Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Moped Starter Ikkje ( kommer eksplosjom ut eksos


Anbefalte innlegg

mopeden min skjærte seg for rundt 2 mnd siden, og har nå byttet sylinder, til en maxima 80cc får ikkje start på den, alt er som det skal, det er god komresjon, har kjøpt ny plugg, sjekket vacumslangen osv.
fikk den til og starte etter å ha trådd 1000 ganger på kicken, og da startet den liksom fint, helt til eg hadde kjørt 50 meter. da var det bom stopp.

kjørte uten kjøleveske, har prøvd og trille den igang, prøvd med startgass,
når eg kicker så er kommer det en eksplosjon ut av eksosen etter å ha kicket ca runt 20-30 ganger.. nåken så kan hjelpe meg med å finne ut ka det kan vær ? :D

opsett :
maxima 80
turbokit r cross mejoranda
en ellerannen rød carbon reed
ellers er alt orginalt.
dyse str 100

post-353246-0-65632000-1401023442_thumb.jpg

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har du bytta dyse og justert inn forgasseren? Hvis du har større sylinder må du også ha større dyse.

Og har du sjekka gnist på tennpluggen, eller prøvd med ny tennplugg?

 

Kjøre uten kjølevæske er ekstremt dumt.

hadde dyse str 88 før da eg bare hadde effektanlegg, så byttet opp til 100 da eg byttet sylinder.

det er god gnist og helt ny plugg, skulle bare teste den, og sjå om den gjekk sjikklig, derfor eg ikkje hadde kjæleveske..

Lenke til kommentar

Er pluggen våt? Den bør være våt etter så mye kicking uten å starte. Er den ikke det har du et forgasser eller innsugsproblem.

Er den våt vil jeg tippe du enten ikke har gnist eller den får for mye bensin. Ville justert opp lufteskruen (eller bensinskruen hvis du har det) på nytt og testa.

 

Du har enten luft- eller bensinskrue. En ganske normal innstilling å begynne med er helt inn og så to omdreininger ut. Etter det kan du begynne å finjustere så fort motoren er driftsvarm. Nål og dyse har ingenting å si når du justerer denne. Den er kun for start, tomgang og opp til ca. 1/8 gass.

Lenke til kommentar

Er pluggen våt? Den bør være våt etter så mye kicking uten å starte. Er den ikke det har du et forgasser eller innsugsproblem.

Er den våt vil jeg tippe du enten ikke har gnist eller den får for mye bensin. Ville justert opp lufteskruen (eller bensinskruen hvis du har det) på nytt og testa.

 

Du har enten luft- eller bensinskrue. En ganske normal innstilling å begynne med er helt inn og så to omdreininger ut. Etter det kan du begynne å finjustere så fort motoren er driftsvarm. Nål og dyse har ingenting å si når du justerer denne. Den er kun for start, tomgang og opp til ca. 1/8 gass.

Pluggen er våt ja! har prøvd å stille på bensinskruen og luft skruen, det funket første gang da den startet, fikk det ikkje til nå vertfall, men det vår jo løye at den bare plutselig stoppet, alt virket fint osv.. så skjønner egentlig ikkje..

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...