Gå til innhold

Det er over fem timer forskjell mellom videospillerne (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fin artikkel...,men må si meg delvis enig i det som LoveAmiga sier...

Jeg for min del har ingenting imot å lese artikkler om Mac og Apple...,men som LoveAmiga sier...så burde dere definere ting bedre i overskriften.

Når det er sagt så hadde det vært intresant å se om Quicktime hadde klart seg like godt i Windows(NB!: Ikke emulert/virtualisert...,altså...).

Her er en tanke...
Dere har allerede testet en del av gratis alternativene for Media-Avspillerne der ute...,så hvorfor ikke ta og utføre en test av de Betal-Løsningene som finnes der ute også?

Og for å sette kronen på verket så kan dere ta å sammenligne resultatene i etter kant?

Det er en kjent sak at folk har lyst å spare penger.

Etter en sånn sammenligning så kan folk endelig få se om det er virkelig verdt pengene å gå for en av Betal-Løsningene fremfor en av Gratis-Løsningene.

Og som en liten bonus hvorfor ikke ta å sammenligne Bilde-Kvaliteten og Lyd-Kvaliteten (Out of the box - For hvermansen...,og Kallibrert/Tweaket - For de mer kresne av leserne...) av disse Media-Avspillerene?

Litt mer tid-krevene,ja...,det er det...,men vel verdt det...

Endret av BizzyX78
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Fin test. Kan dere gjøre akkurat samme test med Windows? Det hadde vært fint å se om det var samme resultat på det mest brukte operativsystemet.

 

Hadde vært artig å sett samme test på en Windows basert maskin. :)

 

Det har vi allerede gjort her :)

 

/Anders

 

Endret av myhken
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Så en støttet kodek, spilt av på Apples eget spiller som selvfølgelig er kodet etter Apples beste evne mot deres egen OS og HW akselerasjon vant... for en stor overraskelse.

Batteritiden er selvfølgelig interessant, men dette var litt av en urettferdig test. Dette blir litt på VG-journalistikk nivå, beklager sammenligningen men jeg synes det er best å være ærlig.

 

Men fra spøk til alvor - quicktime er som et autistisk barn - veldig god på veldig få ting, og totalt lammet så snart noe uvanlig dukker opp. Jeg har hatt problemer med avspilling av mp4 tatt opp av andre enheter (f.eks. mobiltelefon), so much so at videoen kunne ikke sees pga forferdelig hakking og forvrengt lyd. VLC derimot takler så godt som alle filer, subs, lydspor etc, og har mange nyttige funksjoner som f.eks. boost av lydstyrke for å presse ut det lille ekstra ut av laptopens svake høyttalere, encoding via avspilleren mm.

Så den autistiske spilleren vant batterikonkurransen, men det er omtrent det eneste den kan vinne.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Interessant, tenker da at dere bør ta testen "Dette operativsystemet lar deg se lengst på video" der dere tester den video-avspilleren som følger med OSet. Ut fra testen dere har gjort så vet vi at VLC er best på Windows.

 

Dette er noe vi absolutt har på listen vår fremover :)

/Anders.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...