Gå til innhold

Slik blir TV i 2025, ifølge Netflix


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet-376f9

Litt OT, men likevel: hvis man ser på TV2 i én klokketime, hvor mye er da innhold, og hvor mye er reklame, fanfarer, info om programmer som kommer pluss generell fyllkalk?

Lenke til kommentar

Litt OT, men likevel: hvis man ser på TV2 i én klokketime, hvor mye er da innhold, og hvor mye er reklame, fanfarer, info om programmer som kommer pluss generell fyllkalk?

 

Stort sett 1/4 vil jeg anslå. Tar du Discovery så har du iallefall 1/2.

Er forøvrig kun streaming som brukes her.

Lenke til kommentar

Litt OT, men likevel: hvis man ser på TV2 i én klokketime, hvor mye er da innhold, og hvor mye er reklame, fanfarer, info om programmer som kommer pluss generell fyllkalk?

 

Tjaa.. I min erfaring tar en episode av de fleste serier ca en time på tv, og ca 42 minutter på dvd/Netflix :-)

 

Såå.. Ca en 5-minutters reklamepause pr kvarter serie :-P

Lenke til kommentar

Når det gjelder sport så er det klart at de ikke klarer å hamle opp med dagens aktører, kanskje især når det kommer til de mest utbredte sportsgrenene. Men de kunne tenkt litt nytt, og startet med å sende de idrettene som ikke er så utbredt, og som det kanskje ikke er så mye rift om? Hva med å sende lit e-sport?

 

Det blir dermed ikke snakk om å betale store summer for å få de mest populære sportsgrenene, men snarere tilby nisje sportene (og da mener jeg "alle" nisje-sportene, så mange som mulig) en visningskanal, så kan de kanskje tjene penger på det likevel.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg liker utviklingen, og jeg sutrer overhodet ikke over månedsprisen. Men jeg er litt provosert over den dårlige bitrate, oppløsning, og kvaliteten på det de kaller "HD". Her har de lang vei å gå for å overbevise kvalitetsbevisste brukere om å bytte fra Bluray eller piratnedlastet HD-versjon.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-376f9

Ok, vi er enige om at streaming er fremtiden. Men hvilken norsk TV-kanal tror dere blir den første til å kaste inn håndkledet/hvem ønsker dere skal kaste inn håndkledet?

Lenke til kommentar

Jeg liker utviklingen, og jeg sutrer overhodet ikke over månedsprisen. Men jeg er litt provosert over den dårlige bitrate, oppløsning, og kvaliteten på det de kaller "HD". Her har de lang vei å gå for å overbevise kvalitetsbevisste brukere om å bytte fra Bluray eller piratnedlastet HD-versjon.

 

Vel da må du bytte internetleverandør, for jeg har krystallklart bilde i "super HD" som de kaller det. Har Altibox som leverandør 100/100 linje.

 

TV Dekoderen som vi bli påtvunget av sameiet ligger pakket bort (slik at jeg slipper NRK avgift), bare streaming som gjelder.

Lenke til kommentar

Dette har ingenting med linjen å gjøre, den er mer enn nok og jeg sjekker alltid hvilken stream som benyttes når jeg er skuffet over kvaliteten. Det er rett og slett masse innhold som de ikke tilbyr i "Super HD", og det som finnes i "HD" ser langtifra like bra ut. Bitraten er uansett betydelig lavere enn hva man får ved Bluray eller piratkopier av den, noe som ikke er overraskende på streaming, men man kan dessverre lett se det også. Jeg venter på at Netflix sørger for å få mer innhold i beste kvalitet, og at de øker bitrate etterhvert (det siste er det mindre PR-verdi i, så der har jeg dessverre ikke allverdens forhåpninger...

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Gjest Bruker-292501

Grunnen til det er?

Fordi det er det folk er vant til, jeg personlig basert på hva jeg foretrekker liker ikke nett tv. Liker å bare se det som er på tv, enten det er nyheter eller reprise av home and away

Lenke til kommentar

Eh...hør på hva du selv sier...
Fordi det er det folk er vant til. Da skulle ikke folk likt TV, Internett eller andre nyheter.
De var jo ikke vant til det heller før det kom. Så den blir "litt for tynn!"

 

Det er jo ingen som nekter deg å se "det som er på TV" Velger man f. eks å se på NRK kan man velge mellom arkiv eller live TV. Altså det som går på NRK akkurat nå. (Om du bruker en mediaboks)

Vi har GET boks med opp i mot 40 kanaler er det vel. Ser mindre og mindre på den, og streamer mer og mer. Overraskende nok er det ikke jeg som streamer mest, men dattera i huset på 10 år, og kona.
De ser mye utenlandsk TV via XBMC. Dette er kanaler som man normalt ikke har tilgang til i Norge.

Og ser vi på NRK, da bruker vi MiniX'n vår, eller Tronsmart'n som begge er Android mini PC, da det stort sett er de som står på. Det samme gjelder Netflix, HBO, Viaplay mm.Og Nettradio og Spotify. Ser mindre og mindre "vanlig TV" da jeg liker å se det jeg vil, når jeg vil.

 

Tror nok uten tvil at fremtiden er streaming via en en mediaboks koblet til TV og Stereo/surround anlegg.
Når man i fremtiden kan kjøpe tilgang til den kanalen man vil og ikke må kjøpe pakker tror jeg dette blir veldig bra

Endret av Xkr%#^+*
Lenke til kommentar
Gjest Bruker-292501

Eh...hør på hva du selv sier...

Fordi det er det folk er vant til. Da skulle ikke folk likt TV, Internett eller andre nyheter.

De var jo ikke vant til det heller før det kom. Så den blir "litt for tynn!"

 

Det er jo ingen som nekter deg å se "det som er på TV" Velger man f. eks å se på NRK kan man velge mellom arkiv eller live TV. Altså det som går på NRK akkurat nå.

 

Vi har GET boks med opp i mot 40 kanaler er det vel. Ser mindre og mindre på den, og streamer mer og mer. Overraskende nok er det ikke jeg som streamer mest, men dattera i huset på 10 år, og kona.

De ser mye utenlandsk TV via XBMC. Dette er kanaler som man normalt ikke har tilgang til i Norge.

Og ser vi på NRK, da bruker vi MiniX'n vår, eller Tronsmart'n som begge er Android mini PC, da det stort sett er de som står på. Det samme gjelder Netflix, HBO, Viaplay mm.Og Nettradio og Spotify. Ser mindre og mindre "vanlig TV" da jeg liker å se det jeg vil, når jeg vil.

 

Tror nok uten tvil at fremtiden er streaming via en en mediaboks koblet til TV og Stereo/surround anlegg.

Når man i fremtiden kan kjøpe tilgang til den kanalen man vil og ikke må kjøpe pakker tror jeg dette blir veldig bra

Det vil alltid være folk som foretrekker vanlig tv, jeg kommer aldri til å gå over til slikt nett tv greie

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...