Gå til innhold

En løsning på andelen barnløse menn


Gjest medlem-141789

Anbefalte innlegg

Gjest medlem-141789

I dag sto denne artikkelen på aftenposten: http://www.aftenposten.no/nyheter/iriks/Hva-skjer-om-de-ikke-far-barn-7584732.html#.U4nK5vl_vgc

 

Der den tar for seg at flere menn er barnløse nå enn før. Ca. 23% eller 460 000 personer. I motsetning er 13% av kvinner det samme. Mao betyr det at noen menn blir brukt på nytt og får barn med forskjellige kvinner.

 

Årsaken kan enten være det at disse ikke er attraktive nok, og f.eks. menn med høyere utdanning blir valgt gang etter gang. Og de som ikke har noe særlig av det, blir valgt bort. Mange kan velge det selv, og noen utsetter det på grunn av de økte kravene hjemme og på jobb. Slik at det ikke blir noe av.

 

Så hva mener dere kan være en løsning for de rundt 20-35? Hente seg noen fra et annet land? Eller kanskje reise til et annet land? Jeg synes personlig at norske menn, som ikke havner under den attraktive gruppen burde reise til et annet land og slå seg ned der. Der de er litt mer monogame. For de i en lavere alder kan det jo være greit å gjøre seg litt mer attraktiv.

 

Hva tenker du? Burde de reise sin vei? Slik som jeg også skal.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-141789

De kommer ikke med det alternativet i artikkelen i vertfall, men det hadde jo ikke vert helt dumt å reise. Så får heller ikke staten noen av skattepengene deres.

Lenke til kommentar

Spørsmålet er om disse er frivillig eller ufrivillig barnløse. Noen ufrivillig barnløse har ikke gjort nok for å endre på det, men andre har gjort mye og er rett og slett uattraktive. Dette mener jeg er et privat problem som de enten må ta konsekvensen av eller bare prøve ennå mer.

 

De som ikke har gjort nok har kanskje prøvd på feil måte. For eksempel ikke lett de riktige stedene eller opptrått feil. Det er nesten umulig å komme med noen generelle anbefalinger, men reiser i utlandet, mer aktiv dating, mer aktivt forhold til klær og oppførsel kan muligens hjelpe mange. Og ikke minst, slutte å lete etter livsvarig kjærlighet på de verste kjøttmarkedene kl 03 om natta med 2 i promille. Det er totalt bortkastet innsats.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som jeg har sagt før, kvinner er mye mer overfladiske enn menn. De går generelt sett etter utseende, penger og makt. Det indre teller bare en liten del, og er irrelevant om ikke det ytre er bra nok.

 

Det har stått en del om dette i media den siste tiden.

 

Mens de attraktive mennene blir "resirkulert", så blir de mindre attraktive mennene stående uten partner til de når en mye høyere alder (eller til de dør).

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Som jeg har sagt før, kvinner er mye mer overfladiske enn menn. De går generelt sett etter utseende, penger og makt. Det indre teller bare en liten del, og er irrelevant om ikke det ytre er bra nok.

 

Det har stått en del om dette i media den siste tiden.

 

Mens de attraktive mennene blir "resirkulert", så blir de mindre attraktive mennene stående uten partner til de når en mye høyere alder (eller til de dør).

 

Et samfunn som dette er ikke levedyktig.

Lenke til kommentar

Det største problemet er vell det sosiale livet i Norge. Folk snakker jo ikke, dater ikke. Folk forventer at parneren skal komme til dem. Dette fungerer nok for de veldig attraktive, men om man er en "normal" person må man jobbe for det.

 

Har nettopp oppholdt meg to uker i USA, her snakker faktisk folk med hverandre og her dater de "stygge" og "pene" om hverandre. Jeg tror virkelig det ligger noe i det.

Lenke til kommentar

Det største problemet er vell det sosiale livet i Norge. Folk snakker jo ikke, dater ikke. Folk forventer at parneren skal komme til dem. Dette fungerer nok for de veldig attraktive, men om man er en "normal" person må man jobbe for det.

 

Har nettopp oppholdt meg to uker i USA, her snakker faktisk folk med hverandre og her dater de "stygge" og "pene" om hverandre. Jeg tror virkelig det ligger noe i det.

 

Folk snakker sammen her i landet også, men det er visstnok slik at bekjentskaper i vår kultur gjerne starter med at man har noe til felles (klubb, interesse o.l.) som medfører at man treffes i slike forbindeler - fremfor at man finner ut av felles interessert etter hvert. Det gjør nok markedet mindre, men på den annen side: jeg vil si det er et vesentlig poeng at man har endel til felles, og dermed sparer man tid på å unngå "time wasters" som uansett aldri ville fungert på sikt.

 

Forøvrig er jo disse tallene meningsløse når frivillig barnløse er inkludert. Uten at jeg har dokumentasjon vil jeg tro at flere menn enn kvinner tilhører den kategorien.

Lenke til kommentar

Jeg har 0% interesse av å få barn.

Per barn koster personen/familien 1 million ++ fra 0 til 18 år.

Det er penger jeg heller bruker på meg.

 

Har forøvrig ingenting i mot å "importere" damer.

I alle forhold blir stort sett damer "kjøpt".

Men far de ut på middag/fest, kjøper biler, hus, ferier etc.

 

Store forskjellen på disse import damene og norske er at de som kommer over grensen stort sett er mer ærlig en norske. De er ute etter økonomisk sikkerhet.

Endret av AllFather
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg er aldri gretten, konstant i godt humør :)

Hvis du tenker på kommentaren min om den norske kvinne, så kan man vel heller si det slik:

Hvor mange kvinner går etter NAV klienter og andre med lav utdanning i forhold til menn med god utdanning og god lønn?

 

Selvsagt har "forelskelse"litt med saken å gjøre, men det er en kjemisk reaksjon som var maks i et par år.

Sikkerhet for seg selv og potensielt avkom er første prioritet.

'

Lenke til kommentar

Noe av det som spørres om er allerede diskutert i denne tråden: https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1570842 Artikkelen TS linket til der, viser at selv om det er flere barnløse menn enn kvinner, er det også færre menn enn kvinner som ønsker seg barn.

 

Så før man begynner å diskutere dette "problemet" er det kanskje greit å først avklare hvorvidt det faktisk er et problem?

Lenke til kommentar

 

 

Mens de attraktive mennene blir "resirkulert", så blir de mindre attraktive mennene stående uten partner til de når en mye høyere alder (eller til de dør).

De får gjøre seg litt mer attraktive da vet du. Når man ser mange menn i dag så er man glad man ikke er kvinne. Øl mage, ustelte, lukter vondt osv. Mange tar ikke vare på seg selv, så ikke så veldig rart de ikke får seg noe.

Lenke til kommentar

De får gjøre seg litt mer attraktive da vet du. Når man ser mange menn i dag så er man glad man ikke er kvinne. Øl mage, ustelte, lukter vondt osv. Mange tar ikke vare på seg selv, så ikke så veldig rart de ikke får seg noe.

 

Ølmage, ustelt, lukter vondt... alt det kan man gjøre noe med. Så de som har det har seg selv å takke.

 

Men så er det også de som tar godt vare på seg selv, bruker fine klær og er sosiale som ikke får seg dame fordi de ikke har utseendet med seg. Akkurat det er det vanskelig å gjøre noe med, med mindre man tar smertefulle plastiske operasjoner til flere hundre tusen kroner. Og da er man uansett falsk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...