Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Anbefalte innlegg

No begynne eg faktisk å bli driiit lei av å leite etter riktig felg. Får aldri innpresset, navet og boltsirkel til å stemme med bilprodusentens riktige felg. Det er sagt at en ikkje kan ha meir en 7,5 mm avvik.

 

Eg har Boltsirkel 5x110 Innpress (ET) 49 og Nav 65,1

 

Det hende eg finne riktig boltsirkel og Nav, men Innpresset er helt umulig..

Kan finne såvidt innafor det lovlige, men berre dritt og så er de ikkje alltid de passa med Navet igjen osv.. -.- Ka skal en gjere? Går de an å satse på felg me riktig boltsirkel, Nav, men litt utafor det lovlige på innpress?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Stemmer det med 7,5 mm avvik ja. Er vel liten sannsynlighet for å bli "tatt" for å ha feil innpress. Så lenge du ikke velger felg som fyller nesten hele hjulbuen så skal det nok litt til for å bli kontrollert, enda man skulle bli stoppet. Du kan jo vurdere mindre innpress og en spacer slik at felgene ikke skraper i kalipere? Det er vel også mulig å få innskrevet felg i vognkortet med en gitt spacer gitt at alle tingene er TUV-godkjent(?).

Lenke til kommentar

Stemmer det med 7,5 mm avvik ja. Er vel liten sannsynlighet for å bli "tatt" for å ha feil innpress. Så lenge du ikke velger felg som fyller nesten hele hjulbuen så skal det nok litt til for å bli kontrollert, enda man skulle bli stoppet. Du kan jo vurdere mindre innpress og en spacer slik at felgene ikke skraper i kalipere? Det er vel også mulig å få innskrevet felg i vognkortet med en gitt spacer gitt at alle tingene er TUV-godkjent(?).

Hmm, jaa så lenge hjulet ikkje et utafor hjulbuen så skal de kunne vere lovlig

Lenke til kommentar

Stemmer det med 7,5 mm avvik ja. Er vel liten sannsynlighet for å bli "tatt" for å ha feil innpress. Så lenge du ikke velger felg som fyller nesten hele hjulbuen så skal det nok litt til for å bli kontrollert, enda man skulle bli stoppet. Du kan jo vurdere mindre innpress og en spacer slik at felgene ikke skraper i kalipere? Det er vel også mulig å få innskrevet felg i vognkortet med en gitt spacer gitt at alle tingene er TUV-godkjent(?).

Jo mindre innpress (ET) det er jo lengere ut går felgen og med spacer så vil de jo gå enda lengere ut.

Lenke til kommentar

Sant det, tenkte visst litt feil et øyeblikk jeg.

 

Har du sett noe på wheelsshop.no? Finner 58 felg som passer din ET og boltsirkel, ikke så mange men er jo litt. Skjønner at det kan være frustrerende, fant over 3000 felger som passet min bil.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...