Gå til innhold

Her installerer NSA spionutstyr i en Cisco-ruter


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

At noen mennesker pakker opp en Cisco-eske er vel ikke all verdens bevis. Da kunne jo jeg også blitt beskyldt for å jobbe for NSA da jeg åpner flere liknende esker i fjor høst...

 

Hva med bilde av etiketter på eske som bevis? Hva om dette er oppakking av utstyr til eget bruk?

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

 

Bygg sjæl, bruk pfSense.

Det hjelper lite hva OS'et gjør når *firmwaren* på komponentene i maskinen din er kompromitert.

 

Vel, OS'et er (en del av) firmware'n mht. pfSense. Hva som helst av hardware kan benyttes bare det støttes av freeBSD.

 

Litt vanskeligere å vite hvilken forsendelse spiongutta skal ta innom NSA kontoret (for evt å mikke med hardware) når alt er standardkomponener...

Lenke til kommentar

Gammelt nytt. I første Irak-krig hadde USAs etterretningstjenester alle krigskart til Saddam, siden alle kart ble kopiert med Xerox maskiner som sende data til CIA.

 

Per def tror jeg ikke det finnes per idag en helt sikker kommunikasjonsmetode som bruker internet som medie.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

At noen mennesker pakker opp en Cisco-eske er vel ikke all verdens bevis. Da kunne jo jeg også blitt beskyldt for å jobbe for NSA da jeg åpner flere liknende esker i fjor høst...

 

Hva med bilde av etiketter på eske som bevis? Hva om dette er oppakking av utstyr til eget bruk?

Pleier du å åpne eskene opp-ned?

 

Samtidig sutret jo USAerne over Huawei og at deres utstyr kunne inneholde samme opplegget :p

Morsom organisasjon de har borte i Uniten Bløff.

På seg selv kjenner man andre.

Lenke til kommentar

 

At noen mennesker pakker opp en Cisco-eske er vel ikke all verdens bevis. Da kunne jo jeg også blitt beskyldt for å jobbe for NSA da jeg åpner flere liknende esker i fjor høst...

 

Hva med bilde av etiketter på eske som bevis? Hva om dette er oppakking av utstyr til eget bruk?

Pleier du å åpne eskene opp-ned?

Nei, jeg foretrekker å ha hodet opp og bena i gulvet når jeg åpner esker... ;)

 

Eller tenkte du kanskje på at eskene var snudd og åpnes i bunn? Jeg åpner vanligvis fra oversiden, men har jobbet sammen med folk som ikke bryr seg om topp og bunn på esker (latskap?) både på nevnte prosjekt og i andre sammenheng.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Sykt. Fatter ikke at EU-politikere ligger paddeflat for Amerikansk spionasje og annen sønderknusende "fri marked"-tankegang som TTIP-avtalen. Desto kjappere vi kutter båndene til USA desto kjappere kan Europa stable en bærekraftig offentlig banksektor på beina, og klare seg bedre på egen hånd.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...