Gå til innhold

Nintendo beklager at Tomodachi Life ikke har likekjønnede forhold


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

 

Dette begynner å gå for langt.

Sssh ikke så høyt før det inkluderende PK tankepolitiet kommer for å ta deg :p

 

 

Har du et argument, eller er du fornøyd med bare å hate? Det kan vel knapt kalles tankepoliti å kritisere folk som velger å hate istedenfor å inkludere. Verden blir ikke et bedre sted av mer hat.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette begynner å gå for langt.

Sssh ikke så høyt før det inkluderende PK tankepolitiet kommer for å ta deg :p

Har du et argument, eller er du fornøyd med bare å hate? Det kan vel knapt kalles tankepoliti å kritisere folk som velger å hate istedenfor å inkludere. Verden blir ikke et bedre sted av mer hat.

Eneste hatet på denne siden kommer fra deg :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

 

 

 

Dette begynner å gå for langt.

Sssh ikke så høyt før det inkluderende PK tankepolitiet kommer for å ta deg :p

Har du et argument, eller er du fornøyd med bare å hate? Det kan vel knapt kalles tankepoliti å kritisere folk som velger å hate istedenfor å inkludere. Verden blir ikke et bedre sted av mer hat.

Jeg har et argument.

La oss holde oss til det som er normalt.

Så kan de avvika som liker homseri drive på med det.

Fordi det er helt riktig det har gått for langt, altfor langt, for lenge lenge siden!

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hele poenget med dette er at homofili er normalt.

 

Homofobi, derimot, er i økende grad unormalt.

 

Min utheving. Godt sagt. Dere som av ulike årsaker synes det går for langt, lær å leve med det. Det er ingen som tvinger deg til å være homofil i spillet, hvorfor skal ikke de som ønsker å være det få lov?

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hele poenget med dette er at homofili er normalt. Homofobi, derimot, er i økende grad unormalt.

 

Haha. Jepp det er tragisk, sant? ;)

(Satser på at du var sarkatisk ja)

 

Så en vennlig melding til de homofile: Folk flest ønsker ikke å diskriminere dere! Men for gud's/allah's/whatever's skyld, ikke tving homoseksuelle fantasier på hetro'e.. Spesielt ikke i barnespill/fortellinger!(Espen Askeladd og prinsen - WTF?!)

Dette skader bare deres egen sak. Folk får avsmak rett og slett.

 

Personlig så bryr jeg meg ikke døyten, men folk flest liker ikke dette.

Lenke til kommentar

 

Hele poenget med dette er at homofili er normalt. Homofobi, derimot, er i økende grad unormalt.

 

Haha. Jepp det er tragisk, sant? ;)

(Satser på at du var sarkatisk ja)

 

Så en vennlig melding til de homofile: Folk flest ønsker ikke å diskriminere dere! Men for gud's/allah's/whatever's skyld, ikke tving homoseksuelle fantasier på hetro'e.. Spesielt ikke i barnespill/fortellinger!(Espen Askeladd og prinsen - WTF?!)

Dette skader bare deres egen sak. Folk får avsmak rett og slett.

 

Personlig så bryr jeg meg ikke døyten, men folk flest liker ikke dette.

Som heterofil kvinne er det mye rart jeg får avsmak for og. Blant annet synes jeg det er ganske stygt med alle de overseksuelle kvinnene som finnes i spill. Kanskje dere heterofile menn kunne slutte med å lage spill jeg ikke liker?

Eller skal vi kanskje godta at folk er forskjellige og det er greit å lage spill for forskjellige grupper.

Jeg vil mye heller se to sexy menn eller kvinner sammen enn alle disse stygge heterofile parene som står og klår på hverandre i rulletrapper, men jeg ville aldri funnet på å forby stygge folk å ha sex eller å vise seg på offentlige steder. Hva ennselv personlig synes er attraktivt skal ha ingenting å si på rettighetene til folk i samfunnet. Er det noe som er stygt så er det homofobe, men dere skal få lov til å leve dere også.

 

Og hvorfor kan ikke barn få se at folk er forskjellige?

Homofili er naturlig (bokstavelig talt siden det finnes i over tusen dyrearter), og helt uskyldig. Vi snakker om voksne mennesker som friviliig er sammen. Hva er problemet med det?

Tror barn har større skade av hvordan kvinner blir fremstilt i spill, men jeg har ikke tenkt til å be om at slike spill forbys likevel.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Jeg har et argument.

La oss holde oss til det som er normalt.

Så kan de avvika som liker homseri drive på med det.

Fordi det er helt riktig det har gått for langt, altfor langt, for lenge lenge siden!

 

Jeg tør vedde på at du avviker fra normalen du også.

Jeg kan godt innrømme at jeg er unormal.

For det første har jeg lys hudfarge. Finner ikke et større avvik enn det. I tillegg er jeg ateist hvilket gjør meg til en ekstrem minoritet i verden. Jeg er norsk også, enda et punkt hvor jeg er en minoritet. Så er det en haug med andre detaljer som gjør meg unik, og langt fra såkalt "normal". Jeg har aldri møtt en normal person noen gang i mitt liv, men fint for deg om du bare omgir deg med normale personer.

 

Et forslag til deg. Hva om du driver på med din penis rettferdighet for deg selv så kan resten av oss holde oss langt unna.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Så en vennlig melding til de homofile: Folk flest ønsker ikke å diskriminere dere!

 

Helt riktig: Folk flest ønsker ikke å diskriminere homofile. Det er en liten gruppe reaksjonære som ønsker homofile tanker og symbolikk tilbake i skapet,

 

Men for gud's/allah's/whatever's skyld, ikke tving homoseksuelle fantasier på hetro'e..

 

Hvorfor ikke? Heterofile fantasier "tvinges" da på oss hele tiden. Hvorfor skulle de homofile ditto være anderledes, med mindre hensikten er å diskriminere?

 

Spesielt ikke i barnespill/fortellinger!(Espen Askeladd og prinsen - WTF?!)

 

Tvert om. Det er i barnespill og -fortellinger man må begynne, for at det skal oppfattes som normalt i kommende generasjoner. Barn oppfatter verden rundt seg som normal, og ting man ikke får snakke om som unormale. Å fortie homofili er å diskriminere.

 

Dette skader bare deres egen sak. Folk får avsmak rett og slett.

 

Neida, "folk" får ikke avsmak. Det gjør bare de nevnte reaksjonære skapdørvaktene.

 

Personlig så bryr jeg meg ikke døyten, men folk flest liker ikke dette.

 

 

Tull. Selvsagt bryr du deg. Ellers hadde du ikke skrevet dette innlegget. Det er gjerne derfor jeg skriver mine: Fordi jeg bryr meg. Folk flest deimot bryr seg ikke, derfor skriver de ikke slike innlegg for å be de homofile lukke skapdøra igjen.

 

Geir :)

Endret av tom waits for alice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Synes Geir sitt innlegg her fortjener en liten applaus. Godt skrevet. Til syvende og sist så handler det vel om at vi ønsker de samme muligheter i spill som andre. Vi ønsker å se helter vi kan forholde oss til eller kunne "gifte" oss i spill om vi så vil det. Det handler rett og slett om diskriminering og om det er ok? Pr nå så virker det på noens holdninger at det faktisk er ok å diskriminere så lenge det er de riktige(eller normale som de elsker å kalle seg selv) som diskriminerer.

 

Heldigvis så blir det færre og færre slike menneske, noe som denne tråden viser.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Synes Geir sitt innlegg her fortjener en liten applaus. Godt skrevet. Til syvende og sist så handler det vel om at vi ønsker de samme muligheter i spill som andre. Vi ønsker å se helter vi kan forholde oss til eller kunne "gifte" oss i spill om vi så vil det. Det handler rett og slett om diskriminering og om det er ok? Pr nå så virker det på noens holdninger at det faktisk er ok å diskriminere så lenge det er de riktige(eller normale som de elsker å kalle seg selv) som diskriminerer.

 

Heldigvis så blir det færre og færre slike menneske, noe som denne tråden viser.

Å nei du, dette bare øker og øker.

Eneste vi kan gjøre er og beskytte de som blir utsatt.

Lenke til kommentar
(Satser på at du var sarkatisk ja)

 

 

 

men folk flest liker ikke dette.

 

 

Nei, jeg var ikke sarkastisk. Hvorfor er du ikke bare ærlig og sier "jeg liker ikke dette", i stedet for å late som at du representerer et slags flertall? Jeg tror det er fordi du egentlig vet at holdningen din er utdatert og ikke lenger sosialt gangbar, så du tar på deg en rolle som en slags concerned citizen - "tenk på hva som vil skje hvis dere representeres i media! Da vil alle bare undertrykke dere mer! Og det vil vi jo ikke!"

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ser mine tidligere innlegg ble litt rare (med en del skrivefeil). Sånt skjer når man debatterer altfor tidlig om morgenen. :)

Alt i alt vil jeg si at de som henger på nettsteder som dette (hardware, gamer, amobil osv) er overraskende liberale i forhold til andre nettfora (og spesielt nettaviser).

Det synes jeg er veldig positivt. Kunne vært interessant å se hvordan politiske/religiøse standpunkt er fordelt blant "teknologinerder" i forhold til resten av befolkningen.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...