Gå til innhold

Google viste frem Android L


Anbefalte innlegg

Litt skeptisk til forventningene om raskere apps. Såvidt jeg har fått med meg, så vil ART kompilere ned til maskinkode ved installasjon, mens Dalvik gjør det "Just-In-Time" - dvs at den f.eks. kompilerer de enkelte funksjonene ned til maskinkode første gangen de kalles. Det er klart at man derfor vil se en kortere "oppstartstid" med ART, men jeg tror ikke man bør forvente å få f.eks. dobbelt framerate i spill.

 

Men bortsett fra det... spennende saker.

 

Er flere faktorer som gjør at det kan kjøre dobbelt så raskt.

 

Når de kompilerer ahead of time kan de benytte GCC eller LLVM for kompilering, disse er mye bedre på å optimalisere kode for ytelse enn det Dalvik er. For den saks skyld er Java VM vesentlig raskere enn Dalvik. Dalvik er en veldig ung VM og har begrenset med minne og batteri enn en vanlig datamaskin (som Java VM og LLVM/GCC var ment å kjøre på) og har derfor ikke like god kode-generering som alternativene.

 

Var noen som sammenlignet Mono (open source .NET VM) og Dalvik og fant ytelsesforskjeller på 60%. Mono er heller ikke kjent for å være særlig rask sammenlignet med andre VMer, så er nok en del ytelse å hente ved å bytte til en annen "motor" for å kompilere kode.

 

Når du kompilerer apps på forhånd så trenger du heller ikke å kompilere kode når programmet kjører. Dette betyr at oppstarten er raskere, og at du bruker mindre minne. Dette betyr også at det er mindre sannsynlighet for at en annen app kompilerer kode mens du kjører ett annet program, dette kan også gjøre at telefonen føles raskere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Synes noe av dette lignet veldig på HTC Sense. Spesielt Gmail-appen, den lignet veldig på bla. meldingsappen i HTC Sense. Ikke noe galt med dette, bare verdt å få med seg :p

 

Likte det nye designet!

 

Det var det jeg tenkte også. Fikk nettopp Sense 6 til min HTC One M7. Og det som slår meg med det nye designet, som nå også Google nå ser ut til å "kopiere", er at det minner meg om Windows 8 som "alle" hater. Ikke selve firkantene, men resten rundt Modern UI grensesnittet, slik som IE osv ser ut der, ett enkelt design.

Lenke til kommentar

Største Android oppdateringen noen sinne? ART har vert tilgjengelig ein god stund for Nexus 5, og oppdatering på design er som så... Har fremdeles til overs å bli positivt overraska :(
Synes Apple hadde ein mye artigare konferanse for utviklarar, med tanke på Swift og Metal APIen.

Endret av Nepsel
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-RnjNn5NbHl

Største Android oppdateringen noen sinne? ART har vert tilgjengelig ein god stund for Nexus 5, og oppdatering på design er som så... Har fremdeles til overs å bli positivt overraska :(

Synes Apple hadde ein mye artigare konferanse for utviklarar, med tanke på Swift og Metal APIen.

 

ja, har vært tiljengelig, men ikke hoved greia, man måtte velge den selv.

Lenke til kommentar

Dere med Nexus 5, har dere fått testet ut ART? Jeg prøvde en gang, men fikk ikke til å åpne Facebook etter jeg hadde gjort det.

Har fått testet det på et familiemedlem sin Nexus 5, og vi merket at programmer åpnet litt kjappere. Noen melder også om at batteriet holder lengre (noen prosent), men har ikkje fått testet telefonen lenge nok til å si noe om det.

 

Her er ein liste over apps som kræsjer/fungerer med ART:

http://www.androidruntime.com/list

Endret av Nepsel
Lenke til kommentar

 

Synes noe av dette lignet veldig på HTC Sense. Spesielt Gmail-appen, den lignet veldig på bla. meldingsappen i HTC Sense. Ikke noe galt med dette, bare verdt å få med seg :p

 

Likte det nye designet!

Det var det jeg tenkte også. Fikk nettopp Sense 6 til min HTC One M7. Og det som slår meg med det nye designet, som nå også Google nå ser ut til å "kopiere", er at det minner meg om Windows 8 som "alle" hater. Ikke selve firkantene, men resten rundt Modern UI grensesnittet, slik som IE osv ser ut der, ett enkelt design.

 

 

Det er vel ikke den type designelementer som er det typiske folk "hater" med Windows phone?

 

AtW

Lenke til kommentar
ART implementasjonen i de telefonene som er på markedet nå er en gammel, eksperimentell versjon. Når ART implementeres som standard runtime er den nok på et vidt forskjellig nivå enn hva vi kan oppleve nå.


En viktig ting som jeg leste et annet sted var at det ble nevnt at alle modeller som kjører 4.4 KitKat i dag skal kunne kjøre Android L når det kommer, så det største spørmålet her er vel egentlig når mobilprodusentene kan presentere dette som en oppdatering til current gen. telefoner.

Endret av Feh
Lenke til kommentar

Dere med Nexus 5, har dere fått testet ut ART? Jeg prøvde en gang, men fikk ikke til å åpne Facebook etter jeg hadde gjort det.

 

Har brukt ART siden jeg fikk min Nexus 5 ( i november?) Og alle apps jeg har fungerer helt fint. Telefonen føles litt kjappere og batteriet holder faktisk litt lenger, men ikke de kjempe store forskjellene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...