Gå til innhold

Far Cry 4 vil fokusere på flerspiller og ekstrainnhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så lenge de leverer en solid enspiller opplevelse har jeg ikke noe mot at de prøver å tjene penger på flerspiller, men hvis det betyr å kutte eller tilpasse enspilleropplevelsen blir det nok ikke kjøp fra meg.

 

Neste UT blir helt gratis, ubisoft kan ikke konkurere med det på flerspiller.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Mere fokus på multiplayer og DLC? Akkurat den type fokusendring jeg ikke ønsker meg.

 

AtW

 

Nå har jeg ikke spilt Farcry noe, men jeg syntes dette kan være positivt. Hvis det kan forhindre at spillserier blir brent ut ala assassins Creed og heller sørge for at hver tittel bringer innovasjon, syns jeg det er en bra ting, forutsett at dlc-en faktisk er bra.

 

Det er selvfølgelig dårlig hvis det dobbel-dippes, slik som assassins Creed gjør til en viss grad, men cod gjør til en stor grad. Siste expansion til Black flag var jo visstnok ganske bra.

Lenke til kommentar

Så lenge det ikke skapes en splitting av spillerbasen er det ikke noe galt med DLC. Det må heller ikke lages DLC på bekostning av spillet som en helhet.

Om de gjør det på samme vis som så alt for mange andre spill der maps og game-modes gjemmes bak en paywall, så oppnår de kun å splitte spillerbasen i "de som har DLC" og "de som ikke har DLC".

 

Jeg liker måten Bohemia(med tanke på Arma2) har løst dette på ved å gi ut en gratis low resolution versjon av alle DLCer de har laget. På dette viset kan man kjøpe DLCene, spille campaignene og bruke utstyret i editoren i full oppløsning, MEN om man IKKE har DLCen kan man fortsatt spille med folk som har den, men enhetene fra DLCene har texturer som ligner på farget grøt.

Det er MYE bedre enn å splitte spiller-basen etter min mening.

 

Jeg håper i det minste de lager noe i samme retning.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Mere fokus på multiplayer og DLC? Akkurat den type fokusendring jeg ikke ønsker meg.

 

AtW

Nå har jeg ikke spilt Farcry noe, men jeg syntes dette kan være positivt. Hvis det kan forhindre at spillserier blir brent ut ala assassins Creed og heller sørge for at hver tittel bringer innovasjon, syns jeg det er en bra ting, forutsett at dlc-en faktisk er bra.

 

Det er selvfølgelig dårlig hvis det dobbel-dippes, slik som assassins Creed gjør til en viss grad, men cod gjør til en stor grad. Siste expansion til Black flag var jo visstnok ganske bra.

 

 

Jeg ser ikke hvordan DLCer fremmer innovasjon i noen særlig grad, tvert om så virker det til å være en omvendt korrelasjon om den eksisterer.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Jeg ser ikke hvordan DLCer fremmer innovasjon i noen særlig grad, tvert om så virker det til å være en omvendt korrelasjon om den eksisterer.

 

 

 

Atw

 

 

Indirekte, håper jeg. Nå virket det som Ubisoft ønsket å lage bedre multiplayer og mere DLC, og mindre tid på spill. Sånt sett slipper de å lage et nytt spill oftere, men tjener likevel gode inntekter. Da blir det lengre imellom oppfølgere, og da er kanskje teknologi og innovasjon kommet videre, i tillegg til bedre tid til planlegging. DLC og Expansions, burde forhåpentligvis ikke kreve hele studioets arbeidskraft da motoren og teknologiene allerede er på plass.

 

Jeg håper DLC-ene blir gode, og hvis man ser på Blood Dragon til 3-ern, så var jo dette mer expansion en DLC, og godt vurdert av brukere og kritikere. Mange beskrev det som sitt eget spill, i form av stil. Sånt sett håper jeg man får gode expansions, og gode oppfølgere. Forhåpentligvis med god enspiller-historie, også.

Lenke til kommentar

Håper bare de lever en solid single-player del, som de gjorde i FC3. hvis tilleggs pakkene er bra lagd og vi som forbrukere ikke må betale for ting som alleredde er på disken, så tror eg kan støtte dette. PS. Ubisoft fiks U-play ;)

Vi får se, om de ikke prater piss, så er en naturlig del av å fokusere på noe, at det som ikke er nevnt blir fokusert mindre på. (eller kan det knapt kalles fokusering eller prioritering, å prioritere alt er det samme som å prioritere ingenting).

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...