Gå til innhold

[Løst] Er amd crossfireX det samme som SLI?


Anbefalte innlegg

Tenker på å kjøpe et nytt graffikkort, og et krav er at det skal gå an å installere to. Jeg fikk nylig høre at for at man skal kunne kjøre to graffikkort fra nvidia og få en økt mengde GB, så må man ha SLI støtte på kortet.

 

Jeg tenker kanskje å kjøpe 2 xfx redeon r7 260x. Fordi disse kortene er billige og har nesten bare hørt gode ting om dem. Ut ifra informasjon på komplett virker det som amd crossfireX er det samme som nvidia SLI (min tolkning av komplett. det er ikke direkte skrevet). Så, om jeg kjøper to av dem, vil jeg da ha 4GB tilsammen på kortene, eller vil det fortsatt bare være 2GB?

 

Vil egentlig helst ha minst 3GB og heller nvidia enn amd, men finner ingen for rett pris. Noen forslag? Vil ikke gå langt over 2000 kr.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

CrossFireX er "AMDs versjon" av SLI, ja. Du får ikke mer VRAM av å sette flere kort i CFX/SLI. Man trenger selvfølgelig en ledig PCI Express tilkobling for å kunne ha flere skjermkort, og hovedkortet må støtte det.

 

Ingen av kortene du nevner trekker mer strøm (alene) enn ca 200W. Resten av systemet trekker muligens 150W, så med en 650W strømforsyning har du ingenting å bekymre deg over med ett skjermkort.

Det bør også nevnes at det (nesten?) alltid er bedre å gå for ett bra skjermkort enn to dårligere i CFX/SLI. I stedet for to R7 260X ville jeg heller valgt ett R9 290X eller liknende for omtrent samme pris, men uten problemene flerskjermkortsoppsett byr på.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...