Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Jeg bestilte et Asus Z87-PRO hovedkort for noen uker siden og fikk et defekt et. Problemet var bøyde pins på CPU socket. Jeg sendte tilbake kortet og la til at i beskrivelsen at det kom med bøyde pins på CPU socket. Dette var tydeligvis ikke bra nok. Ringte til kundeservice i dag og fikk beskjed om at det var "bøyde pins" og at de vil bare sende det tilbake til meg.

 

Betalte også 300,- for inspekjon av kortet, så nå ligger det på totalt 1690,-.

 

Spurte om en detaljert beskrivelse på hvorfor i helsike jeg ikke får et nytt et/refusjon. Oppdaterer når jeg får mailen!

 

**UPDATE**

Fikk svar fra kundeservice/verksted i dag:

"Hej,

 

Alla kort kontrolleras innan dom lämnar fabriken.

Tillverkarna (asus i detta fallet) nekar garanti på alla böjda pins."

 

Nekar (nektar) betyr nekter, skrivefeil av svenskene..

 

Skal sende inn klage til forbukerrådet snarest mulig!

 

 

Anbefaler alle som kjøper dyre datakomponenter om å styre unna NetOnNet, om noe går galt, tar de pengene dine og gir blaffen i om du snakker sant eller ei. :mad:

Endret av Sebbz
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var det CPU caps beskyttelselokk på hovedkortet?

 

cpu_inst_001.jpg

Om det ikke var det, kan det nok tenkes det skjedde under frakt fra nettbutikken eller fra Asus.

Hvis ikke kan det ha asus ha gjort en feil under produksjon.

 

Er enig det er snakk om dårlig kundebehandling, men kan jo forstå nettbutikken at bøyd pins eller skadet hovedkort er som regel forbrukeren sin skyld. Men er jo unødvendig å ta seg betalt for det i tillegg.

Lenke til kommentar

Var det CPU caps beskyttelselokk på hovedkortet?

 

cpu_inst_001.jpg

Om det ikke var det, kan det nok tenkes det skjedde under frakt fra nettbutikken eller fra Asus.

Hvis ikke kan det ha asus ha gjort en feil under produksjon.

 

Er enig det er snakk om dårlig kundebehandling, men kan jo forstå nettbutikken at bøyd pins eller skadet hovedkort er som regel forbrukeren sin skyld. Men er jo unødvendig å ta seg betalt for det i tillegg.

 

JA, det var CPU caps beskyttelselokk på da jeg åpnet kortet.

Endret av Sebbz
Lenke til kommentar

Er desverre redd for i disse tilfellene, blir det mere påstand mot påstand, om verken du eller Asus kan bevise at det ikke var bøyde pins før hovedkortet var brukt eller asus før hovedkortet ble sendt, kan det bli veldig vanskelig sak, størst sansynlig ender det med kunden taper her. Og velger å handle fra en annen produsent og butikk.

 

Er enig det burde være unødvendig å sjekke dette før hovedkortet tas i bruk. Men det ville vært verre om prosessoren i tillegg hadde kortsluttet.

 

Faktisk, som i dette tilfelle, har jeg selv vært uheldig å klart å bøye pins, det i noen tilfeller er det faktisk mulig selv på sokkel 1366 å få de tilbake i samme stand, jeg hadde bare problemer etter det at på P6X58D-E eneste er at ASUS Express Gate ikke fungere lengere, og overklokking er ikke like stabilt etter et år, men det kan jo skyldes flere ting en bøyd pins f.eks cpu degradering men hovedkortet er langt fra dødt. Brekke pins blir verre. Så selv om butikker som Digitalimplus påstår at hovedkortet er verdiøst, og umulig å reparere.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

For å spille djevelens advokat litt. Sannsynligheten er vel ganske minimal for at produsent har "glemt" å montere beskyttelsesdekselet på sokkelen så transportskade har oppstått?

 

Tipper dette er ett hovedkort noen andre har levert inn, med skade, som NetonNet nå selger som "ny" uten å vite om at det er skadet.

 

Spørsmålet her er da om esken og ESD-posen kortet kom i var forseglet?

Lenke til kommentar

For å spille djevelens advokat litt. Sannsynligheten er vel ganske minimal for at produsent har "glemt" å montere beskyttelsesdekselet på sokkelen så transportskade har oppstått?

 

Tipper dette er ett hovedkort noen andre har levert inn, med skade, som NetonNet nå selger som "ny" uten å vite om at det er skadet.

 

Spørsmålet her er da om esken og ESD-posen kortet kom i var forseglet?

Alt i boksen kom forseglet

Lenke til kommentar

Er desverre redd for i disse tilfellene, blir det mere påstand mot påstand, om verken du eller Asus kan bevise at det ikke var bøyde pins før hovedkortet var brukt eller asus før hovedkortet ble sendt, kan det bli veldig vanskelig sak, størst sansynlig ender det med kunden taper her. Og velger å handle fra en annen produsent og butikk.

Gjør alt jeg kan for å vinne denne saken og handler aldri hos NetOnNet igjen, holder meg til Komplett.

Endret av Sebbz
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hei

 

Skjønner frustrasjonen din Sebbz, det er viktig å ikke vike 1cm ovenfor netonnet, har kranglet frem og tilbake med de jeg også. Hold deg saklig, å krev å få snakke med en sjef der, jeg gjorde det å da unnskyldte han seg med at de svenske kundebehandlerne ikke forstod norsk godt nok... :p

 

De har forsåvidt et poeng i forhold til bøyde pins, du tok ikke bilder av kortet før du satt igang med noen form for montering? har lært meg til å ta bilde av ALT jeg kjøper slik at problemer som dette ikke oppstår.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva hjelper det å kun ta bilde?

Problemet da, er du kan ikke bevise at du selv ødelegger pinsene rett etter bilde ble tatt.

 

Eneste måtte være om man filmet hele greia med videokamera og aktiver dato og tiden under filmingen, fra man bryter forseglingen på hovedkortesken eller tar av alt plasten også filmer sokkelen etterpå da. Men det er jo en krevende prosess. Men da skal både nettbutikken og Asus slite å motbevise det. Siden det skal vel litt til å klare å jukse der, nå som alt lageres digital i dag på minnekort eller harddisk samt blueray.

Endret av LMH1
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...