Gå til innhold

[Løst] Innspill til kraftig og stille gaming-PC


Anbefalte innlegg

Vurderer å kjøpe ny spill-PC, men har ikke så god oversikt over hva som er bra for tiden. Spesielt er jeg usikker på hva som er bra hovedkort. Innebygget lydkort og wifi er å foretrekke om jeg kan spare noen kroner på det.

 

Jeg vil ha gaming-kraft med lavt støynivå.

 

Så langt har jeg satt sammen denne listen:

 

https://prisguiden.no/liste/148548

Er dette en fornuftig liste over komponenter? Ser at Dustin har denne kampanjen hvor jeg kan spare noen kroner: http://www.dustinhome.no/product/5010791298/intel-core-i7-4770k-gigabyte-ga-z97x-gaming-7-z97-atx-s-1150/

Er dette et bra alternativ til CPU-en og hovedkortet jeg har i lista?

Setter pris på innspill.

Edit: Endret overskrift.

Endret av tomtomtom
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Tja i5 4670k gjør mye av samme nytten til billigere pris, er ikke poeng med høyere en 1600 Mhz rambrikker, faktisk er de rambrikkene bedre til AMD prosessorer utenom black edition.

 

Asus Z87-Pro eller Gigabyte GA-Z97N-WIFI, du sparer ikke penger med wifi. Men er ikke så mye dyre heller.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding, fflex.

 

 

Da kan man kanskje forvente at 4770K faller litt i pris når 4790K kommer? Jeg må følge med litt før jeg går til innkjøp. Spørs om jeg vil vente helt til september...

Gamle intel prosessorer pleier som regel ikke å falle særlig i pris.

Lenke til kommentar

Takk for tilbakemelding, fflex.

 

 

Da kan man kanskje forvente at 4770K faller litt i pris når 4790K kommer? Jeg må følge med litt før jeg går til innkjøp. Spørs om jeg vil vente helt til september...

Du kan vel forvente et prisnivå på høyde med 3770K nå. Altså nær ingen forandring overhode, da 3770K koster nesten akkurat det samme som 4770K selv den dag i dag.

 

Selv ikke steingamle 2600k gikk i følge prisguide noe ned i pris (lå ca på 2400kr) helt frem til den forsvant fra markedet, og gikk så opp til 3000kr.

Endret av Andrull
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...