Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Audi a4 eller Huyndai i40


Anbefalte innlegg

Vi har bestemt oss for at vi skal kjøpe en av disse. Stasjonsvogn begge to.

Begge to har skinn/delskinn, navi, parkeringskamera/sensor, manuell, diesel og sølvfarget. (Huyndai har dessuten panoramatak)

Audi er 2011 modell, ca 85 000km, 136hk.

Huyndai er 2012, 35 000km, 116hk.

Begge er fine å kjøre,rolige og behagelige, men audien er mer sporty og kvikk. Audien gir en følelese av litt bedre finish, men vi kan være litt forutintatt. A4 koster ca 250 000, mens i40 er 30 000 dyrere.

5år/100 000km nybilgaranti på Audi, vi antar da at vi har igjen ca ett år pga km.

5år/fri km nybilgaranti på i40. Her har må garantien mye lengre, minst 3 år.

Størst mulig plass er ikke noe tema siden vi er en liten familie for øyeblikket.

Så....hva ville dere valgt og hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+130498

Jeg har kjørte en 2012 I40 som drosje og for det meste var den ok, Jeg personlig synes der for lav, var stadig jeg slo plastikk og andre deler i bakken, men nå skal det sies at veiene rundt her jeg bor er langtifra de flateste. Navigasjonen fungerer ypperlig, det er en behagelig bil å kjøre, hvordan den er som manuell vet jeg ikke da min hadde automat. Det er en veldig driftsikker bil + du vil ha rundt 5 år igjen med garanti som er veldig kjekt. Jeg har ikke kjørt en A4 før, men bare en kjapp titt på Audi sine hjemmesider sier 5 år eller 100 000 km i garanti, dvs. du har mest sannsynlig kjørt opp de resterende kilometerne iløpet av dette året. Bare en ting å ta med i beregningen :)

Lenke til kommentar

 

A4! rett og slett for for I40 suger mer enn alt annet..

Javel. Har du kjørt/prøvd begge? Hvorfor suger i40?

 

selvfølgelig har jeg kjørt den. du fikk et svar av meg, det burde holde. hadde du kjent og sett litt rundt på bilen hadde du nok skjønt det du også

Endret av Yippee
Lenke til kommentar

Jeg har kjørte en 2012 I40 som drosje og for det meste var den ok, Jeg personlig synes der for lav, var stadig jeg slo plastikk og andre deler i bakken, men nå skal det sies at veiene rundt her jeg bor er langtifra de flateste. Navigasjonen fungerer ypperlig, det er en behagelig bil å kjøre, hvordan den er som manuell vet jeg ikke da min hadde automat. Det er en veldig driftsikker bil + du vil ha rundt 5 år igjen med garanti som er veldig kjekt. Jeg har ikke kjørt en A4 før, men bare en kjapp titt på Audi sine hjemmesider sier 5 år eller 100 000 km i garanti, dvs. du har mest sannsynlig kjørt opp de resterende kilometerne iløpet av dette året. Bare en ting å ta med i beregningen :)

 

Er det mye plast på bilen? Ramlet det av plastdeler når du kjørte på humpete veier?

Tror vi fant ut at hvertfall bakfanger og lister ved dørene er av plast. Sjekket ikke frontfanger. Er dette vanligvis i plast på nye biler? Det føles litt "billig" hvis hele bedre delen av bilen er omgitt av plast

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Både front og bakfanger er av plast, dette gjelder de aller fleste biler av nyere dato. Ingenting falt av bilen, men man har en "skvettlapp" under fronten som skrapet nedi oftere enn hva jeg skulle ønske mtp. bilens bruk. Men dette er ikke noe problem da det ikke er synlig før man legger seg ned på bakken og kikker under.

 

Jeg vil si I40 er en ok hverdagsbil uten form for spenning med mindre du kjører en 70 hk bil fra 90 tallet :wee: Bilen har et stort bagasjerom og plassen innvendig er god både for lange sjåfører og passasjerer i baksetet. Når det er sagt, skulle jeg kjøpt meg en stasjonsvogn i dag så hadde en I40 kommet ganske langt opp på listen bare for garantien i seg selv. Hadde jeg noen som helst problemer med bilen som gikk på garantien så ble dette byttet og reparert uten noe stress eller problemer.

Lenke til kommentar

Både front og bakfanger er av plast, dette gjelder de aller fleste biler av nyere dato. Ingenting falt av bilen, men man har en "skvettlapp" under fronten som skrapet nedi oftere enn hva jeg skulle ønske mtp. bilens bruk. Men dette er ikke noe problem da det ikke er synlig før man legger seg ned på bakken og kikker under.

 

Jeg vil si I40 er en ok hverdagsbil uten form for spenning med mindre du kjører en 70 hk bil fra 90 tallet :wee: Bilen har et stort bagasjerom og plassen innvendig er god både for lange sjåfører og passasjerer i baksetet. Når det er sagt, skulle jeg kjøpt meg en stasjonsvogn i dag så hadde en I40 kommet ganske langt opp på listen bare for garantien i seg selv. Hadde jeg noen som helst problemer med bilen som gikk på garantien så ble dette byttet og reparert uten noe stress eller problemer.

 

Ok. Det er greit å vite. Vel, vi kommer til å få litt spenning ut av det siden vi pr dags dato kjører med en yaris fra 99 med 80ish hk. Så 116hk diesel sparker bra fra seg :)

Kjørte du en premium, comfort eller classic - utgave?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Jeg tror det var premium, er litt usikker faktisk for når jeg kikker på utstyrslista finner jeg ting både fra premium og comfort.

Lenke til kommentar

A4 er registrert første gang 09.02.2011. Så har da garanti til maks 09.02.2016, men siden den har kjørt ca 85000km vil vi nok nå 100000km før den tid og da er garantien ute.

I40 er registrert første gang 03.07.2012. Da er det per dags dato over 3 år igjen av garantien siden den har fri km/5år garanti..

Hva kan man gjøre når garantien går ut? Utenom 5 års reklamasjonsrett, hva slags alternativer/muligheter finnes? Finnes det spesielle forsikringsvilkår eller liknende man kan ordne slik at man får tilsvarende trygghetsfølelse som ved nybilgaranti?

Lenke til kommentar

Jeg tror det var premium, er litt usikker faktisk for når jeg kikker på utstyrslista finner jeg ting både fra premium og comfort.

 

Uten å være for sikker tror jeg forskjellen mellom premium og classic at premium har skinnseter, panoramatak, varme i seter bak samt el justerbare seter foran. Skal ikke være for bombastisk, men tror det er noenlunde forskjellene.
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

Du har jo mulighet for å forsikre motor og drivverk slik at du bare må ut med en egenandel hvis denne må benyttes. Det litt større spørsmålet er jo om det er verdt på en slik "standard" bil.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+130498

 

Jeg tror det var premium, er litt usikker faktisk for når jeg kikker på utstyrslista finner jeg ting både fra premium og comfort.

Uten å være for sikker tror jeg forskjellen mellom premium og classic at premium har skinnseter, panoramatak, varme i seter bak samt el justerbare seter foran. Skal ikke være for bombastisk, men tror det er noenlunde forskjellene.

 

Da var det premium, kommer aldri til å glemme det hatet jeg hadde ovenfor skinnsetene og panoramataket :p

Lenke til kommentar

Du har jo mulighet for å forsikre motor og drivverk slik at du bare må ut med en egenandel hvis denne må benyttes. Det litt større spørsmålet er jo om det er verdt på en slik "standard" bil.

Nettopp...er vel kanskje greit å gjøre på litt dyrere/spesiell. Greit å vite.

Lenke til kommentar

 

 

Jeg tror det var premium, er litt usikker faktisk for når jeg kikker på utstyrslista finner jeg ting både fra premium og comfort.

 

Uten å være for sikker tror jeg forskjellen mellom premium og classic at premium har skinnseter, panoramatak, varme i seter bak samt el justerbare seter foran. Skal ikke være for bombastisk, men tror det er noenlunde forskjellene.

Da var det premium, kommer aldri til å glemme det hatet jeg hadde ovenfor skinnsetene og panoramataket :p
Hehe det skjønner jeg godt, fruen er forelsket i det herlige taket :)
Lenke til kommentar

 

Du har jo mulighet for å forsikre motor og drivverk slik at du bare må ut med en egenandel hvis denne må benyttes. Det litt større spørsmålet er jo om det er verdt på en slik "standard" bil.

Nettopp...er vel kanskje greit å gjøre på litt dyrere/spesiell. Greit å vite.

 

Prisen er også deretter, en motor som sjeldent går istykker utløser neppe de store forsikringsummene.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...