Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg vet ikke om denne tråden legges rett sted, men jeg fant ikke noe bedre.

 

Jeg har planer om å bygge meg en kraftig stasjonær PC, men har absolutt ikke nok peiling til å gjøre det alene :p jeg har et budsjett på 10.000, men ønsker helst å ligge litt under. Trenger en PC som fungerer godt til gaming og bilde/filmredegering og ønsker også å ha vannkjøling istedet for vifter (hvis det er lurt). Jeg har laget en liste på komplett som et rent utgangspunkt (jeg aner ikke om jeg er helt på bærtur eller om jeg er inne på noe), men den er i dyreste laget.

 

Det jeg ikke vet er hvor det er viktig å legge i en del penger og hvor man kan gå billigere. Kan noen hjelpe meg? Legger ved link til listen under :)

 

https://www.komplett.no/k/shoplist.aspx?mode=edit&ShoppingListId=1406107

Endret av Annettte
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Du må gjøre handlelisten offentlig. Nå er den satt til privat og vi har ikke tilgang.

 

PC-bygging er ikke så vanskelig som folk tror, og det skal veldig mye til for å ødelegge noe. Se på youtube-videoer og gjør akkurat som dem, så er du ferdig på noen timer uten problem.

 

Er ikke noe poeng å bruke penger på vannkjøling med mindre du skal overklokke eller er sykelig opptatt av støyvolum.

Lenke til kommentar

Takk, nå skal den være offentlig. Problemet er som sagt ikke byggingen, det skal jeg klare uten problemer, men å kjøpe riktige komponenter for mitt behov. Lurer på å overklokke og skulle gjerne hatt en så stillegående pc som mulig, derfor jeg vurderer vannkjøling :)

Endret av Annettte
Lenke til kommentar

Trenger en PC som fungerer godt til gaming og bilde/filmredegering og ønsker også å ha vannkjøling istedet for vifter (hvis det er lurt).

 

Vannkjøling er ikke magi, så det er vifter på disse løsningene også. Vannet drar bare varmen med seg vekk fra blokka, og blir så vekslet mot luft i en radiator. På radiatoren sitter det vifter.

 

Skal du ha en slik lukket vannkjøler må du nesten opp på en med 2*120mm radiator før det er noe særlig vits. Jeg syntes kanskje du bare skal ta en rimelig luftkjøler (212 Evo) i første omgang, og så kan du heller sette på en kraftigere kjøleløsning etter hvert.

 

Oppsettet ditt er litt dyrt, og noe utdatert.

 

Her er et forslag:

https://www.netonnet.no/Customer/SharedList/8918

 

Dette er eks. windows og CPU kjøler da, så hvis prisen blir for stiv må man fire på noe.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...