Gå til innhold

Ny Stargate-trilogi avslørt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dean Devlin produserte ikke den originale Godzilla.

 

 

Mulig at de har rettet på,eller i det minste omformulert seg i artikkelen før jeg rakk å lese den,men du har helt rett...

 

Dean Devlin produserte ikke den originale "Godzilla"-filmen,men mer nøyaktig Remake'en/Reboot'en fra 1998...

 

Hvis det hadde vært Dean Devlin som produserte den orginale "Godzilla"-filmen så må jeg si at han begynte sin karriere i filmbranchen veeeldig tidlig.

 

Med tanke på at den orginale "Godzilla"-Filmen kom ut i 1954,og Dean Devlin ble født 1962...He He...

 

Den orginale "Godzilla"-filmen ble regissert av Ishirô Honda og produsert av Tomoyuki Tanaka.

 

1998-versjonen av "Godzilla" ble regissert av Roland Emmerich og produsert av Dean Devlin.

 

Og bare for morro-skyld...

 

2014-versjonen av "Godzilla" ble regissert av Gareth Edwards og produsert av Thomas Tull.

 

Personlig har jeg ikke sett 2014-versjonen ennå,men har både orginalen fra 1954 og 1998-versjonen på DVD,og vurdere å skaffe 1998- og 2014-versjonen på blu-ray en gang in den nære framtid.

 

As for "Stargate"...,så både har jeg...og har sett alt av det som har komt ut av filmer og TV-serier.

 

Animasjons-versjon var den største skuffelsen i mine øyne...

 

"SG-Universe" kan på mangen måter sammenlignes med TV-serien "Lost" når det gjelder handlingsforløpet...,og etter en kompis å bedømme så kan "Walking Dead" også gres under samme kam.

 

Det med "Walking Dead" kan jeg ikke akkurat si meg enig i...,i hvert fall ikke i så stor grad som "Lost"...

 

Handlingen i "SG-Universe" var gangske så tam i forhold til "SG-SG-1" og "SG-Atlantis".

Og i likhet med "Lost" så tok en sesong før det virkelig begynte å ta av...

 

Når jeg sier "ta av" så mener jeg at jeg personlig var kommet på bølgelengde med handlingen,so to speak...

 

Og i sesong 2 så ble jeg bare mer hekta...

 

Men fikk en real slap in the face når det ble kungjort at sesong 3 var blitt lagt på is i ubestemt tid. *Sukk*

 

For å sitere R.D. Anderson...

"Critics and fans of "SG" felt the storyline in "SG-Universe" to be too complex and confusing...,so ultimately season 3 of "SG-Universe" was canceled..."

 

But as luck would have it...

Sesong 2 av "SG-Universe" sluttet på en meget åpen måte...

Sånn at om noen velger å fortsette "SG-Universe" en gang i fremtiden så betyr det ikke noe om skuespillerene fra serien har blitt eldre.

 

Om det er sant at Roland Emmerich ikke er noen stor fan av seriene så er jeg ekstremt nysgjerrig på hvordan han har tenkt å fortsette der den første filmen slapp,uansett om det er kino-versjonen eller den forlengede versjonen det er snakk om.

 

Personlig så synes jeg at "SG-SG-1" virkelig traff spikeren midt på hode handlingsmessig,i hvert fall i overgangen fra film til serie.

 

En av de tingene som jeg ikke liker i seriene om "SG"(...,eller helt andre serier for den sakens skyld) er resirkulering av skuespillere.

 

En biter seg ikke så godt merke i det første gangen man ser seriene,men etter å ha sett dem et 10-talls ganger så begynner det å plage i hvert fall litt.

 

Det hadde ikke vært noe problem om de i det minste hadde fått tildelt roller som gjør at de ikke kan bli kjent igjen i fra tidligere roller,som uheldigvis ikke er tilfellet i "SG-SG-1","SG-Atlantis",og/eller "SG-Universe".

 

Der finnes selvsagt untak som i f.eks. "Nutty Professor"-filmene der Eddie Murphy spiller flere av hovedrollefigurene.

 

Ok...,kanskje ikke akkurat det beste eksemplet,men...pytt...,pytt...

 

You know what I mean...he he...

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nja, ville dog vert mer spent om de hadde kommet med disse Atlantis filmene de planla for så mange år siden. Mins jeg leste manuset for en tid tilbake, og det hadde noen gode sener.

 

For å være helt ærlig virker dette mer som en reboot. Joda, SG:1 var "bare" en spin-off.

Men strengt talt SG:1 varte i 10 år. Atlantis i 5. Filmen var ikke stort mer enn en helt grei film som kom ut på midten av 90 tallet som de færreste som ikke har sett serien vet om nå i ettertid. Stargate er SG:1. Filmen lite annet enn en platform for å etablere denne tidøse serien.

 

Nå ble heller ikke mye av mytologien til Stargate etablert før serien kom ut men det er en god del ting som er vilt forskjellige fra film til serie, ting som SG:1 fans tar som beinharde fakta som ikke stemmer overens med det man ser i filmen.

 

Får meg til å lure på om de vil bruke mytologien fra serien eller det lille man finner i filmen og finne opp resten.

Om de gjør det siste frykter jeg at det blir lite igjen av den Stargate vi alle kjenner og elsker.

Lenke til kommentar

 

Dean Devlin produserte ikke den originale Godzilla.

Men fikk en real slap in the face når det ble kungjort at sesong 3 var blitt lagt på is i ubestemt tid. *Sukk*

 

Beklager å måtte skuffe deg, men serien er ikke lagt på is. Den er avlivet og begravet. Hence "cancelled" (kansellert).
Lenke til kommentar

 

 

 

Dean Devlin produserte ikke den originale Godzilla.

 

 

Men fikk en real slap in the face når det ble kungjort at sesong 3 var blitt lagt på is i ubestemt tid. *Sukk*

 

Beklager å måtte skuffe deg, men serien er ikke lagt på is.

Den er avlivet og begravet.

 

Hence "cancelled" (kansellert).

 

Takk til deg Mr. Oxford...

 

Men jeg vet godt hva ordet "Canceled" betyr.

 

Historiskmessig så finnes der flere eksempler på at "Canceled" ikke nødvendigvis betyr "Never ever again...!!!".

 

Og hvis du hadde lest mer nøye det jeg skrev så hadde du sett at jeg poengterte at Sesong 2 av "SG-Universe" endte på en så åpen måte at det gjør det mulig for noen andre...to pick up the ball...,for å si det på den måten.

En eller annen gang i den nære eller fjerne fremtid.

Lenke til kommentar

Håper de lager noe i stil med SG: Universe, slik at vi kan få en avslutning på serien.

Er storfan av Sci-Fi, har alltid likt SG-franchisen. Filmene og seriene.

 

SG:U var uten tvil en av mine favorittserier.

 

Har ikke lest det Anderson har skrevet ("Critics and fans of "SG" felt the storyline in "SG-Universe" to be too complex and confusing...,so ultimately season 3 of "SG-Universe" was canceled..."),

men hvordan man kan si at det var for kompleks og forvirrende skjønner jeg ikke.

I forhold til de andre SG kanskje, men nå hadde vi ENDELIG fått en SG med ordentlig dybde, der de utforsket svar som ingen vet. Noe som endelig var verdt å se på. Noe som jeg selv gledet meg til hver nye episode som kom.

Så kom sesongslutten, og bam..

 

Må være den fæleste slutten jeg har sett i en serie.

Så de BØR komme med noe nytt som forklarer mye av det som skjedde :p

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...