Gå til innhold

Tilbakemelding på ny pc - er det noe jeg har glemt?


Anbefalte innlegg

Hei!

Nå er det igjen på tide å bygge seg en ny pc. Har tidligere bygget mye rart, men nå er det ganske mange år siden sist, og ting har jo endret seg litt ser jeg. Har lest meg litt opp i denne jungelen, og har omsider kommet til et oppsett jeg tror kan fungere.

Tar gjerne innspill på om det er noe jeg har glemt. Hovedfokus er ikke spilling, men mer bildebehandling og programmering.

Nå har jeg bestilt både hovedkort og PSU, da er det vel slik at det følger med nok kabler som jeg trenger (strøm, sata osv) for å koble sammen dette?

CPU: Intel Core i5 4670K
CPU-vifte: CoolerMaster XDream i117
Monitor: Samsung S27C350H
Disk: WD Desktop Green 3TB
Systemdisk: Samsung SSD 840 EVO 250GB
SSD-mount: Akasa SSD& HDD Mounting Kit Sort
Minne: Kingston HyperX Beast DDR3-2400 16GB (2x8GB) CL11
Hovedkort: Asus Z87-A
Skjermkort: ASUS GeForce GTX 750 1GB PhysX CUDA
PSU: Cooler Master G Series 750M
Kabinett: Cooler Master Silencio 452
Tastatur/mus: Cooler Master CM Storm Devastator
USB-hub: Sunsway USB 3.0 HUB 4P
Skjermkabel: Apple HDMI to HDMI kabel 1,8 m
DVR-brenner: Lite On On iHAS324

Endret av kenti_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvorfor CoolerMaster XDream i117? Er jo nesten like dårlig som intel.

 

Kjøp heller coolermaster 212 evo

 

Jeg ser at en del er linket til forskjellige butikker, bedre å prøve å kjøpe alt samlet f.eks mpx eller komplett, så kan du spare litt på frakten. Nå er vel det MPX\komplett og netonnet som gir gratis frakt sist jeg sjekket, så der er det ikke så viktig.

 

Apple HDMI to HDMI kabel 1,8 m

 

hvorfor heller ikke kjøpe på biltema HDMI-kabel

eller ebay? Siden HDMI v 1.4 er snart utgående standard, HDMI v2 begynner snart og dukke opp.

Det er spessielt viktig om du skal ha lengere kabel eller 4k skjerm. Siden du neppe får høyere en 30 hz ved hdmi 1.4.

 

Sist jeg bestilte hovedkort, har det pleid å følge med 4 satakabeler, så ville ventet med å bestille det, siden det kan også kjøpes på clasohlson, er klar over prisen er forhånsvis stiv, da man får ligdene og billigere på ebay eller dx.com problemet er at det kan ta 1-2 uker før det kommer frem.

Endret av LMH1
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Her skal du ha tre seriell ATA kabler en til HDD, SSD og DVR brenner.

To av de får du med hovedkortet. Så du må skaffe deg en seriell ATA kabel til.

 

Mye av kabler som du trenger følger med alt du bestiller da.

Takk, var usikker på om det fulgte med PSUen, men da skjønner jeg at det gjør det ikke.

 

 

Mener at du må kjøpe windows eller har du.

Jeg har Windows fra før. Jeg kommer nok til å installere Windows 8 Enterprise via en MSDN-avtale. Har med hensikt holdt meg unna Windows 8, men nå når jeg først skal bygge en ny pc passer det fint å teste ut. Også har det vel blitt en del bedre etter at 8.1 kom.

 

Når jeg utvikler foretrekker jeg Ubuntu, og kommer nok til å kjøre det virtuelt.

 

Hvorfor CoolerMaster XDream i117? Er jo nesten like dårlig som intel.

 

Kjøp heller coolermaster 212 evo

 

Jeg ser at en del er linket til forskjellige butikker, bedre å prøve å kjøpe alt samlet f.eks mpx eller komplett, så kan du spare litt på frakten. Nå er vel det MPX\komplett og netonnet som gir gratis frakt sist jeg sjekket, så der er det ikke så viktig.

 

Apple HDMI to HDMI kabel 1,8 m

 

hvorfor heller ikke kjøpe på biltema HDMI-kabel

eller ebay? Siden HDMI v 1.4 er snart utgående standard, HDMI v2 begynner snart og dukke opp.

Det er spessielt viktig om du skal ha lengere kabel eller 4k skjerm. Siden du neppe får høyere en 30 hz ved hdmi 1.4.

 

Sist jeg bestilte hovedkort, har det pleid å følge med 4 satakabeler, så ville ventet med å bestille det, siden det kan også kjøpes på clasohlson, er klar over prisen er forhånsvis stiv, da man får ligdene og billigere på ebay eller dx.com problemet er at det kan ta 1-2 uker før det kommer frem.

Takk for svar.

 

Duger ikke XDream i117 mener du? Mener jeg har lest at den er noe bedre enn originalviften :) Men takk for tipset angående CM-viften, kanskje jeg skal vurdere den.

 

Når det gjelder butikkene er ikke det noe problem da mpx har gratis levering til pickup-point, som ikke er langt unna meg.

 

Når det gjelder HDMI-kabel får man fint langt over 30hz med HDMI 1.4. 1.4b støtter vel 120hz.

 

Full-HD-skjerm blir det nok ikke med det første. Har allerede en Macbook Retina jobbmaskin, og så høy oppløsning på så liten skjerm er ikke til mye nytte.

Endret av kenti_
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...