Gå til innhold

SNIKTITT: Metro Redux


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette virker lovende, likte godt 2033 og LL, besøker gjerne dem en gang til :)

La meg tipse folket om Stalker også, savnet det i artikkelen. Det er iaf mye nærmere Metro-følelsen enn Crysis..

Om du liker spill som Metro, Fallout 3 og Skyrim bør du sjekke ut Stalker-serien. S.T.A.L.K.E.R Shadow of Chernobyl kom i 2007 men moddes fortsatt ganske aktivt. Antakelig fordi spillet er lett å modde og ikke minst fortsatt er unikt i hvilken stemning det klarer å gi spilleren. Singleplayer FPS-spill der du føler deg virkelig alene i en stor verden med eerie stemning. Det ble laget tre spill i Stalker-serien; Shadow of Chernobyl var første, så Clear Sky og tredje var Call of Pripyat. Du får dem på Steam.

Nå i april 2014 kom en stor overhaling/mod til enern som fungerer standalone, last ned og spill gratis: ModDB Stalker Lost Alpha. Gir rundt 50 timer veldig ålreit spilletid.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte vel litt over en time på Metro 2033 før jeg rett og slett gikk lei. Man har omtrent ingen frihet til å velge sin egen rute gjennom spillet, så Fallout serien er et mye bedre valg etter min mening.

Ikke spilt Last Light, men regner med det er en direkte oppfølger til 2033.så jeg tror nok jeg styrer unna Redux. Super pen grafikk er ikke alt.

Lenke til kommentar

Spilte vel litt over en time på Metro 2033 før jeg rett og slett gikk lei. Man har omtrent ingen frihet til å velge sin egen rute gjennom spillet, så Fallout serien er et mye bedre valg etter min mening.

Ikke spilt Last Light, men regner med det er en direkte oppfølger til 2033.så jeg tror nok jeg styrer unna Redux. Super pen grafikk er ikke alt.

 

Enig, superpen grafikk er ikke alt. Er veldig viktig med fet story også.

Så når 2033 og LL levere begge deler så er det veldig morro.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Spilte vel litt over en time på Metro 2033 før jeg rett og slett gikk lei. Man har omtrent ingen frihet til å velge sin egen rute gjennom spillet, så Fallout serien er et mye bedre valg etter min mening.

Ikke spilt Last Light, men regner med det er en direkte oppfølger til 2033.så jeg tror nok jeg styrer unna Redux. Super pen grafikk er ikke alt.

Enig, superpen grafikk er ikke alt. Er veldig viktig med fet story også.

Så når 2033 og LL levere begge deler så er det veldig morro.

 

Historien i 2033 klarte ikke å fenge meg helt, men folk er jo forskjellige noen liker mora og andre liker dattera.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Spilte vel litt over en time på Metro 2033 før jeg rett og slett gikk lei. Man har omtrent ingen frihet til å velge sin egen rute gjennom spillet, så Fallout serien er et mye bedre valg etter min mening.

Ikke spilt Last Light, men regner med det er en direkte oppfølger til 2033.så jeg tror nok jeg styrer unna Redux. Super pen grafikk er ikke alt.

 

Har selv spilt 2033 og LL, kun fullført 2033 enda da.

2033 er et temmelig hardcore spill der du får liten hjelp, og frustrasjonen er stor til tider.

Jeg skal love deg at du blir belønnet når du kommer til slutten, helt fantastisk.

Last Light virker veldig noobifisert i forhold til hardcore 2033, alt er så mye lysere og det er rett og slett litt enklere å komme seg fremover.

Lenke til kommentar

Ah sweet! Må si jeg gleder meg veldig. Har spilt begge disse, og virkelig elsket spillene! De er mørke, dype, delvis skumle og til og med utrolig kule! (I form av action) Attpåtil kommer den fantastiske grafikken!!

Men en ting jeg ikke helt har skjønt. I Redux-pakken, vil de to spillene være "sammensveiset" til ett langt spill, eller er det liksom to forskjellige?

Lenke til kommentar

Ah sweet! Må si jeg gleder meg veldig. Har spilt begge disse, og virkelig elsket spillene! De er mørke, dype, delvis skumle og til og med utrolig kule! (I form av action) Attpåtil kommer den fantastiske grafikken!!

Men en ting jeg ikke helt har skjønt. I Redux-pakken, vil de to spillene være "sammensveiset" til ett langt spill, eller er det liksom to forskjellige?

 

Kjøper du den fysiske utgaven, som kommer til PS4 og Xbox One, vil de to spillene slås sammen på én disk. Kjøper du den nedlastbare utgaven, som kommer på begge konsoller og PC, kan du kjøpe spillene separat. PC-spillere skal visstnok også få halv pris på Redux-utgaven av et spill hvis de allerede har originalversjonen på Steam-kontoen sin.

Lenke til kommentar

Metro 2033 syntes jeg var ekstremt bra. Så bra faktisk at etter jeg hadde spilt igjennom det første gang på normal så kjøpte jeg den ranger DLC'en som uppet difficulty til hardcore og fjernet mesteparten av HUD'en.

 

Har enda ikke fått somlet meg til å starte Last Light, men utifra videoer ser gameplayet veldig bra ut.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...