Gå til innhold

Jumpstart av PSU


EC

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei. Sliter med det samme selv, har for lite power og et ekstra psu liggende. lurer også på om det kan være skadelig og fyre opp komponenter før selve maskinen. Noen som vet??

Tror de skal gå griet men jeg tror de hadde vert best om du

bruker felles bryter til begge PSUene...

Vist den andre psu er av den eldre typen kan du koble

ein rele inn på den vanlige bryteren og videre til PSU... :w00t:

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...
Hei. Sliter med det samme selv, har for lite power og et ekstra psu liggende. lurer også på om det kan være skadelig og fyre opp komponenter før selve maskinen. Noen som vet??

Du kobler sammen lederene du må kortslutte for å jumpstarte den, grønn på grønn, og svart på svart. Du kan og koble sammen alle lederene i ATX-kabelen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...

Har et lite spørsmål å adde her. Har ei gammal 230 eller 320 psu ligganes.. på skola mekka æ en radio som faktisk funka på elektronikken.. blir drevet av et 9 volts batteri. ( de firkantie) vess æ kortslutte de 2 pinnan å starte den asså jumpstarte psuen å mekke å koble litt sånn at en av molexene er koblet til radioen, vil da radioen funke eller vil radioen eller sikringen i huset ta kvelden? takker på forhånd

Lenke til kommentar
Har et lite spørsmål å adde her. Har ei gammal 230 eller 320 psu ligganes.. på skola mekka æ en radio som faktisk funka på elektronikken.. blir drevet av et 9 volts batteri. ( de firkantie) vess æ kortslutte de 2 pinnan å starte den asså jumpstarte psuen å mekke å koble litt sånn at en av molexene er koblet til radioen, vil da radioen funke eller vil radioen eller sikringen i huset ta kvelden? takker på forhånd

En PSU lager ikke 9V, så nei. Da må du i tilfelle bruke en spenningsregulator e.l., for å få ut den riktige spenningen.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
jeg har en gammel 200 watts psu som jeg hadde tenkt å bruke på skjerm kortet mitt, siden den gamle er litt weak...

 

så jeg prvde den her metoden, kobla til en vifte og prøvde... den starte men bare i .5 sec...vet noen hva som kan være galt??

 

takker

Hadde du inne bindersen (eller hva du nå enn brukte) hele tid, eller tok du den ut igjen med en gang?

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
Har et lite spørsmål å adde her. Har ei gammal 230 eller 320 psu ligganes.. på skola mekka æ en radio som faktisk funka på elektronikken.. blir drevet av et 9 volts batteri. ( de firkantie) vess æ kortslutte de 2 pinnan å starte den asså jumpstarte psuen å mekke å koble litt sånn at en av molexene er koblet til radioen, vil da radioen funke eller vil radioen eller sikringen i huset ta kvelden? takker på forhånd

En PSU lager ikke 9V, så nei. Da må du i tilfelle bruke en spenningsregulator e.l., for å få ut den riktige spenningen.

4482988[/snapback]

Veeeeeeel, det kommer ann på hvordan du ser det :hmm:

den lager +3,3V og +12V, differansen er 8,7V dvs. ca 9v...

Bare å koble 3,3V til jord (-) og 12V til pluss

 

 

vel... Føler at dette er en risk..

Jeg har akkurat kjøpt ny strømforsyning på 520W, og lurer på om det på noen måte kan skade strømforsyninga?

den kosta tross alt litt penger, og jeg vil ikke kaste de ut av vinduet liksom :(

5024752[/snapback]

Om du har kjøpt ny og ikke sjanser på å "jumpstarte" den kan du jo gjøre det med den gamle og bruke den nye som "hovedstrømforsyning" :thumbup:

Lenke til kommentar
vel, den gamle PCUen sprang helt plutselig en gang.. Men jeg prøvde å jumpstarte likevel.. Men.. Vifta fikk bare et lite rykk akkurat som da jeg prøvde den inne i pc'en.. Kan PCU'en være for sterk for min maskin? :p vel, jeg vil gjerne finne ut dette problemet.. plz hjelp..

takk.

5025196[/snapback]

Eh det med at vifta gir et lite nykk, er ogå et tegn på at den ikke får "power good" tilbake...(var ihvertfall det på min)

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...
  • 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Etter montering av nytt skjermkort, har jeg ikke lengre tilstrekkelig med strøm i PC'en. Tar derfor en gammel PSU i tillegg som kun skal drive skjermkortet. Har det noe å si om den startes et par sek. etter / før resten av maskina?

 

 

Jeg prøvde å jumpstarte PSU'en, men den ville ikke. Kobla på en harddisk, men den ville fortsatt ikke. 1. gangen jeg starta den opp. snurra vifta en halv omdreining, og det var det. Ikke noe mer liv. Hva gjør jeg galt?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...