Gå til innhold

ANBEFALING: Spilleren


Anbefalte innlegg

 

 

Kan ikke forstå at det er anbefalt i5-4690k. i7-4790k er å foretrekke for en spillemaskin. Ekstra cache og hyperthreading vil kunne øke ytelsen i flere spill. Det koster litt mer, men når man først bruker rundt 12000 på en spillemaskin er det jo rart å holde tilbake på en i5 etter min mening.

Hyperthreading og ekstra cache har fortsatt til gode å vise at det har noen spesielt merkbar effekt for spill, hvis du mener at "fremtidens spill vil støtte Hyperthreading" må jeg påpeke at nøyaktig det same ble sagt i 2009 da valget sto mellom i5-750 og i7-860.
HT gir opp til 25% bedre ytelse i crysis 3 og gir nok en del mere ytelse i bf4/hardline også.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Kan ikke forstå at det er anbefalt i5-4690k. i7-4790k er å foretrekke for en spillemaskin. Ekstra cache og hyperthreading vil kunne øke ytelsen i flere spill. Det koster litt mer, men når man først bruker rundt 12000 på en spillemaskin er det jo rart å holde tilbake på en i5 etter min mening.

 

Ekstra cache og hyperthreading har liten eller ingen effekt i spill. Bare penger kasta i bøtta det.

 

 

hyperthreading hjelper min cpu i cpu avhengige spill.

Lenke til kommentar

 

jatakk skulle gjerne hatt men om jeg flekka inn arma3 og satte alt på full måkkings, vil dere garantere at jeg ikke ser en eneste lagg?

 

Jeg kan garantere deg at du vil lagge. Har ganske tilsvarende spesifikasjoner selv og 450 timer i ArmA 3. Overklokking hjelper masse da du vil få økt ytelsen per kjerne som er veldig viktig i ArmA.
Arma 2 og 3 har elendig spillmotor. Altså den skalerer lite på flere cpu tråder og flere gpu kjerner. Møkkamotor, dermed møkkaspill. Ja det hjelper mye å overklokke, men det hjelper lite om man har dårlig ytelse med 5ghz :(
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

Er virkelig på tide at de begynner å utnytte skjermkort litt. Det sier litt når man mister 2-3 fps på å spille over 5760x1080 framfor 1920x1080.

Lenke til kommentar

i7-4790k er klart vinneren for spilleren når den kommer på mandag. Man trenger knapt å overklokke den når boost er 4,4ghz :D

Er virkelig på tide at de begynner å utnytte skjermkort litt. Det sier litt når man mister 2-3 fps på å spille over 5760x1080 framfor 1920x1080.

Prøv bf4 du ;)

 

 

---

 

Crucial Mx 100 512GB er det beste kjøpet til kr 1629,- :) Den yter veldig bra også.

 

Kjøper man ASRock Fatal1ty Z97 Killer til 1095kr sparerman litt der også uten at det går utover ytelse og funksjoner.

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-jDflNq

i

Er virkelig på tide at de begynner å utnytte skjermkort litt. Det sier litt når man mister 2-3 fps på å spille over 5760x1080 framfor 1920x1080.

Prøv bf4 du ;)

Da er det en helt annen sak ja :p

Lenke til kommentar

 

hyperthreading hjelper min cpu i cpu avhengige spill.

 

Hyperthreading og "CPU intensiv" passer heller ikke sammen nei, så jeg har mildt sagt noe tvil om at det du sier stemmer.

Det passer heller ikkje å si:

"Ekstra cache og hyperthreading har liten eller ingen effekt i spill. Bare penger kasta i bøtta det." Når ikkje dette stemmer.

Lenke til kommentar

Si meg, er dere sponset av Asus? Ekstremt mye Asus i anbefalingene deres, ble ikke overrasket over å se Asus-hovedkort her heller.

Asus har selger i scandinavia. Det har vel knapt gigabyte og Asrock.

 

Jeg digger Asrock pga bios. De har jo den beste mannen til biosmekking; Nick Shih ;)

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøre dette oppsettet:

EVGA Geforce 780 GTX 3GB Physx CUDA SC 3690,-

Gigabyte GA-Z97P-D3 761,-

Intel Core i7 4790K 2590,-

Samsung SSD 840 EVO 120 GB (Samt en eldre HD for bilder osv.) 595,-

Fractal design Arc 2 Midi 699,-

Cooler Master B700 strømforsyning 549,-

Crucial DDR3 Ballistix Sport 649,-

 

Har Windows samt HD og CD-rom fra før av, i tillegg til keyboard, mus og skjerm.

 

Da ender hele herligheten på 9533kr

 

 

Det meste er basert på tester fra komplett og andre lignende nettsider, så tar gjerne imot innspill. Ser at pakken som er nevnt i saken her kommer på omtrent det samme som delene jeg har valgt ut (om en trekker fra delene jeg har fra før av), men den virker jo å være svakere?

Lenke til kommentar

 

hyperthreading hjelper min cpu i cpu avhengige spill.

 

 

Hyperthreading og "CPU intensiv" passer heller ikke sammen nei, så jeg har mildt sagt noe tvil om at det du sier stemmer.

 

 

da får du bare tvile så mye du vil, har erfart at hyperthreading hjelper. ligger også tester på dette på nett om du leter etter det.

Lenke til kommentar

da får du bare tvile så mye du vil, har erfart at hyperthreading hjelper. ligger også tester på dette på nett om du leter etter det.

 

 

Rart det du, de testene jeg har sett universalt tilsier at det er liten eller ingen effekt. Vanligvis er eneste forskjellen klokkeforskjellen en 4770k har over en 4670k for eksempel.

Lenke til kommentar

Tenkte å kjøre dette oppsettet:

EVGA Geforce 780 GTX 3GB Physx CUDA SC 3690,-

Gigabyte GA-Z97P-D3 761,-

Intel Core i7 4790K 2590,-

Samsung SSD 840 EVO 120 GB (Samt en eldre HD for bilder osv.) 595,-

Fractal design Arc 2 Midi 699,-

Cooler Master B700 strømforsyning 549,-

Crucial DDR3 Ballistix Sport 649,-

 

Har Windows samt HD og CD-rom fra før av, i tillegg til keyboard, mus og skjerm.

 

Da ender hele herligheten på 9533kr

 

 

Det meste er basert på tester fra komplett og andre lignende nettsider, så tar gjerne imot innspill. Ser at pakken som er nevnt i saken her kommer på omtrent det samme som delene jeg har valgt ut (om en trekker fra delene jeg har fra før av), men den virker jo å være svakere?

 

Kjør et bedre hovedkort, billige Gigabytehovedkort er ikke noe særlig.

Lenke til kommentar

 

da får du bare tvile så mye du vil, har erfart at hyperthreading hjelper. ligger også tester på dette på nett om du leter etter det.

 

 

Rart det du, de testene jeg har sett universalt tilsier at det er liten eller ingen effekt. Vanligvis er eneste forskjellen klokkeforskjellen en 4770k har over en 4670k for eksempel.

 

 

dårlige tester du ser på da. i BF4 f.eks så har hyperthreading mye å si på min cpu.

Lenke til kommentar

Kjør et bedre hovedkort, billige Gigabytehovedkort er ikke noe særlig.

 

Takker så mye for innspill!

Ellers så ville du heller gått for denne pakken enn den Hardware har satt opp i saken?

Tar gjerne imot innspill angående hvilket hovedkort jeg bør velge og. Z97 er jo ganske nytt(?), så har ikke sett så mange tester på det enda.

Lenke til kommentar

 

 

Tenkte å kjøre dette oppsettet:

EVGA Geforce 780 GTX 3GB Physx CUDA SC 3690,-

Gigabyte GA-Z97P-D3 761,-

Intel Core i7 4790K 2590,-

Samsung SSD 840 EVO 120 GB (Samt en eldre HD for bilder osv.) 595,-

Fractal design Arc 2 Midi 699,-

Cooler Master B700 strømforsyning 549,-

Crucial DDR3 Ballistix Sport 649,-

 

Har Windows samt HD og CD-rom fra før av, i tillegg til keyboard, mus og skjerm.

 

Da ender hele herligheten på 9533kr

 

 

Det meste er basert på tester fra komplett og andre lignende nettsider, så tar gjerne imot innspill. Ser at pakken som er nevnt i saken her kommer på omtrent det samme som delene jeg har valgt ut (om en trekker fra delene jeg har fra før av), men den virker jo å være svakere?

Kjør et bedre hovedkort, billige Gigabytehovedkort er ikke noe særlig.

Billige hovedkort er ikke noe særlig, uansett merke

 

 

Jeg liker Asus fordi de stort sett lager gode produkter og fordi de er rød og svart :p

Er det ikke rødt og/eller svart kommer det ikke inn i min pc

Selv stolen min er rød og svart

Lenke til kommentar

 

Kjør et bedre hovedkort, billige Gigabytehovedkort er ikke noe særlig.

Takker så mye for innspill!

Ellers så ville du heller gått for denne pakken enn den Hardware har satt opp i saken?

Tar gjerne imot innspill angående hvilket hovedkort jeg bør velge og. Z97 er jo ganske nytt(?), så har ikke sett så mange tester på det enda.

 

ASRock Z97 Killer, Gigabyte GA-Z97X Gaming 5 eller Asus Z97-A. RoG-kortene på 1150 er ekstremt overpriset. Av de tre jeg nevnte holder jeg en knapp på ASRock-kortet, liker BIOSen godt. Bedre enn på Z97-A. Stort sett samme features, har dog ikke prøvd Gigabyte-kort etter det fatale X79-UD3 :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...