jeg virkelig tenkt meg godt om før jeg gjorde noe jeg kom til å angre på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...