Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha WR450 supermoto prosjekttråd


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Da blir det tråd om min 2003 yamaha wr450.

 

Som noen av dere vet kjøpte jeg den i påsken og den var ganske stygg i plasten og hadde dårlige bremser. Det sitter dog 17" excel supermotard felger og FMF powercore eksos på den.

 

I går fikk jeg byttet mesteparten av plasten med unntak av bakskjermen til YZ plast og fjernet dekaler og lim fra tanken. Monterte også en universal supermoto forskjerm. I kveld monterer jeg 270mm oversized bremseskive og justerer opp gaffel så den blir helt rett. Har jeg tid setter jeg på yz bakskjerm uten den stygge lampa oppå og setter på et led lys under samt skiltholder.

 

 

 

slik så sykkelen ut da jeg hentet den:

post-153293-0-01460900-1401086467_thumb.jpg

post-153293-0-24922500-1401210554_thumb.jpg

 

 

Og sånn er den blitt foreløpig:

 

post-153293-0-35661700-1401085824_thumb.jpg

post-153293-0-68610500-1401085842_thumb.jpg

 

en kompis ville teste det nye kameraet og den fjernstyrte blitzen sin i går kveld så jeg stilte opp :p

 

 

post-153293-0-95116500-1401087166_thumb.jpg

post-153293-0-59550100-1401087195_thumb.jpg

 

kommer mer oppdateringer ifb bremsejobben i kveld.

 

Neste på planen er å få tak i en tøffere lykt foran. Har skjært til og tvunget på en fra en 2007 siden den gamle var sprukket og solfalmet, men den er ikke helt god i passformen.

 

Tenker en TNT lykt som denne, men i hvit, eller lage en selv da jeg har en ny nummerplate liggende.

 

post-153293-0-28168300-1401086651_thumb.png

 

planlagte mods:

 

ta med sykkelen til Hestmann racing for tuning og kjøre i benk.

Boyesen clutch og tennings-cover

TRX450 bremsepumpe

stålomspunne bremseslanger

ny frontlykt

Blå silikonslanger til radiator

Vapor kjørecomputer

sette på rammebeskyttelse der man har støvlene og lakken har gått bort,til vintern blir det pulverlakkering av hele ramma

 

 

 

/dd99

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

glemte å ta bilder i går, men å gå fra utslitt skeiv skive med biltema klosser til WRP skive og race klosser var helt sykt. Øya ble nesten klistra i brillene selv under innkjøringen av bremsene. rettet opp gaffelen men så da at styret var skeivt så blir en ny renthal fatbar. the saga continues. Ble et lite race mot en 1000c r sykkel i går, la oss bare si at på svinger under 100kmt var det bare å glemme for han :p

Lenke til kommentar

ny stuss :D

 

post-153293-0-59072900-1401209803_thumb.jpg

 

og 270mm WPR skive med adapter

 

post-153293-0-76935600-1401209898_thumb.jpg

 

den gamle skiva ligger på det verkstedet, den var så bøyd at den nesten ikke passet i kalipperen lenger :p

 

 

det som virkelig skjærer i øynene nå er den fæle frontlykta som i tillegg er montert altfor høyt, det og skiltoppheng med ledlys blir neste på lista

Endret av Daily-Drifter
  • Liker 1
Lenke til kommentar

biltema skilholdern hadde jeg på de 2 forrige syklene mine :p og tror du ikke mens jeg var der å henta varmepistol istad så røyk jeg på en til. men den skal nok ikke på, har sett litt diverse løsninger, og selv om det er greit at alt på syklen er lovlig nå frister det med noe som dette og bare ha litt vinkel på skiltet. evt et miniskilt inni der :p

IMG_2404.jpg

 

 

først skal jeg rense felgene skikkelig og polere de opp, de er faktisk nesten helt fri for riper og merker så det virker litt waste å bruke mye på en lakkeringsjobb. da er det kanskje bedre å selge de og kjøpe noen nye. warp 9 og excel har mye tøffe anodiserte gull/orange osv. jeg går å mekker litt :dremel:

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

biltema skilholdern hadde jeg på de 2 forrige syklene mine :p og tror du ikke mens jeg var der å henta varmepistol istad så røyk jeg på en til. men den skal nok ikke på, har sett litt diverse løsninger, og selv om det er greit at alt på syklen er lovlig nå frister det med noe som dette og bare ha litt vinkel på skiltet. evt et miniskilt inni der :p

IMG_2404.jpg

 

 

først skal jeg rense felgene skikkelig og polere de opp, de er faktisk nesten helt fri for riper og merker så det virker litt waste å bruke mye på en lakkeringsjobb. da er det kanskje bedre å selge de og kjøpe noen nye. warp 9 og excel har mye tøffe anodiserte gull/orange osv. jeg går å mekker litt :dremel:

vær obs på at hvis du blir stoppa pga miniskilt, får du ikke kjøre videre før standardskilt er påmontert. Kjenner flere som har med dette. Såg en som kjørte rundt med skiltet sitt på ryggen. Riktignok så hadde han ryggsekk, men alikevel... :)
Lenke til kommentar

 

 

ny stuss :D

 

attachicon.gif20140527_182701.jpg

Nå så den skikkelig fin ut!

 

 

 

Tusen takk! :fun: er overrasket over hvor lite som skulle til før den ikke så så gammel ut lengre. Er spent på hvordan det blir når den er helt ferdig! Siden plastkittet er fra helcross har jeg måtte borre, skjære og bøye for å få på alt, det hvite sidedekselet på venstre side bak krever ganske mye og presis skjæring for å passe så det er ikke montert enda. Gaffelbein beskytterne tok jeg høyttrykkspyler og fjernet restene etter yamaha logoene, men har bestilt nye her også.

 

legger med et bilde av hvordan det ble med den nye rompa forfra:

 

post-153293-0-30238000-1401266332_thumb.jpg

 

Hvis jeg får styre i dag tenker jeg å montere det og flytte over det jeg kan samt montere renthal kevlar holkene jeg har liggende. har noen grå liggende også i tilfelle det blir seende rart ut med fargen men det er SÅ gode og holde i og føles så solide :grin2:

 

Hva tror dere?

 

post-153293-0-60978900-1401261762_thumb.jpg

 

 

....

vær obs på at hvis du blir stoppa pga miniskilt, får du ikke kjøre videre før standardskilt er påmontert. Kjenner flere som har med dette. Såg en som kjørte rundt med skiltet sitt på ryggen. Riktignok så hadde han ryggsekk, men alikevel... :)

 

Kan det ha vært meg på en vhit husqvarna for 3 sesonger siden? :ph34r:

 

Når fornuften setter inn blir det nok et lovlig oppsett, er hata nok av de blåkledde med den type sykkel likevel :tease:

 

Driver også å ser på stivere fjær til bakdemperen, kan også se litt kultut med gul demper til alt det blå

post-153293-0-68119000-1401262439_thumb.jpg

 

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

 

 

ny stuss :D

 

attachicon.gif20140527_182701.jpg

 

Nå så den skikkelig fin ut!

 

 

 

Tusen takk! :fun: er overrasket over hvor lite som skulle til før den ikke så så gammel ut lengre. Er spent på hvordan det blir når den er helt ferdig! Siden plastkittet er fra helcross har jeg måtte borre, skjære og bøye for å få på alt, det hvite sidedekselet på venstre side bak krever ganske mye og presis skjæring for å passe så det er ikke montert enda. Gaffelbein beskytterne tok jeg høyttrykkspyler og fjernet restene etter yamaha logoene, men har bestilt nye her også.

 

legger med et bilde av hvordan det ble med den nye rompa forfra:

 

attachicon.gif20140527_182111.jpg

 

Hvis jeg får styre i dag tenker jeg å montere det og flytte over det jeg kan samt montere renthal kevlar holkene jeg har liggende. har noen grå liggende også i tilfelle det blir seende rart ut med fargen men det er SÅ gode og holde i og føles så solide :grin2:

 

Hva tror dere?

 

attachicon.gifgrip_kevlar_motox_half_waffle.jpg

 

 

 

....

 

vær obs på at hvis du blir stoppa pga miniskilt, får du ikke kjøre videre før standardskilt er påmontert. Kjenner flere som har med dette. Såg en som kjørte rundt med skiltet sitt på ryggen. Riktignok så hadde han ryggsekk, men alikevel... :)

 

Kan det ha vært meg på en vhit husqvarna for 3 sesonger siden? :ph34r:

 

Når fornuften setter inn blir det nok et lovlig oppsett, er hata nok av de blåkledde med den type sykkel likevel :tease:

 

Driver også å ser på stivere fjær til bakdemperen, kan også se litt kultut med gul demper til alt det blå

attachicon.gifspring.jpg

husker ikke hvilke sykkel, men det var i sona Sjøholt...
Lenke til kommentar

 

Hvis jeg får styre i dag tenker jeg å montere det og flytte over det jeg kan samt montere renthal kevlar holkene jeg har liggende. har noen grå liggende også i tilfelle det blir seende rart ut med fargen men det er SÅ gode og holde i og føles så solide :grin2:

 

Hva tror dere?

 

attachicon.gifgrip_kevlar_motox_half_waffle.jpg

Fargen på de der er såpass nøytrale, at jeg ikke tror det blir noe problem. Har de god holdbarhet? Jeg bruker Pro Taper Pillow Tops, og er veldig fornøyd med hvor komfortable de er. De reklamerer for at tuppen ikke skal revne så lett, men det er bs. Tuppen i seg selv, som er farget, holder forsåvidt bra, men hvis du velter, så revner det like innenfor uansett. Jeg har revnet begge mine etter å ha mistet sykkelen da jeg sto tilnærmet stille i ulendt terreng. Levetiden er så som så også. Etter litt over 1 sesong, så er noen av "putene" slitt ned. De er fremdeles gode å holde i.

 

ProTaperPillowTop-500x500.jpg

Lenke til kommentar

det skal visst være de som har best holdbarhet av alle (pga kevlaren) men er første settet mitt så vi får prøve. selv uten at de er montert kjenner jeg at det er en helt annen verden enn alle andre holder jeg har holdt i. blir spennende :) hva slags sykkel har du??

 

edit: her er reviews: http://www.rockymountainatvmc.com/p/709/15322/Renthal-Dual-Compound-Kevlar-Grips-Half-Waffle

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

nice! må være deilig med nyere sykkel da :) dessuten får du jo turbo kit til den så du kan få 50-60 hk, det med supermoto hjul og annen skjerm foran og ett litt mer diskret skiltoppheng ( :p ) så er du jo der ;)

 

post-153293-0-17431700-1401356154_thumb.jpg

 

har bestilt UFO hovedlykt fra mc deler, men får den ikke før på mandag :S, håper styret mitt kommer i morgen, ellers er jeg redd jeg faller for fristelsen å bare dra på snellingen å kjøpe et pro taper eller i verste fall kjøre med et biltema styre midlertidig :p

 

gleder meg til denne!! :)

post-153293-0-72384800-1401356525.jpg

 

 

Endret av Daily-Drifter
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...