Gå til innhold

FA Cup finalen 2014: Arsenal - Hull


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

<p>

 

Beroligende stats:

 

  • Hull har tapt ni av ti kamper mot topp-5-lag denne sesongen, og har bare fått ballen i mål i to av disse kampene (hjemme mot Liverpool og borte mot Everton)
  • Hull har kun tatt poeng i fire av 22 kamper mot topp 11
  • Hull har ett poeng på de siste fem kampene i ligaen
  • Hulls mestscorende spillere denne sesongen er Long og Jelavic. Begge må stå over i morgen. Nestemann på listen står med imponerende tre PL-mål
  • Hull har tapt syv av sine elleve siste FA-cup-kamper mot lag fra samme divisjon
  • Hull har ikke vunnet et trofé i klubbens historie, med unntak av ligagull i lavere divisjoner
  • Vi har vunnet begge kampene våre mot Hull i ligaen, og har 5-0 i målforskjell
  • Vi har vunnet våre siste fem i ligaen, og har kun sluppet inn ett mål
  • Vi har vunnet 19 av 22 kamper mot de nederste elleve lagene i PL
  • Bortsett fra Walcott, har vi ingen nevneverdige skader
  • Vi har nest flest FAC-trofeer i turneringens historie, ett bak United

Vi har tapt våre 3 siste finaler. #mentallyweak

Lenke til kommentar

Jeg unner Arsenal, Wenger og Benbjo et trofe, så sånn sett ville det vært herlig om Arsenal vant i dag. Men jeg må innrømme at jeg unner Harper et trofe mer enn noen andre i dag. Hadde vært sykt morsomt om han sto i dag, holdt buret rent og fikk seg er trofe. Ah, det hadde vært så herlig. Fantastisk menneske. Men han står kanskje ikke i dag? Unner han uansett å være på et vinnerlag.

Lenke til kommentar

Jeg har troen på seier i dag. Vi har hatt en god utvikling den siste tiden og skal inn i en finale som betyr veldig mye for spillerne, fans og ikke minst klubben. Sikker på at alle man gir 100 %, og med 100% innsats skal vi være bedre.

 

COYG, dagen i dag skal være starten på en ny begynnelse med trofésanking og gode resultater for klubben!

Lenke til kommentar

Haha, har et par kompiser her jeg studerer som er Arsenal-supportere og de føler seg så sikker på seier at det er nesten litt skummelt for deres skyld...

Btw, tipper Huddlestone blir den viktigste spilleren for Hull i morgen!

Ja, disse kompisene dine bør jo ikke være alt for trygg. En finale er en finale og alt kan skje. Hull kan parkere bussen, og kontre inn et mål 2 minutter før slutt.....

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Jeg unner Arsenal, Wenger og Benbjo et trofe, så sånn sett ville det vært herlig om Arsenal vant i dag. Men jeg må innrømme at jeg unner Harper et trofe mer enn noen andre i dag. Hadde vært sykt morsomt om han sto i dag, holdt buret rent og fikk seg er trofe. Ah, det hadde vært så herlig. Fantastisk menneske. Men han står kanskje ikke i dag? Unner han uansett å være på et vinnerlag.

 

Unner selvfølgelig Harper et trofé mer enn hele Arsenal.

Lenke til kommentar

 

 

Vi har tapt våre 3 siste finaler. #mentallyweak

 

 

Skulle ønske fruen din inviterte meg på 17. mai-grilling hos dere, du virker som en gøy fyr å være rundt.

 

Bor ikke begge i Trondheim? Kan det ikke la seg gjøre? :p

 

Benbjo var visst Oslogutt.. Daså!

Endret av -Lasse
Lenke til kommentar

 

 

Vi har tapt våre 3 siste finaler. #mentallyweak

 

Skulle ønske fruen din inviterte meg på 17. mai-grilling hos dere, du virker som en gøy fyr å være rundt.

Jeg kom med en faktaopplysning. Det samme gjorde du.

 

Kult forøvrig at du kommer med forutinntatte meninger om meg basert på mine meninger og holdninger innenfor 1 tema. Ser ikke helt poenget annet enn å prøve å drite meg ut.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du må da tåle en spøk i ny og ne når du først har tatt på deg rollen som sjefspessimist.

 

Men for å være litt mer saklig: av de tre finalene du nevner, regner jeg med at den første er Community Shield i 2005, hvor vi møtte et Chelsea-lag som nettopp hadde vunnet PL med 95 poeng. Den andre er CL-finalen hvor vi spilte mot superfavorittene Barcelona med 10 mann. Ingen av disse kampene har noe med mental svakhet å gjøre. Vi møtte rett og slett overlegen motstand.

 

Ligacupfinalen i 2011 er en annen sak, men som sagt er det bare tre av de som startet den kampen som kommer til å starte i dag; Szczesny, Kos og Sagna. Vi er et mye modnere lag nå enn vi var den gangen.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Ikke opplagt at det du skrev var en spøk. Spesielt siden ikke siden mange er så opptatt av å slenge dritt om meg hele tiden.

 

Uansett, tenkte mest på ligacupen i 2007 der Wenger hvilte oss til tap. Er heller ikke enig i at Barcelona var totalt overlegne.

 

I dag får vi nok se et ekstremt nervøst lag og mye slurv i begynnelsen. Er veldig spent på hvordan de tre du nevner takler situasjonen. Det er viktig at vi unngår tidlig baklengs. Da blir det vanskelig tror jeg.

 

Uansett så prøver jeg bare å være en motvekt til de som tror dette blir total overkjøring. Kampen blir nok jevnere enn som så. En finale er en finale og underdogs spiller ofte over evne mot favorittene. Styrkeforhold mellom lag betyr gjerne ikke så mye

Endret av Benbjo
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...