Gå til innhold

Hvorfor ungdomspolitikere er slitsomme mennesker.


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jobba med ei AUFer ved en kino en gang. Høyst plagsomt. Alt jeg sa var feil. Da jeg en gang kom og klaga på høye bensinpriser (nettopp fylt dagen på en sånn ekstra-dyr dag) ja oi da fikk jeg ekstra mye kjeft. For det var bærekraftig for økonomien eller noe annet sånnt tull. Jeezes, jeg sa bare det var dyrt.

 

Og dette er bare étt eksempel. Gikk lei. Fytti katta.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Egentlig helt enig. Det aller verste, synes jeg, er igrunn at jeg får inntrykk av at en del heller ikke kan særlig mye om det de snakker om. De har ideologi og inprentede linjer i bunn, men drar du dem litt utenfor komfortsonen er det gjerne lite å hente. Så er det samtidig den samme selvtilfredsheten som man gjerne finner hos journalister som gjør det hele hakket verre.

Lenke til kommentar

Jo mer man kan om noe, jo mer skjønner man som regel at man ikke vet. Den erkjennelsen kommer som regel med alderen, derfor kan man ikke nødvendigvis forvente at ungdomspolitikere, ihvertfall ikke de under 20, har innsett det. Men litt ydmykhet når det gjelder politikk har ikke skadet noen, fordi politikk påvirker tross alt andres hverdag. Jeg stoler langt mer på politikere som har variert erfaring fra forskjellige arenaer, og ikke har gått partiskolen.

 

Det eneste det er enkle svar på er de kvantitative vitenskapene (matematikk, fysikk, kjemi).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-95147

Hvorfor ungdomspolitikere er meget slitsomme mennesker? Jo, det skal jeg fortelle deg.

 

Hvor enn du måtte møte en ungdomspolitiker, på fest, på bursdagsselskaper, på bussen, på skolen, på arbeidsplassen, så vil en ungdomspolitiker prate ustanselig om politikk. Samtalen blir til stadighet dreid mot politikk, og alle tema kan selvsagt knyttes opp mot politikk. Dette er slitsomt.

 

Du må jo skjønne at vi må tolerere alle typer religioner, og politikk er en forvirrende saus av tro og håp og ambisjoner og galskaper, som tiltrekker seg de samme typene som konvensjonelle religioner. Og, ja de kan være veldig slitsomme, og det sier en som selv er religiøs ;)

 

min mening, intet annet

Lenke til kommentar

Jo mer man kan om noe, jo mer skjønner man som regel at man ikke vet. Den erkjennelsen kommer som regel med alderen, derfor kan man ikke nødvendigvis forvente at ungdomspolitikere, ihvertfall ikke de under 20, har innsett det. Men litt ydmykhet når det gjelder politikk har ikke skadet noen, fordi politikk påvirker tross alt andres hverdag. Jeg stoler langt mer på politikere som har variert erfaring fra forskjellige arenaer, og ikke har gått partiskolen.

 

Det eneste det er enkle svar på er de kvantitative vitenskapene (matematikk, fysikk, kjemi).

 

I dag er det dessverre veldig få av det vi kaller for politikere som har tatt i det vi vanlige dødlige kaller for ærlig arbeid. De aller fleste har studert Statsvitenskap el. Ikke noe galt med det å studere, men hva er bakgrunnen deres for at de skal bestemme over min fremtid? Jeg er meget skeptisk når en person med personlig erfaring i å fylle bensin på egen bil skal fastsette vår oljepolitikk. Eller når en person synes fisk er godt til middag skal fortelle oss hvordan fiskeriet skal skape lys i husan langs kysten.

Men det rare er at de har mange, og sikkert gode, intensjoner om både landsdel og ideologi, helt til de havner i maktens korridorer. Da får vi fort vite at det var ikke det de mente når de sa ting og at de har da aldri lovet noe slikt. Det viser bare at partipisken virker og at de ikke har så mye de skulle sagt når alt kommer til alt.

Endret av bytrollet
Lenke til kommentar

De læres jo opp til å kommandere andre mennesker og tro at mennesker faktisk må styres av de ellers går alt til dundas. Slik skaper diktatoriske tendenser, som man har ifallefall klart delvis ved hjelp av maktdeling å hindre full utløp for.

 

Ondt menneske, er altså en politiker.

Lenke til kommentar

Ungomdspolitikere ja...

 

Har noen noensinne hatt noe positivt å si om denne gjengen? Her generaliseres det hardt, men selvsagt med god grunn.

 

Ungdomspartier burde være forbudt. Organisasjoner som driver hjernevask for de ulike ideologier trenger vi strengt tatt ikke. Kan vi ikke helle bygge opp politikere som jobber for et godt samfunn uavhengig av ideologi? Neida, kranglefanter som lyver oss fulle er det vi trenger for å styre landet...

Endret av Tå.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ungdomspolitikere er ikke så ille. Flere av mine beste venner er ungdomspolitikere. De er som folk flest, men gud bedre, noen av dem mener mye veldig sterkt.

 

Problemet er ikke at de er engasjerte. Det må de få lov til. Problemet er ofte at vi ikke setter stopp selv. Det må være lov å være kjedelig og kjede andre, i alle fall om man ikke får klart og tydelig nei.

 

:)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Det er flott med engasjert ungdom, som ønsker det beste for samfunnet. Hva enn de driver med på møtene sine, på debatter, på radioen, det raker ikke meg. Det er når de menger seg blant oss vanlige mennesker, som er opptatt av andre ting. Politikken blir fokus altfor ofte, og vi har hørt det før, samma regla. Attpåtil sitter svært mange av disse med oppfatningen om at deres lidenskap er viktigere enn våre, og at det de innehar kunnskap om, gjør dem til klokere og mere intelligente mennesker enn andre. Dette reagerer jeg på, for jeg kjenner et par av disse politikerspirene, og neimen om de er glupinger alle sammen. Å sitere partiprogram er ikke særlig imponerende.

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hehe, SF.

 

Folk som snakker ustanselig om sitt yndlingstema finnes det jo en diagnose på, Aspergers, karakterisert ved mangelfull evne til å lese signaler fra andre. Nå tror jeg ikke ungdomspolitikere generelt har slike trekk, men kanskje de velger å ignorere sosiale signaler fordi det de har å si er såååå mye viktigere. Tross alt skal verden reddes fra meningsmotstandere. ;)

Lenke til kommentar

Dette var overraskende nøyaktig hva jeg har erfart. Det samme gjelder dog folk som er over snittet opptatt av politikk, da alle diskusjoner som oftest ender i samme tema. Jeg er samfunnsengasjert, men jeg har ikke tenkt å løse alle verdensproblemene når jeg er på fylla.

 

Jeg syns det er rart når ungdomspolitikere går rett i ´ekte´ politikk, da de ikke får noen erfaring av å leve som oss andre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+987132984

Ungdomspolitikere har et enormt behov for å hevde seg, og dette resulterer ofte i pinlige situasjoner. De har begrenset med livserfaring, og har ofte siden ung alder blitt indoktrinert av politiske idoler. De vil så gjerne vise verden at de er like gode som Jensemann, Jonas eller Erna! Jaaa! #YOLO! Jeg får en sånn religiøs-sekt-fornemmelse av det, til tider.

Endret av Slettet+987132984
Lenke til kommentar

Jobba med ei AUFer ved en kino en gang. Høyst plagsomt. Alt jeg sa var feil. Da jeg en gang kom og klaga på høye bensinpriser (nettopp fylt dagen på en sånn ekstra-dyr dag) ja oi da fikk jeg ekstra mye kjeft. For det var bærekraftig for økonomien eller noe annet sånnt tull. Jeezes, jeg sa bare det var dyrt.

 

Og dette er bare étt eksempel. Gikk lei. Fytti katta.

AUF er jo spesielt slitsomme ungdommer. Et påklistret smil som de har lært på smilekurs, samt at de fleste av disse naive unge ikke har lært å være kritisk og tenke selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...