Gå til innhold

TEST: Sony HMZ-T3W


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ut fra artikkelen leser jeg at dette er en tydelig skivebom på ergonomi.

Noe som burde vært helt unødvendig med tanke på hvor mange generasjoner med VR-headsets Sony har bak seg fra før.

 

 

Modeller som Glasstron-serien som startet i 1997:

 

 

 

Sony Glasstron PLM-A35

plm-a35_outfit.jpg

 

Sony Glasstron PLM-A55

 

Sony Glasstron PLM-100
Sony Glasstron PLM-S700
Sony Glasstron PLM-S700E

 

plm-s700.gif

 

Dette var briller fra rundt årtusenskiftet.

 

 

 

 

 

 

 

Også dette, til PlayStation 2 i 2002:

 

PUD.jpg

 

 

Så det er ikke sånn at de ikke har hatt mulighet til å justere over de siste 17 årene.

 

 

Ellers var det litt vanskelig å få et inntrykk av teknologien / inntrykk av redaksjonens intrykk av teknologien, da det druknet helt i inntrykket av ergonomien.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

"Nå har vi fått låne dette eksemplaret av Sony, så vi vil neppe utvikle nok skyldfølelse for å ha blåst av en halv månedslønn på det til at vi plutselig begynner å like det heller."

 

Dette var en merkelig setning som jeg ikke skjønte.

 

Hei!

Hvis man først har blåst av en halv månedslønn for å kjøpe noe som egentlig ikke er så bra, kan man fort begynne å like det man har kjøpt skikkelig godt - rett og slett for å rettferdiggjøre kjøpet overfor seg selv. Siden vi bare har skjermvisiret til låns, gjelder imidlertid ikke det oss; var meningen bak :)

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ti spenn for HD-ready oppløsning i briller som ikke gir noe VR opplevelse.... heia Sony! Ser at deres "evner" til å lage overprisede gadgets ikke bare gjelder telefoner.

 

Sony har hatt og såvidt jeg fikk med meg fra artikkelen, har fortsatt, bevegelsessensorer. Av en eller annen grunn velger de tydeligvis å ikke bundle dette med testkitet.

 

Forøvrig er det "noe nytt" at det plutselig ikke skal regnes som VR lengre om man ikke sporer hodebevegelser. Da begrepet ble innført var trackere ikke på alle enheter og likevel het det VR. Og ikke alle trackere gikk på hodebevegelser, det var også hansker og sensorer for øyebevegelser.

Lenke til kommentar

Hadde vært interessant med en test av noen av disse også http://www.vuzix.com/

 

Egentlig ikke. Jeg har noen Vuzix briller som er forløperen til de som blir solgt nå og jeg er absolutt ikke imponert i det hele tatt. Jeg bruker de til å se film når jeg soler meg ,men bildekvalitet og fokus er håpløs.

 

Oppløsningen på 848x480 setter sine begrensninger, men det gjør også forferdelig billig optikk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...