Gå til innhold

Overvurderte serier


Anbefalte innlegg

Det spys ut utallige serier i disse dager. Noen perler, noen helt OK serier, noen som blir kansellert etter to-tre episoder. Og så har vi de seriene som får merkverdig mye praise, serier som er middelmådig hypes opp i skyene. Hvilke serier føler du er overvurdert?

 

Av de seriene jeg føler får altfor mye oppmerksomhet er Orange is the New Black og Game of Thrones. spesielt førstnevnte. Samfunnet gikk nesten av hengslene 6.juni, premieredatoen for sesong 2 av OitNB. Har kun sett sesong 1 selv, og må virkelig innrømme at jeg ikke skjønner hypen. Middelmådig. 3,5 stjerner, maks.

 

Game of Thrones er en god serie, men definitivt ikke så god at verden trenger å snus om hver gang en ny sesong har premiere. For meg var sesong 1 helt fantastisk god, men serieskaperne greide aldri å skape den samme magien sesong 1 brakte.

 

Ellers er Suits rimelig blåst opp imo.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Problemet er at om jeg synes en serie er dårlig, slutter jeg jo å følge med, så det blir vanskelig å argumentere mot folk som har sett hele og elsker den. Men Walking Dead fremsto for meg som en parade i plattheter, de episodene jeg orket å se. Folk behandler den som om den skulle være så bra som alle håpet før den ble lansert.

Endret av Isbilen
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Two and a Half Men og How I Met Your Mother. Aldri helt forstått hypen rundt disse to.

 

 

 

Two and a Half Men og How I Met Your Mother. Aldri helt forstått hypen rundt disse to.

 

Enig angående disse to. Makkverk. Si hva man vil, men dette er serier for mindre intelligente mennesker.

 

 

Og hvor mange episoder har dere egentlig sett av disse? Dette er ikke serier man nødvendigvis blir hekta etter en episode, men man blir kjent med figurene og underholdningen øker deretter. Nå skal det sies, f.eks HIMYM har sinnsykt mange dårlige episoder, spesielt de siste sesongene - jeg holdt ut til slutten kun for å se hvordan det endte. Men så har man en god del episke episoder som gjør hele serien verdt å se - jeg tror alle som har sett serien kan si at Barney er en av tidenes mest awesome TV-figurer.

 

---

 

For min del er True Detective litt oppskytt - men jeg innser at jeg er en av de få som mener dette.

Endret av MrLG
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har til stadighet kommet over disse seriene hos kompiser, kanal-swapping på ettermiddager osv.

Og ikke tro at jeg har fordommer mot laughtrach-sitcoms, det har jeg ikke. Jeg liker blant ant TBBT og Frasier, så det har lite med formatet å gjøre.

 

Så at så mange ser på dette som komediegull, det beste som går på TV, er for meg helt uforståelig. Med gjennomført kjedelige karakterer og lavpannet, uintelligent humor. Barney Stinson når ingen topplister når det gjelder "awesome TV-figurer".


Problemet er at om jeg synes en serie er dårlig, slutter jeg jo å følge med, så det blir vanskelig å argumentere mot folk som har sett hele og elsker den. Men Walking Dead fremsto for meg som en parade i plattheter, de episodene jeg orket å se. Folk behandler den som om den skulle være så bra som alle håpet før den ble lansert.

 

Enig angående TWD. Sesong 1 er over middels bra, mens resten er makkverk.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg synes Game of Thrones er det mest overvurderte skvipet som eksisterer for tiden. Jeg så hele sesong 1, og halve sesong 2. Den eneste grunnen til at jeg holdt ut så lenge var at jeg synes hele greia var så ufrivillig komisk at det faktisk var fascinerende...

 

For meg virker det bare som enda en middelmådig serie med stivt og dårlig skuespill, elendig manus, elendig regi og ekstremt dårlig pacing. Greit nok, sånt finnes det mye av, men når det blir så til grader rost opp i skyene og blir så enormt populært skjønner jeg virkelig ikke hva som foregår oppe i huene til folk.

 

Det er ikke det at jeg ikke liker film og TV-serier, for jeg ser på (og liker) ganske mye rart. Men når man først har et såpass stort budsjett og såpass store ambisjoner funker det bare ikke når det hele tiden blir fucket opp av et ukritisk produksjonsteam og middelmådige skuespillere som tror de står på en teaterscene og konkurrerer om hvem som overspiller mest...

Endret av Shirmah
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Har til stadighet kommet over disse seriene hos kompiser, kanal-swapping på ettermiddager osv.

Og ikke tro at jeg har fordommer mot laughtrach-sitcoms, det har jeg ikke. Jeg liker blant ant TBBT og Frasier, så det har lite med formatet å gjøre.

 

Så at så mange ser på dette som komediegull, det beste som går på TV, er for meg helt uforståelig. Med gjennomført kjedelige karakterer og lavpannet, uintelligent humor. Barney Stinson når ingen topplister når det gjelder "awesome TV-figurer".

 

Hvis du har bare kommet over et par episoder har du vel nærmest ingen "myndighet" til å bestemme hvor han skal være på topplista. Som sagt finnes det også jævlig mange dårlige episoder, så du kan fint ha kommet borti mange av disse. Men Barney har en enorm fanbase, ikke uten grunn. At du derimot ikke liker han er en annen sak - men du har ganske mange millioner mennesker som er uenig med deg for å si det mildt. Barney episodene er kanskje en av hovedgrunnene til at jeg har holdt ut med serien.

 

Jeg likte heller aldri serien før jeg satte meg ned og så alt fra episode 1.

Endret av MrLG
Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Two and a Half Men og How I Met Your Mother. Aldri helt forstått hypen rundt disse to.

Jeg er en av de få som begynte å like Two and a half men etter at Charlie og Jake dro. Har vært fan av Ashton Kutcher siden That 70's Show, så å se ham igjen i en sitcom gjør ikke meg noe, akkurat. Jake var morsom da han var en unge, men tenårings-Jake har ikke akkurat samme sjarmen. Liker hun dama han ble byttet ut med mye mer. Har ikke noe forhold til HIMYM. Har sett en og annen episode, men det ble for standard sitcom for min smak.

 

Game of Thrones har jeg blandede følelser for. Har sett alle episodene som er kommet, og kommer til å fortsette. Samtidig er det få grunner hvorfor jeg gidder. Peter Dinklage er jo kul, og stadige hint om drager er jo interessant. Ellers er det jo stadig hint om kamp osv. Men slutter de ikke med hint og gir oss noe mer enn bare prating blir det nok en kjedelig sesong vi har i vente. Ser jo alle episodene, men det blir ikke noe reprise, for å si det sånn.

 

Ellers har vi jo wrestling, så klart. Det er underholdende når det er flinke folk med, men det blir færre og færre folk der jeg gidder se. Men de skryter jo hele tiden av at det er enormt populært der borte over dammen, så mange liker det. Og ja, jeg tar det med som serie. Det er ikke akkurat sport eller ekte, om noen skulle tro det. Det er like fake som Game of Thrones og Two and a half men. Eneste unntaket er at kampene ikke er 100% skuespill, dvs de lider mye smerte osv, og de blir skadet på ordentlig fra tid til annen. Daniel Bryan ble jo for eksempel skadet for en stund siden, og kommer neppe tilbake noensinne. ;)

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

 

Two and a Half Men og How I Met Your Mother. Aldri helt forstått hypen rundt disse to.

 

Enig angående disse to. Makkverk. Si hva man vil, men dette er serier for mindre intelligente mennesker.

 

Facepalmer så hardt av slike kommentarer. En ulempe med forum er at man ikke kan luke ut idiotiske kommentarer som dette i motsetning til foreksempel reddit. Hvis du er en person som dømmer andres intelligens etter TV-serie smak synes jeg synd på deg. Samme med de som dømmer etter musikksmak.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...