Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.

Bestilte en ICY BOX IB-AC642 på komplett.no på fredag, 2014-05-23 14:31, og valgte mypack som forsendelsesmåte.

Jeg ble glad da jeg i går, mandag, kunne konstatere via postnordlogistics.no at pakken var underveis, og at jeg ihvertfall ville ha den her i Asker i dag, tirsdag.


Men nei.

Nå ser det slik ut:

Dato/tid     Sted     Hendelse
27.05.2014 16:22     OSLO, NORGE     Sending er på terminal, 364 Rute kjøres torsdag
27.05.2014 11:59     OSLO, NORGE     Sendingen er mottatt terminal og klargjøres for levering
27.05.2014 09:11     KOMPLETT SERVICES AS,     EDI informasjon mottatt
26.05.2014 14:52     OSLO, NORGE     Sendingen er mottatt terminal og blir videresendt
26.05.2014 14:31     OSLO, NORGE     Sendingen er mottatt terminal og blir videresendt


Og øverst på siden står dette:

1 av 1 kolli - Sending er på terminal, rute kjøres torsdag
27.05.2014 16:22, OSLO, NORGE
Beregnet levering: 05.06.2014


Helt sinnsykt, eller?

De har alltid vært kjappe når jeg har brukt dem før, men dette her er jo på grensen til urimelig, eller hva?

Noen so har vært borti dette før?
Er det bare tull og feil, eller er det virkelig sånn at dingsen min ikke kommer før om over en uke?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg bestilte en Xbox 360 fra Coolshop en gang. Den ble sendt med MyPack. Den ble sendt umiddelbart og kunne spores helt til nest siste stopp. Der ble den liggende ca. 1,5 uke før de klarte å kjøre den ut til utleveringssted. Helt horribel lang leveringstid.

Lenke til kommentar

Mareritt faktisk... Da har du ikke hatt store problemer med levering. Det er jo bare en filleting at de har brukt bittelitt mer tid enn vanlig.

 

Har værre historier å by på: :p

 

 

 

Sitter per dags dato å venter på en pakke som ble sent fra utlandet for over en måned siden. Dette var da en bursdagsgave jeg bare måtte gi opp, og gi i en annen anledning. Verdi 2000kr.

Har før ventet i flere måneder på pakker, men da har lagerproblemer vært hovedproblemet.

 

Samt at jeg venter en annen pakke fra et større amerikansk datafirma, som sendte noe datautstyr til 1200kr, som har brukt 6 måneder. Pakken er borte, mistet av posten.no, som også innrømmer det men nekter å samarbeide. (databedriften nekter å svare)

 

Eller så har du disse små drittungene som svindler deg i ny og ne, enten det er fordi de aldri sender pakken, eller at de leverer en svakere modell enn opplyst etc.. En tusenlapp her og en tuselapp der. :glare:

Ja, jeg kategoriserte det ikke før et lite mareritt før jeg handlet på Pixmania.no, som brukte to måneder på å finne ut at de hadde mistet en plasmaskjerm til 15000kr. Deretter sendte de deg til det tyske transportfirmaet som knapt kunne skrive/snakke engelsk. De visste heller ikke hvor det var, men fant til slutt skjermen som vraket et sted. Da nektet pixmania å ta ansvar, og endte opp med å få pengene tilbake via kredittkortselskapet.

 

 

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Var ikke så ille likevel.

 

1 av 1 kolli - Sendingen er ankommet utleveringssted og klar for henting
28.05.2014 14:03, ASKER, NORGE

Beregnet levering: 05.06.2014

 

Var bare tull og feil.

 

Ang tittelen, synes jeg bare at bruken av ordet mareritt var litt morsom, og jeg var i litt samme situasjon som her:

https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=137828

 

Og han over her ser jo uten tvil ut til å ha opplevd ganske mye verre.

Fytti grisen.

Endret av fettnavn
Lenke til kommentar

 

Ser ikke noe uvanlig med den leveringstiden, men slik er det å bo i Nord-Norge :)

:wallbash:

 

Så var det det å lese da...

 

 

Det kan du nesten gjøre selv. Jeg bor i Nord-Norge og mener at 1 uke leveringstid ikke er et mareritt. At en person fra utkanten av Oslo opplever dette som et mareritt får meg til å spørre.... virkelig?

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bor i Nord-Norge og mener at 1 uke leveringstid ikke er et mareritt. At en person fra utkanten av Oslo opplever dette som et mareritt får meg til å spørre.... virkelig?

Om vi skal kalle det mareritt kan jo diskuteres. Men jeg skjønner trådstarter godt. Pakka er sendt fra Komplett i Sandefjord til terminal i Oslo. Da har den passert Asker på veien. Og iflg. sporinga skal det ta 9 dager fra Oslo til Asker. Vi snakker da ikke om leveringstid fra butikkens lager, men fra nærmeste terminal. Derfor tror jeg at du i nord-Norge også hadde reagert hvis pakka di skulle bruke over en uke fra nabobygda eller nærmeste by.

Lenke til kommentar

 

 

Ser ikke noe uvanlig med den leveringstiden, men slik er det å bo i Nord-Norge :)

:wallbash:

 

Så var det det å lese da...

 

 

Det kan du nesten gjøre selv. Jeg bor i Nord-Norge og mener at 1 uke leveringstid ikke er et mareritt. At en person fra utkanten av Oslo opplever dette som et mareritt får meg til å spørre.... virkelig?

 

 

Fordi du har vendt deg til å bo i det kalde nord med laaaang leveringstid så betyr det på ingen måte at vi som betaler 2 ganger mer enn deg for å bo her ikke skal ha noen fordeler av det ;)

 

Jeg syns de burde klare å levere på 2 dager innenfor akershus og oslo fordi alle lagrene er der og alle postsentralene er der ;)

Lenke til kommentar

Fordi du har vendt deg til å bo i det kalde nord med laaaang leveringstid så betyr det på ingen måte at vi som betaler 2 ganger mer enn deg for å bo her ikke skal ha noen fordeler av det ;)

 

 

 

Jeg syns de burde klare å levere på 2 dager innenfor akershus og oslo fordi alle lagrene er der og alle postsentralene er der ;)

 

 

Mener ikke å være vanskelig og forstår trådstarter godt. Det er kjipt med lang leveringstid og en uke mellom nabobygder er litt mye. At det blir kalt et mareritt regner jeg med var ment som en overdrivelse.

 

Det er lett å bli utålmodig når man venter på spennende saker i posten :)

 

Dersom jeg har framstått som noe vanskelig, så skylder jeg på et unormalt varmt mai-vær og nikotinmangel :xmas:

Endret av Unlikely
Lenke til kommentar

 

Fordi du har vendt deg til å bo i det kalde nord med laaaang leveringstid så betyr det på ingen måte at vi som betaler 2 ganger mer enn deg for å bo her ikke skal ha noen fordeler av det ;)

 

 

 

Jeg syns de burde klare å levere på 2 dager innenfor akershus og oslo fordi alle lagrene er der og alle postsentralene er der ;)

 

 

Mener ikke å være vanskelig og forstår trådstarter godt. Det er kjipt med lang leveringstid og en uke mellom nabobygder er litt mye. At det blir kalt et mareritt regner jeg med var ment som en overdrivelse.

 

Det er lett å bli utålmodig når man venter på spennende saker i posten :)

 

Dersom jeg har framstått som noe vanskelig, så skylder jeg på et unormalt varmt mai-vær og nikotinmangel :xmas:

 

 

 

True ;) Tålmodighet er en dyd :p

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ser ikke noe uvanlig med den leveringstiden, men slik er det å bo i Nord-Norge :)

:wallbash:

 

Så var det det å lese da...

Det kan du nesten gjøre selv. Jeg bor i Nord-Norge og mener at 1 uke leveringstid ikke er et mareritt. At en person fra utkanten av Oslo opplever dette som et mareritt får meg til å spørre.... virkelig?

Fordi du har vendt deg til å bo i det kalde nord med laaaang leveringstid så betyr det på ingen måte at vi som betaler 2 ganger mer enn deg for å bo her ikke skal ha noen fordeler av det ;)

 

Jeg syns de burde klare å levere på 2 dager innenfor akershus og oslo fordi alle lagrene er der og alle postsentralene er der ;)

Hva i guds navn mener du med "vi som betaler 2 ganger mer for å bo her" ? Endret av Rusher
Lenke til kommentar

 

 

 

 

Ser ikke noe uvanlig med den leveringstiden, men slik er det å bo i Nord-Norge :)

:wallbash:

 

Så var det det å lese da...

Det kan du nesten gjøre selv. Jeg bor i Nord-Norge og mener at 1 uke leveringstid ikke er et mareritt. At en person fra utkanten av Oslo opplever dette som et mareritt får meg til å spørre.... virkelig?

Fordi du har vendt deg til å bo i det kalde nord med laaaang leveringstid så betyr det på ingen måte at vi som betaler 2 ganger mer enn deg for å bo her ikke skal ha noen fordeler av det ;)

 

Jeg syns de burde klare å levere på 2 dager innenfor akershus og oslo fordi alle lagrene er der og alle postsentralene er der ;)

Hva i guds navn mener du med "vi som betaler 2 ganger mer for å bo her" ?

 

 

Siden det koster rundt 2 ganger mer i byer og østlandet generelt enn i nord ;) bare sjekk kvadratmeterprisen i leie og eie så ser du det med en gang.

Lenke til kommentar

 

 

 

 

 

 

Ser ikke noe uvanlig med den leveringstiden, men slik er det å bo i Nord-Norge :)

:wallbash:

 

Så var det det å lese da...

Det kan du nesten gjøre selv. Jeg bor i Nord-Norge og mener at 1 uke leveringstid ikke er et mareritt. At en person fra utkanten av Oslo opplever dette som et mareritt får meg til å spørre.... virkelig?

Fordi du har vendt deg til å bo i det kalde nord med laaaang leveringstid så betyr det på ingen måte at vi som betaler 2 ganger mer enn deg for å bo her ikke skal ha noen fordeler av det ;)

 

Jeg syns de burde klare å levere på 2 dager innenfor akershus og oslo fordi alle lagrene er der og alle postsentralene er der ;)

Hva i guds navn mener du med "vi som betaler 2 ganger mer for å bo her" ?

Siden det koster rundt 2 ganger mer i byer og østlandet generelt enn i nord ;) bare sjekk kvadratmeterprisen i leie og eie så ser du det med en gang.

Nåja, sammenlign med f.eks Tromsø. Så er ikke forskjellen så stor.

 

Kan dog ikke skjønne hva det skal ha med saken å gjøre.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...