Gå til innhold

GUIDE: 10 fotoapper må du ha


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Are: Det ante meg at det lå noe sånt bak avgjørelsen. Akam har definitivt endret kurs siden du/dere forlot skuta.

 

Foreksempel har de ikke fått med seg at Canon nettopp har lansert en EF-M 55-200 IS STM ei heller at Canon DPP har kommet med store oppgraderinger.

Vel, nå tar det mer enn étt minutt å hente info, skrive og kvalitetssikre en artikkel så det kan godt hende de har fått det med seg. Jeg tipper det samme er årsaken til at f32.no ikke har sin artikkel om EF-m 55-200 klar ennå. Forøvrig er det lov å bruke tips-eposten tips @ akam . no dersom du mistenker at de ikke har fått det med seg.

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Are: Det ante meg at det lå noe sånt bak avgjørelsen. Akam har definitivt endret kurs siden du/dere forlot skuta.

 

Foreksempel har de ikke fått med seg at Canon nettopp har lansert en EF-M 55-200 IS STM ei heller at Canon DPP har kommet med store oppgraderinger.

Vel, nå tar det mer enn étt minutt å hente info, skrive og kvalitetssikre en artikkel så det kan godt hende de har fått det med seg. Jeg tipper det samme er årsaken til at f32.no ikke har sin artikkel om EF-m 55-200 klar ennå. Forøvrig er det lov å bruke tips-eposten tips @ akam . no dersom du mistenker at de ikke har fått det med seg.

 

Nåh, det var plenty av andre grunner også, som jeg ikke har tenkt å gå nærmere inn på her, men dette var en viktig en av dem, ja.

 

Mht å skrive om objektivet, så er det ikke nyheter som er hovedfokuset for f32.no. Det har vi rett og slett ikke kapasitet til, siden vi alle tre har heltidsjobb på dagtid. Jeg skal se hva jeg kan få gjort i kveld, men siden absolutt alt som gjøres på f32.no går fra vår fritid, og alle kostnader går fra min lomme, er det av og til begrenset hva vi får gjort.

 

Her kan du lese mer om hva vi tenker oss skal være hovedfokuset på f32.no: http://f32.no/artikler/velkommen-til-f32-no/13

Endret av Aetius
  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Enig. Jeg synes de foregående redaktørene Erik og Are la mer vekt på at Akam ikke skulle være et fotoverdenes Dagbladet, men derimot et seriøst fagmagasin.

 

Takk for at noen fortsatt husker meg! :) Det ble vanskelig å drive Akam slik jeg ønsket at Akam skulle være. Derfor var det bedre å skifte beite enn å være redaktør for noe man ikke kunne stå inne for lenger.

 

At tabloidiseringen skulle bli så voldsom som nå, og Akam bli et nettsted omtrent uten folk med fotointeresse er forferdelig trist å se. Akam var på en måte barnet mitt, men jeg kjenner det ikke igjen lenger.

 

Det ser ut som eneste fokus nå er å publisere saker som kan gi flest mulig annonsevisninger. Det er lite igjen for oss fotonerder, dessverre. Desto mer takknemlig er jeg for at Are, Paal og Eivind har startet F32.no. Så lenge det ikke er annonser der, er det rene redaksjonelle føringer for alt de gjør, og det er forfriskende.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

 

 

Foreksempel har de ikke fått med seg at Canon nettopp har lansert en EF-M 55-200 IS STM ei heller at Canon DPP har kommet med store oppgraderinger.

Vel, nå tar det mer enn étt minutt å hente info, skrive og kvalitetssikre en artikkel så det kan godt hende de har fått det med seg.

Var litt satt på spissen, EF-M 55-200 var det første jeg fant i farten :)

 

Men det tar lang tid før nyheter kommer og ofte føler jeg at Akam produserer/får artikler i samarbeid med andre sider.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg skal ikke snakke for Erik, men det tabloide presset var nok mye av grunnen til at jeg selv valgte å la Akam seile sin egen sjø for ca et år siden, og hvorfor jeg og flere av Akams gamle frilansere nylig startet vår egen fotonettside: f32.no.

 

 

Begynner dere med Chatt vil nok mange flykte over, men da blir det nok andre boller angående arbeidsmengde :)

Lenke til kommentar

 

Takk for det!

 

Jeg skal ikke snakke for Erik, men det tabloide presset var nok mye av grunnen til at jeg selv valgte å la Akam seile sin egen sjø for ca et år siden, og hvorfor jeg og flere av Akams gamle frilansere nylig startet vår egen fotonettside: f32.no.

 

 

 

Takk for tips! Veldig bra at dere har satt i gang dette. Så får vi se om Akam tar et hint etter alle innleggene i tråden, eller om kun annonseinntektene rår...

Stå på , gutter, dette trengte vi!

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Den eneste appen jeg fikk sikkelig lyst på av de var PhotoPills, men den var kun iOS. Har dere undersøkt om det finnes et godt alternativ til Android, eller om det er planer om at skal komme til Android i fremtiden?

 

TPE (http://photoephemeris.com/) gjør mye av det samme. Gratis for windows (altså på PC), men koster litt og er litt tungvint på telefon (jeg har det til android)... Jeg har brukt det for å planlegge soloppgang bak akkurat det fjellet jeg vil ta bilde av (http://goo.gl/4vjKXT), og funnet ut hvor jeg måtte stå for å få det til :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...