Gå til innhold

FEATURE: Modifikasjonenes historie (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 3 år senere...

For Nehrim lagde jeg primært 3d modeller og teksturer, men hadde også en finger med i diverse dungeons i modden. Hjalp også til med level design i Black Mesa og var en av de første medlemmene i den modden :)

 

Rått, digger Black Mesa. Er sykt imponert over hvor dedikerte alle som har vært med på å lage det har vært.

 

En annen av mine favorittmods er HD remaster modden til Resident Evil 4. re4hd.com

To karer som remastrer hele spillet.

Lenke til kommentar

"Oppfølgeren Quake bød ikke på mindre tredjepartsmoro. Noen nøyde seg med å forandre spillerfiguren til ei ku eller ei naken dame. Det var enkel moro, men neppe noe som forandret bransjen. Team Fortress var betydelig viktigere i så måte."

 

What?

TF over Quake i viktighet av moddingens fremdrift? Are you MAD?

Eks: http://www.moddb.com/mods/quake-rally

Team Fortress var en Quake-mod. Det menes nok at TF var viktigere enn å forandre figuren til ei ku.

 

Valve kapret utviklerne og lanserte sitt Team Fortress Classic senere.

 

http://quake.wikia.com/wiki/Team_Fortress_(mod)

Lenke til kommentar

 

 

 

- Jeg synes at "Vampire: The Masquerade - Bloodlines" er et høyst nevneverdig spill når det kommer til "stafettpinner"...

 

Da det har blitt utgitt via "Unofficial Release" enten som Patch som fikser bugs, eller som en "Extended Edition" av spillet.

 

-----

 

Et annet spill jeg skulle ønsket dem hadde gjort noe lignende med er "Call of Cthulhu: Dark corners of the earth".

Som i sin tid virkelig hadde trengt det, fordi orginalen var full av bugs.

 

Etter det jeg har sett så langt så er den offisielle remake'en av spillet helt anderledes i forhold til orginalen.

 

Ikke at det nødvendigvis trenger å være så negativt, men skulle alikevel ønske at noen hadde plukket opp "stafettpinnen" til orginalen.

 

Jeg koste meg i hvert fall gløgg ihjel med orginalen, på tross av alle bugs'ene.

 

-----

 

En mod til "TES" som jeg savner er en "Non-Combatant"-mod.

Noe 'ala' som i "Ultima Online".

 

Godt mulig jeg har gått glipp av noe, men om det ikke finnes så burde det ha gjort det.

 

På den måten kan slike spill appellere til langt flere, særlig i Online-sammenheng.

Lenke til kommentar

- Jeg synes at "Vampire: The Masquerade - Bloodlines" er et høyst nevneverdig spill når det kommer til "stafettpinner"...

 

Da det har blitt utgitt via "Unofficial Release" enten som Patch som fikser bugs, eller som en "Extended Edition" av spillet.

 

 

 

 

Jeg skrev litt om Vampire: The Masquerade - Bloodlines-situasjonen for noen år siden. :)https://www.gamer.no/artikler/feature-nar-fansen-tar-ansvar/153111

Lenke til kommentar



 



 



- Jeg synes at "Vampire: The Masquerade - Bloodlines" er et høyst nevneverdig spill når det kommer til "stafettpinner"...

Da det har blitt utgitt via "Unofficial Release" enten som Patch som fikser bugs, eller som en "Extended Edition" av spillet.


 

 
 

Jeg skrev litt om Vampire: The Masquerade - Bloodlines-situasjonen for noen år siden. :)


https://www.gamer.no/artikler/feature-nar-fansen-tar-ansvar/153111


 



- Som du siterte den gang så holder han fortsatt det han lover.

Med unntak av Beta-Versjoner så har han nylig utgitt "v.9.9 Final" av "VTM-B", datert den 22.12.2017.
"Final"-versjoner er full versjoner som markere overgangen til neste versjon og neste runde med beta-testing.

-----

Hadde bare noen gjort det samme med "CoC:DCoTE" så hadde jeg blitt veldig fornøyd.

Forståelig nok så hade det blitt litt av et prosjekt, da siden "CoC:DCoTE" var/er mer bug'ete enn "VTM-B" når den siste offentlige versjonen blir tatt i betraktning.

Men vel verdt det på tross av alle bug'ene, om en da i det hele tatt får det opp å gå.


 

Endret av BizzyX78
Lenke til kommentar
  • 10 måneder senere...

Ja det ble etter hvert slutt på mods til BF-spilla, EA skjønte at her var det mye penger å tjene hvis de bare laget de SELV. Dessuten holdt modsa liv i spilla i et par tiår, og sånt er jo heller ikke bra............

 

Heldigvis ikke alle som tenker slik da, men blir mer vanlig.

Endret av DashFiss
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...