Gå til innhold
Trenger du tips og råd? Still spørsmål anonymt her ×

Dersom du aldri fikk deg en kjæreste, ville du funne deg ei/en fra et fattigere land?


  

111 stemmer

  1. 1. Dersom du aldri fikk deg en kjæreste, ville du funne deg ei jente/mann fra et fattigere land?

    • Ja, jeg ville funnet meg ei jente (er mann selv)
      38
    • Nei (er mann)
      63
    • Ja, jeg ville funnet meg en mann (er kvinne)
      0
    • Nei (er kvinne)
      10


Anbefalte innlegg

Føler du deg truffet?

Hvorfor?

Fordi det for det meste dreier seg om ekle norske menn som har funnet seg ei desperat ung jente ifra ett u-land.Derfor.

Vi rynker på nesa, vrir oss i magen og brekker oss i kjeften på grunn av utnyttelsen. Ikke fordi han er hvit/blond og blåøyd. Ikke fordi han er feit heller. Sånne forhold ser vi også her til lands, menn som er sammen med kvinner de egentlig ikke burde hatt sjangs på, men der det faktisk er ekte kjærlighet på tross av utseende.

Men det er ikke det dette handler om. Vi brekker oss som sagt av utnyttelsen. Og vi vet veldig godt hva vi prater om ;)

 

OK, la meg se om jeg har forstått dette riktig. Slike forhold i Norge er ekte kjærlighet og ikke basert på status og størrelsen på bankontoen, men hvis kvinnen i forholdet er fra Thailand så er det utnytting med en gang?

Mange kvinner tiltrekkes av menn med status, enten det er i Norge eller i Thailand. Bare se hvor mange stygge finansfolk, skuespillere osv. som har veldig pene partnere. Er alle slike forhold basert på slike overfladiske ting? Nei, selvsagt ikke.

Men det som provoserer meg er, spesielt Norske kvinner, er ekstremt fordomsfulle når det gjelder dette temaet. De ser på disse kvinnene som ofre, svake og fattige, som trenger beskyttelse mot de ekle norske mennene. De kvinnene vet nemlig ikke sitt eget beste.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

 

Føler du deg truffet?

Hvorfor?

Fordi det for det meste dreier seg om ekle norske menn som har funnet seg ei desperat ung jente ifra ett u-land.Derfor.

Vi rynker på nesa, vrir oss i magen og brekker oss i kjeften på grunn av utnyttelsen. Ikke fordi han er hvit/blond og blåøyd. Ikke fordi han er feit heller. Sånne forhold ser vi også her til lands, menn som er sammen med kvinner de egentlig ikke burde hatt sjangs på, men der det faktisk er ekte kjærlighet på tross av utseende.

Men det er ikke det dette handler om. Vi brekker oss som sagt av utnyttelsen. Og vi vet veldig godt hva vi prater om ;)

OK, la meg se om jeg har forstått dette riktig. Slike forhold i Norge er ekte kjærlighet og ikke basert på status og størrelsen på bankontoen, men hvis kvinnen i forholdet er fra Thailand så er det utnytting med en gang?

Mange kvinner tiltrekkes av menn med status, enten det er i Norge eller i Thailand. Bare se hvor mange stygge finansfolk, skuespillere osv. som har veldig pene partnere. Er alle slike forhold basert på slike overfladiske ting? Nei, selvsagt ikke.

Men det som provoserer meg er, spesielt Norske kvinner, er ekstremt fordomsfulle når det gjelder dette temaet. De ser på disse kvinnene som ofre, svake og fattige, som trenger beskyttelse mot de ekle norske mennene. De kvinnene vet nemlig ikke sitt eget beste.

 

 

 

Nei, du har ikke forstått det riktig.

 

Jeg prater ikke om mail-order brides, eller jenter som gifter seg ut av landet.

 

Jeg VET veldig godt hvordan verden fungerer. Og også at folk tiltrekkes penger. Suggardaddies, og sugarmomma's vet jeg veeeldig godt hva er ;) Det går selvfølgelig også begge veier ;)

 

Jeg har ikke tid til å gjenta meg akkurat her og nå, ta deg tiden til å lese nøye gjennom mine tidligere innlegg og se om du ikke klarer å forstå teksten andre gangen.

 

 

Lenke til kommentar

 

 

Føler du deg truffet?

Hvorfor?

Fordi det for det meste dreier seg om ekle norske menn som har funnet seg ei desperat ung jente ifra ett u-land.Derfor.

Vi rynker på nesa, vrir oss i magen og brekker oss i kjeften på grunn av utnyttelsen. Ikke fordi han er hvit/blond og blåøyd. Ikke fordi han er feit heller. Sånne forhold ser vi også her til lands, menn som er sammen med kvinner de egentlig ikke burde hatt sjangs på, men der det faktisk er ekte kjærlighet på tross av utseende.

Men det er ikke det dette handler om. Vi brekker oss som sagt av utnyttelsen. Og vi vet veldig godt hva vi prater om ;)

OK, la meg se om jeg har forstått dette riktig. Slike forhold i Norge er ekte kjærlighet og ikke basert på status og størrelsen på bankontoen, men hvis kvinnen i forholdet er fra Thailand så er det utnytting med en gang?

Mange kvinner tiltrekkes av menn med status, enten det er i Norge eller i Thailand. Bare se hvor mange stygge finansfolk, skuespillere osv. som har veldig pene partnere. Er alle slike forhold basert på slike overfladiske ting? Nei, selvsagt ikke.

Men det som provoserer meg er, spesielt Norske kvinner, er ekstremt fordomsfulle når det gjelder dette temaet. De ser på disse kvinnene som ofre, svake og fattige, som trenger beskyttelse mot de ekle norske mennene. De kvinnene vet nemlig ikke sitt eget beste.

 

 

Nei, du har ikke forstått det riktig.

 

Jeg prater ikke om mail-order brides, eller jenter som gifter seg ut av landet.

 

Jeg VET veldig godt hvordan verden fungerer. Og også at folk tiltrekkes penger. Suggardaddies, og sugarmomma's vet jeg veeeldig godt hva er ;) Det går selvfølgelig også begge veier ;)

 

Jeg har ikke tid til å gjenta meg akkurat her og nå, ta deg tiden til å lese nøye gjennom mine tidligere innlegg og se om du ikke klarer å forstå teksten andre gangen.

Du sier jo rett ut at det dreier seg om utnyttelse når norske menn blir sammen med kvinner fra u-land.

Lenke til kommentar

Så siden jeg er en " ekkel norsk mann" så skal jeg leve ensom eller eventuelt ta mitt eget liv fordi det er så feil å finne dame i utlandet? Det er faktisk umulig å forstå hvordan det er å aldri oppleve kjærlighet fra en av det andre kjønn hvis man ikke har hatt det slik selv. Selvmord ville vært ren glede sammenliknet med et ensomt liv, når man ikke ønsker det selv, men man unngår det så lenge man orker fordi det vil gå utover familie osv

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Tja, ville nå heller hatt ei dame fra Thailand, Brasil, USA, Spania, Italia ... enn ei fra Norge.

 

Norske jenter er relativt kjedelige, lever kjedelige "20 års skolegang, ferier til Magluf, ett år i Australia for å realisere seg selv og kunne si at de har sett verden, så å to barn, og krangling om oppvask"-liv. De er dvaske, drikker for mye, holder seg dårlig, har ingen egne meninger og er bare opptatt av penger, status og reality-TV. Du møter ingen norske jenter som gjør noe annerledes, selv om de gjerne liker å tro det.

 

Bare for å generalisere andre veien.

Endret av Garden snake
  • Liker 5
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Vi rynker på nesa, vrir oss i magen og brekker oss i kjeften på grunn av utnyttelsen.

 

 

Så en mann som ønsker ei å være i lag med resten av livet, slik at han slipper å være ensom, utnytter jenta? Hun kommer helt av fri vilje, de som finner seg noen behandler de stort sett bra og de blir jo som regel glad i hverandre. Det handler ikke om utnyttelse fra noen, bare at en av dem gjerne vil fylle et av sine kjernebehov, nemlig å ha noen.

 

Tja, ville nå heller hatt ei dame fra Thailand, Brasil, USA, Spania, Italia ... enn ei fra Norge.

 

Norske jenter er relativt kjedelige, lever kjedelige "20 års skolegang, ferier til Magluf, ett år i Australia for å realisere seg selv og kunne si at de har sett verden, så å to barn, og krangling om oppvask"-liv. De er dvaske, drikker for mye, holder seg dårlig, har ingen egne meninger og er bare opptatt av penger, status og reality-TV. Du møter ingen norske jenter som gjør noe annerledes, selv om de gjerne liker å tro det.

 

Bare for å generalisere andre veien.

 

Det er jo ikke sant.

Endret av medlem-141789
Lenke til kommentar
Gjest medlem-141789

Det er visst greit så lenge det ikke er "ekle menn". Hva hun legger i det vet jeg ikke, men jeg antar at hun mener uattraktive menn.

 

Det hadde isåfall vert synd. Som om de som ikke er kjekke og så absolutt har den mest utadvente og artige måte å oppføre seg på nødvendigvis er noen dårligere partnere og fedre.

Lenke til kommentar

Tja, ville nå heller hatt ei dame fra Thailand, Brasil, USA, Spania, Italia ... enn ei fra Norge.

 

Norske jenter er relativt kjedelige, lever kjedelige "20 års skolegang, ferier til Magluf, ett år i Australia for å realisere seg selv og kunne si at de har sett verden, så å to barn, og krangling om oppvask"-liv. De er dvaske, drikker for mye, holder seg dårlig, har ingen egne meninger og er bare opptatt av penger, status og reality-TV. Du møter ingen norske jenter som gjør noe annerledes, selv om de gjerne liker å tro det.

 

Bare for å generalisere andre veien.

Oi, wow. Dette må bare kommenteres. Først et spørsmål: "Gjøre noe annerledes" = ha tradisjonelle kjønnsroller fra 50-tallet? Bare morsomt at du ramset opp land som er 50 år bak oss i forhold til likestilling.

Det at du synes at det er kjedelig å ha en kjæreste som har studert i 20 år sier mer om deg enn henne. Det er kanskje kjedelig for deg siden hun da ikke blir så lett å manipulere? Du er ikke da sentrum i universet hennes, men hun har sin egen karriere og er ikke avhengig av at du skal gi henne lommepenger. Det er kjedelig med noen som har studert, har mye kunnskap og som du kan ha interressante samtaler med? Det er vel heller det at det er skummelt kanskje? :p

Kan hvertfall garantere deg en ting; hadde de thailandske jentene hatt muligheten til å studere og gå på skole så lenge som oss, og hatt muligheten til å få sine egne karrierer, hadde de gjort det på flekken framfor å gå på stranda på jakt etter en mann som kan forsørge dem.

 

Jeg snakker ikke om "alle" thailandske samer. Er garantert noen som har funnet kjærligheten i Thailand med ei oppegående, ålreit jente man har fått god kjemi med. Det som blir litt feil er de kvinnene som skal komme hit og gifte seg etter å ha "kjent" nordmannen en uke, og som snakker hverken norsk eller engelsk. Det er ikke kjærlighet, men desperasjon etter å komme til et bedre land. Veldig gjennomskuelig for oss andre hvertfall.

Lenke til kommentar

Kjærlighet er kjærlighet, men er det et økonomisk motiv bak det hele, så er det kvalmende. Mest fra den rikes side ettersom han står sterkest.. Norske jenter er ikke noe bedre.

 

Men det spørsmålet går det ikke an å svare på før man er der, rett og slett. Med innsikt fra mitt liv nå hadde jeg aldri klart og blitt sammen med ei som var mer glad i lommeboka mi enn meg. Men det blir jo en form for vinn-vinn, men ganske usmakelig da.

Endret av walkinbalance
Lenke til kommentar

Hvorfor tror du det?

Hvis vi ser på overskriften til TS: "Dersom du aldri fikk deg en kjæreste, ville du funne deg ei/en fra et fattigere land?"

 

Da tolker jeg dette slik. De færreste, ønsker å leve aleine hele livet. Vi lever i 2014 og det er like lett å søke rundt i den vestlige verden, som over hele Norge/Skandinavia. Og får en ikke tak i en kjæreste i Norge, Skandinavia og den vestlige verden, vil de fleste søke lengere ut og nødvendig til såkalt "fattige" land. At asia er trekt frem, tar jeg som et eksempel.

 

Derfor tror jeg de aller fleste ville ha svar JA, på spørsmålet til tråden. Og setter vi det på spissen, finner vi også naboland som er fattigere, enn Norge. :)

 

Men det er lett å "sitte på sin høye hest", hvis en aldrig har følt problemet og fordømme andre!

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...