Gå til innhold
Trenger du skole- eller leksehjelp? Still spørsmål her ×

IT-2 eksamen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hei!

Jeg har eksamen i IT2 den 21.mai, og er veldig spent på hva typer oppgaver som er vanlig å få.

 

Jeg har f.eks ikke jobbet noe som helst med å tegne grafikk med arrays? Ta i eksempel at man skal lage noe som ligner på Terraria eller Super Mario. Går det an å få såpass oppgaver? Jeg har kun jobbet med konvensjonelle og praktiske program. Billettsystemer, matematikk-spill, appletter til hotellnettsider osv...

 

Er privatist, så jeg lever litt i uvissheten :hmm: Nervøs!

Har lest lærebøkene fra Halden Dataservice, Gyldendal.

 

Forresten, er det flere som skal ha samme eksamen?

Endret av l4d3
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke trukket til informasjonsteknologi, men har gjort flere av eksamenene fra foregående år i forbindelse med øving til en heldagsprøve vi hadde tidligere på våren.

 

De har alle til felles at de består at tre deler. Oppgave 1 er basert på animasjon, der du gjerne skal lage en animasjon som illustrerer et gitt tema (kan være eksempelvis reklame eller en forklaringssekvens).

 

Oppgave 2 tester programmeringskunnskapene dine, og er som regel formulert slik at du kan løse de enkelt ved bruk av arrays.

 

Oppgave 3 er å dokumentere alt du har gjort. Siden du har lest en lærebok i forbindelse med faget har du sikkert kontroll på prosedyren for å gjøre dette, men jeg kan likevel laste opp det jeg skrev i forbindelse med den nevnte heldagen. Den kan trolig brukes som en slags mal, selv om innholdet naturligvis ikke er det samme som det du ønsker på eksamen.

 

Legger også ved noen tidligere eksamensoppgaver som jeg hadde på pcen. Tror dette vedlegget også inneholder løsningsforslag (ikke mitt verk).

 

 

Dokumentasjon.doc

Desktop.zip

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg ble ikke trukket til informasjonsteknologi, men har gjort flere av eksamenene fra foregående år i forbindelse med øving til en heldagsprøve vi hadde tidligere på våren.

 

De har alle til felles at de består at tre deler. Oppgave 1 er basert på animasjon, der du gjerne skal lage en animasjon som illustrerer et gitt tema (kan være eksempelvis reklame eller en forklaringssekvens).

 

Oppgave 2 tester programmeringskunnskapene dine, og er som regel formulert slik at du kan løse de enkelt ved bruk av arrays.

 

Oppgave 3 er å dokumentere alt du har gjort. Siden du har lest en lærebok i forbindelse med faget har du sikkert kontroll på prosedyren for å gjøre dette, men jeg kan likevel laste opp det jeg skrev i forbindelse med den nevnte heldagen. Den kan trolig brukes som en slags mal, selv om innholdet naturligvis ikke er det samme som det du ønsker på eksamen.

 

Legger også ved noen tidligere eksamensoppgaver som jeg hadde på pcen. Tror dette vedlegget også inneholder løsningsforslag (ikke mitt verk).

 

 

 

Tusen takk! Det er akkurat dette jeg trenger til forberedelsene. Oppgavene ser ganske greie ut, men å gjøre alt på bare 5 timer virker som en utfordring!

Lenke til kommentar

 

Jeg ble ikke trukket til informasjonsteknologi, men har gjort flere av eksamenene fra foregående år i forbindelse med øving til en heldagsprøve vi hadde tidligere på våren.

 

De har alle til felles at de består at tre deler. Oppgave 1 er basert på animasjon, der du gjerne skal lage en animasjon som illustrerer et gitt tema (kan være eksempelvis reklame eller en forklaringssekvens).

 

Oppgave 2 tester programmeringskunnskapene dine, og er som regel formulert slik at du kan løse de enkelt ved bruk av arrays.

 

Oppgave 3 er å dokumentere alt du har gjort. Siden du har lest en lærebok i forbindelse med faget har du sikkert kontroll på prosedyren for å gjøre dette, men jeg kan likevel laste opp det jeg skrev i forbindelse med den nevnte heldagen. Den kan trolig brukes som en slags mal, selv om innholdet naturligvis ikke er det samme som det du ønsker på eksamen.

 

Legger også ved noen tidligere eksamensoppgaver som jeg hadde på pcen. Tror dette vedlegget også inneholder løsningsforslag (ikke mitt verk).

 

 

 

Tusen takk! Det er akkurat dette jeg trenger til forberedelsene. Oppgavene ser ganske greie ut, men å gjøre alt på bare 5 timer virker som en utfordring!

 

 

Ingen årsak :) Så lenge du har kontroll på det du forventes å ha kontroll på, går det nok fint. Tror ikke IT2-eksamen er den med fleste overaskelser.

Lenke til kommentar

Vi fikk utlevert forberedelsesarket i dag. Temaet er trafikksikkerhet, så jeg vil anbefale å lage en animasjon av bil som kjører eller lignende for å ikke starte på bar bakke i morgen. Læreren her sier han føler seg ganske sikker på at vi får tre oppgaver som henger sammen, samt en fjerde dokumentasjonsoppgave.

 

Oppgave 1 er å lage en enkel animasjon, og involverer sikkert blant annet lyd- og bildebehandling utenfor flash.

Oppgave 2 er enkel programmering, for eksempel enkel bruk av if/else.

Oppgave 3 er mer avansert programmering, antagelig bruk av arrays.

Oppgave 4 er dokumentering.

 

Lykke til!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi fikk utlevert forberedelsesarket i dag. Temaet er trafikksikkerhet, så jeg vil anbefale å lage en animasjon av bil som kjører eller lignende for å ikke starte på bar bakke i morgen. Læreren her sier han føler seg ganske sikker på at vi får tre oppgaver som henger sammen, samt en fjerde dokumentasjonsoppgave.

 

Oppgave 1 er å lage en enkel animasjon, og involverer sikkert blant annet lyd- og bildebehandling utenfor flash.

Oppgave 2 er enkel programmering, for eksempel enkel bruk av if/else.

Oppgave 3 er mer avansert programmering, antagelig bruk av arrays.

Oppgave 4 er dokumentering.

 

Lykke til!

Det er en god antagelse, da tidligere eksamener er litt i samme stil. Tror du det er stor sannsynlighet for at vi får innhold som .txt og .xml filer, som vi må behandle dynamisk?
Lenke til kommentar

Veldig lite sannsynlig. Tipper garantert det kommer en oppgave med dataGrid, og å vise hvordan antall trafikklovbrudd har utviklet seg gjennom årene ved å bruke et diagram.

 

Det jeg gruer meg mest til er animasjonsoppgaven/e, det er jo bare kaos i adobe flash..

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi i klassen min som kom opp i IT-eksamen har laget en oversikt/diagram som viser endring i lovbrudd i de forskjellige kategoriene fra 2002-2012. Hvis vi får akuratt en slik oppgave på eksamen, og folk leverer tilnærmet like besvarelser, er det noen som vet hvordan det blir med plagiat?

Lenke til kommentar

Veldig lite sannsynlig. Tipper garantert det kommer en oppgave med dataGrid, og å vise hvordan antall trafikklovbrudd har utviklet seg gjennom årene ved å bruke et diagram.

 

Det jeg gruer meg mest til er animasjonsoppgaven/e, det er jo bare kaos i adobe flash..

 

Interessant. Tenker du på å (i tillegg til å ha en dataGrid tabell) f.eks ha kurvediagrammer og søylediagrammer? Type selvlaget med actionscript?

 

Jeg trodde det var vanlig at oppgaver krever at flash programmer skal kunne "lese" dataene fra eksterne filer, slik at uerfarne skal kunne endre på innholdet uten prob. Men ikke så mye i it2? Jeg er privatist, så jeg har kun boken å forholde meg til hehe... Syns uansett det å hente fra tekstfiler og pushe til array er travelt jeg ass.. Gjør jobben vesentlig mye tyngre

Lenke til kommentar

Regner med at det blir det oppsettet som er gitt tidligere her oppe.

1. Animasjon, 2. Enkel programmering, 3. Mer avansert programmering og til slutt dokumentasjon.

 

 

Vi i klassen min som kom opp i IT-eksamen har laget en oversikt/diagram som viser endring i lovbrudd i de forskjellige kategoriene fra 2002-2012. Hvis vi får akuratt en slik oppgave på eksamen, og folk leverer tilnærmet like besvarelser, er det noen som vet hvordan det blir med plagiat?

Ang. dette så bli ikke klassen tatt for fusk. Så lenge hver av dere lager hver deres oppgave, og litt forskjellig instansnavn bør det gå bra. :)

Lenke til kommentar

Vi i klassen min som kom opp i IT-eksamen har laget en oversikt/diagram som viser endring i lovbrudd i de forskjellige kategoriene fra 2002-2012. Hvis vi får akuratt en slik oppgave på eksamen, og folk leverer tilnærmet like besvarelser, er det noen som vet hvordan det blir med plagiat?

Kan du legge oppgaven som vedlegg, klassen min har ikke lært noe om diagrammer eller noe slikt. Ville vært til storhjelp hvis du gjorde det :o]

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

Vi i klassen min som kom opp i IT-eksamen har laget en oversikt/diagram som viser endring i lovbrudd i de forskjellige kategoriene fra 2002-2012. Hvis vi får akuratt en slik oppgave på eksamen, og folk leverer tilnærmet like besvarelser, er det noen som vet hvordan det blir med plagiat?

Kan du legge oppgaven som vedlegg, klassen min har ikke lært noe om diagrammer eller noe slikt. Ville vært til storhjelp hvis du gjorde det :o]

 

Forstår egentlig ikke helt at du/dere, og flere her ikke har lært om diagrammer. Arrayer er en forutsetning for morgendagen folkens :O

Lenke til kommentar

 

Veldig lite sannsynlig. Tipper garantert det kommer en oppgave med dataGrid, og å vise hvordan antall trafikklovbrudd har utviklet seg gjennom årene ved å bruke et diagram.

 

Det jeg gruer meg mest til er animasjonsoppgaven/e, det er jo bare kaos i adobe flash..

 

Interessant. Tenker du på å (i tillegg til å ha en dataGrid tabell) f.eks ha kurvediagrammer og søylediagrammer? Type selvlaget med actionscript?

 

Jeg trodde det var vanlig at oppgaver krever at flash programmer skal kunne "lese" dataene fra eksterne filer, slik at uerfarne skal kunne endre på innholdet uten prob. Men ikke så mye i it2? Jeg er privatist, så jeg har kun boken å forholde meg til hehe... Syns uansett det å hente fra tekstfiler og pushe til array er travelt jeg ass.. Gjør jobben vesentlig mye tyngre

 

 

Enkelt søylediagram ja. På skolen var vi så vidt innom å hente variabler fra eksterne filer, men har aldri sett dette på eksamener. Det som heller er vanlig er man må bruke arrays, og skrive inn variablene direkte i koden.

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...