Gå til innhold

Oslo fotomaraton - erfaringer?


LBe

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har deltatt tidligere en gang, i 2011.

 

Jeg synes oppgavene var vanskelige, i den forstand at jeg ikke uten videre klarte å se for meg hvordan jeg skulle tolke dem. Men det var litt av poenget, tenker jeg: Å "strekke seg". Og man løser dem jo individuelt, utfra egen kreativitet og ferdigheter + litt tilfeldigheter.

 

Ambisjonsnivået jeg satte for deltagelsen min var i samsvar med nivået på fotografiene mine: ta bilder fordi jeg synes det er gøy. Målet var å fullføre med fotografier jeg selv synes var innenfor oppgavene, ikke å vinne heder, ære eller førsteprisen. Jeg nådde målet, selv om noen av bildene var "nød-bilder" som jeg var medium fornøyd med.

 

Det var dog en lang dag, og hadde jeg ikke hatt selskap av andre Akam-ister, er det ikke sikkert at jeg hadde klart å fullføre.

 

Men alt i alt var det en interessant og lærerik erfaring, som jeg gjerne gjentar om det passer.

Lenke til kommentar

Jeg kan absolutt anbefale å bli med Oslo Fotomaraton. Jeg har vært med tre ganger hittils, og skal bli med i år også.

 

Det er varierende vanskelighetsgrad på oppgavene - noen år synes jeg det har vært vanskelig, andre ganger lett. Fjorårets oppgaver var midt på treet, følte jeg.

 

Som bykatt er inne på, så bør gå sammen med en eller to andre - det er godt å ha noen å støtte seg på slutten, da det blir en lang dag. Men du verden å gøy det er :)

 

Årets fotomaraton går forøvrig av stabelen den 23. august

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Det anbefales. Det er kjempegøy selvom det er slitsomt. Det er noe som alle kan klare. Første gang jeg var med så jeg og at en jentunge som ikke hadde rukket tenårsalderen ennå,var med sin mor å fotograferte og deltok med egne bilder. Det er noe for alle, og alle kan delta uansett nivå og alder. Oppgavene kan til tider være en stor utfordring og jeg har ofte klødd meg i huet på hvordan jeg kan løse disse, men har alltid funnet ut noe. Man møter og masse hyggelige fotoentusiaster på dette arrangementet og jeg har til og med møtt den store kjærligheten på Oslo fotomaraton. :tease: <3 <3 <3 Og på årets fotomaraton har jeg kjent han 1 år pluss at fotomaraton har 5 års jubileum. Det blir litt av en merkedag med stor festivitas. Er veldig glad i deg Tomsi både i gode og onde dager. Smiler søtt til deg. Kos fra meg

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Jeg vurderte det, helt til jeg leste reglene. Det er dessverre ganske langt fra min greie å levere fra meg .jpg rett fra kameraet... :p

Det er jo det som gjør det spennende :p

 

Du får gjøre som meg - fotografere i RAW + JPEG, der du velger et morsomt Art Filter. Så kopierer du RAW filene over på en PC før du sletter de.

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...