Gå til innhold

Samletest: Best av de beste


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Lille sony?

Se under.

 

 

Som forventet. Gikk selv fra en Z til Z2 og er så langt strålende fornøyd. Morsomt at lille Sony klarer å tukte selv enorme selskap som Samsung.

You seem to be new in this world, peasant.

 

You seem to be ignorant.

 

 

Sony har tapt penger fem av de siste seks årene, de omsatte for rundt 78 milliarder siste år, og har en markedsverdi på rundt 20 milliarder.

Samsung derimot omsatte for 208 milliarder og har en markedsverdi på 186 milliarder.

For ikke å snakke om Apple, som er verd 483 milliarder...

HTC som ikke driver med stort annet enn håndholdte enheter blir lilleputt i denne sammenhengen.

 

(alle tall i dollar)

  • Liker 7
Lenke til kommentar

Gleder meg som en unge til telefonen er her :) Desverre bestillte eg fra Komplett og den dukker nok ikke opp før om en uke til tross for forhådnsbestilling i mars :-/

Bare å avbestille der og bestille på NetOnNet, de har den på lager.

Fikk min derfra i går, og så langt er jeg kjempefornøyd :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Klarer fortsatt ikke å begripe at det er folk i dag som frivillig går for den Android møkka... det er så horribelt elendig og at folk vil faktisk kjøpe og bruke det - helt utenkelig. Men så er det mange ting her i verden jeg ikke forstår.

 

Men når det er sagt, er ganske idiotisk å trekke ned telefon som veier mellom 30 og 50 gram mindre enn konkurentene (dvs opp til 30% lettere) for mindre skjerm og batteri. Dette er konkurranse i hvem som har stappet mest av nyeste komponenter på markedet i størst mulig telefon...

 

Dette er ikke anmeldelse av telefoner - men anmeldelse til maskinvare til mobiltelefoner. Det er 2 helt forskjelig ting. Er bare så ubegripelig lei av å se slike idiotiske saker - begynner nesten å lure på om de er kjøpt og betalt.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Gleder meg som en unge til telefonen er her :) Desverre bestillte eg fra Komplett og den dukker nok ikke opp før om en uke til tross for forhådnsbestilling i mars :-/

Bare å avbestille der og bestille på NetOnNet, de har den på lager.

Fikk min derfra i går, og så langt er jeg kjempefornøyd :)

Får ikke med SmartBand da.

Lenke til kommentar

Klarer fortsatt ikke å begripe at det er folk i dag som frivillig går for den Android møkka... det er så horribelt elendig og at folk vil faktisk kjøpe og bruke det - helt utenkelig. Men så er det mange ting her i verden jeg ikke forstår.

 

Men når det er sagt, er ganske idiotisk å trekke ned telefon som veier mellom 30 og 50 gram mindre enn konkurentene (dvs opp til 30% lettere) for mindre skjerm og batteri. Dette er konkurranse i hvem som har stappet mest av nyeste komponenter på markedet i størst mulig telefon...

 

Dette er ikke anmeldelse av telefoner - men anmeldelse til maskinvare til mobiltelefoner. Det er 2 helt forskjelig ting. Er bare så ubegripelig lei av å se slike idiotiske saker - begynner nesten å lure på om de er kjøpt og betalt.

 

Det der er jeg så fundamentalt uenig i at jeg vet ikke hvor jeg skal begynne. Din første påstand er helt subjektiv. IOS er noe møkk, at folk kjøper det forstår ikke jeg. Android er overlegent bedre på alle områder, mener nå jeg.

 

Det andre du sier er jo beint frem feil. Det er 5 telefoner som konkurrerer om akkurat det samme markedet. Så testen er jo helt legitim. At skrapet fra Apple kommer sist er jo ingen overraskelse, men å si at det er fordi den er mindre og har liten skjerm er jo bare trist. At de ønsker å ta markedet ved å lage telefonene mindre, noe som går utover speccs må de selvfølgelig få lov til, men de må jo forvente å bli satt opp i mot telefoner i samme prisklasse. Og tape.

 

Feil igjen. Det er en anmeldelse av mobiltelefoner. Hvordan teste telefoner? Det du snakker om er vel om det går an å ta imot og sende anrop. Det har det gjort siden 80-tallet. For å teste "flaggskipene" til mobilprodusentene må en vel nødvendigvis ta hensyn til maskinvaren. Hvis ikke vil jeg gjerne nominere Nokia 3310.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Ingenting direkte galt med sammenligningen, men det er et par ting jeg ikke helt forstår meg på. iPhone får altså trekk for å være liten, med dette vil jo for mange også være et pluss? Det blir noe tåpelig å dra dette frem som en negativ ting med produktet, spesielt når ALLE de andre er vesentlig større. Argumentet med at iPhone dermed har liten skjerm sammenlignet med konkurrentene er vel ikke noe mer valid enn at iPhone plutselig er eneste alternativet av de i listen om man ikke ønsker seg stor mobiltelefon.

 

Er jo for så vidt helt enig i konklusjonen at større skjerm = mer innhold, og enklere konsumering av innhold. Men ut ifra teksten og sammenligningen så får man jo et slags inntrykk av at større = bedre, noe jeg hadde vært tilbøyelig å være enig i om iPhone faktisk hadde vært fysisk på størrelse med de øvrige alternativene, var like tykk og tung. Da hadde det bare vært negativt at den ikke har klart å få på plass en større skjerm, men når alternativene da vitterlig blir langt større rent fysisk, veier prosentvis en god del mer og det hele så blir det temmelig forutinntatt å se på dette som en utelukkende negativt ting som man får et slags inntrykk av sammenligningen faktisk gjør.

 

 

Og noe en slik sammenligning faller FULLSTENDIG IGJENNOM på er at den er totalt blottet for objektive tall.. Her er det kun skrevet korte subjektive tekster som skal sammenligne de forskjellige modellene, det foreligger altså null og niks av kalde, harde, fakta i form av målinger og tall bak utalelsene og vurderingene som gjør de temmelig meningsløse og legger jo opp til at vi som lesere ikke skal kunne danne oss en egen vurdering, men ta for gitt at den listen dere legger opp til skal være satt i stein? Hvor er tallene for måling av fargenivået på skjermene? Hvor er tallene for målt lysstyrke? Hvor er det tall for målt ytelse av maskinvaren osv..? Her kastes det jo bare ut en bunke med påstander uten noe som helst som faktisk underbygger noe av det som blir sagt..

 

 

Påstanden om at iPhone 5S har svakere ytelse er jo temmelig på viddene i all den tid Apple A7 SoC faktisk fremdeles scorer bedre på enkelt og totrådytelse som er det som blir benyttet i 90% av tilfellene på mobiltelefoner. Dette fremstår jo som en helt bunnløs sammenligning som to ungdomsskoleelever kunne satt sammen ved å ha spesifikasjonslista på de forskjellige modellene og satt de rett opp mot hverandre uten å ha rørt telefonene eller gjort noe testing overhode. Dette blir syltynt og denne skal vel rett ut på VG om få timer og rundlure halve landet tenker jeg?

 

 

Sier meg ikke nødvendigvis så fryktelig uenig i rekkefølgen, men syntes grunnlaget og innholdet i sammenligningen ikke holder mål av hva man burde kunne forvente av en nettside som Amobil.no. Det blir så syltynt at det fremstår totalt meningsløst. Og man får jo et slags inntrykk av at design kun andre om utseende, og det er vel ikke helt tilfellet? Og hvordan kan iPhone trekkes for bare 16GB lagring når alle står fritt til å anskaffe modell med 32 eller 64GB lagring? En lokal lagring som vil ha bedre ytelse enn 90% av minnekortene du finner på markedet, i et marked hvor Google allerede har gått aktivt inn for å fjerne det meste av muligheter og fleksibilitet som engang var med bruk av ekstern lagring i Android.

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Klarer fortsatt ikke å begripe at det er folk i dag som frivillig går for den Android møkka... det er så horribelt elendig og at folk vil faktisk kjøpe og bruke det - helt utenkelig. Men så er det mange ting her i verden jeg ikke forstår.

 

Men når det er sagt, er ganske idiotisk å trekke ned telefon som veier mellom 30 og 50 gram mindre enn konkurentene (dvs opp til 30% lettere) for mindre skjerm og batteri. Dette er konkurranse i hvem som har stappet mest av nyeste komponenter på markedet i størst mulig telefon...

 

Dette er ikke anmeldelse av telefoner - men anmeldelse til maskinvare til mobiltelefoner. Det er 2 helt forskjelig ting. Er bare så ubegripelig lei av å se slike idiotiske saker - begynner nesten å lure på om de er kjøpt og betalt.

 

he he... Har ikke android selv, men skulle jeg velge mellom de to så ble valget ikke vanskelig.

Jobber daglig med telefoner i et firma med 100 ansatte og av de, er det som regel de med iphone som har problemer med at ting ikke virker(eller glasset er knust). Derfor har vi sluttet og kjøpe de.

  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hadde Z1 før, fikk nettopp S5 og kunne ikke være mer fornøyd.

Z1 var bokstavelig talt en overvurdert stykke d***, og Z2 er mest sannsynligvis det akkurat samme.

 

Blandt de feilene som HW/TEK/AMOBIL nektet å snakke om hos Z1 var: overoppheting, tragisk kort batteritid ved aktiv bruk, telefonen ble lansert uten skikkelig fungerende radio (dvs tok ikke mot samtaler, sendte ikke SMS etc) noe som ble patchet senere, klart synlig touchscreen-mønster under glasset, og helt ubrukelige ørepropper som følgte med... og dette fra et selskap som er "kjent" for lyd. Noen uheldige sjeler opplevde også at telefonen bøyde seg - dvs batteriet blåste seg opp, noe som kan resultere i brann/eksplosjon. Og ja batteriet kan ikke byttes i denne telefonen, contra S5.

 

Så utrolig nok fikk Z1 så god kritikk at den var bokstavelig talt utrolig, og det samme skjer med Z2. Jeg vet ikke hvordan Sony klarer det, men de får "strålende" kritikk for hvert tragedie de lanserer, dette kan jeg huske tilbake helt til den opprinnelige Xperiaen, og disse telefonene som jeg tror het 900-ett eller annet, de med resistiv skjerm om miniatyr-tastatur som kunne flippes over skjermen. Sony kunne MAO aldri lage skikkelige mobiler, noensinne.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...