Gå til innhold

Disse programmene gjorde nordmenn til lovbrytere (Ekstra)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Synes Edonkey nettverket også fortjener å nevnes. Det var vel det første programmet som brukte eksterne lenker for å finne innhold i nettverket. Etter at du delte en fil i programmet så fikk du en lenke du kunne poste i f.eks et forum. På den måten kunne andre brukere verifisere filen og kvaliteten i forumet og du slapp å laste ned "dummy" filer. Programmet tillot også at flere brukere delte samme fil.

Må innrømme jeg var storforbruker av Edonkey før ShareReactor forumet ble lagt ned. Etter det gikk jeg til Shareconnector som også delte Edonkey lenker før jeg gikk over til da noe ukjente Pirate bay.

Lenke til kommentar

Napster minner meg om den tiden vi sto opp midt på natta og kvelte modemene med en pute slik at vi kunne få noe ny musikk uten at foreldrene våre skjønte hvorfor telefonregninga ble så stor.

Det skulle enda bli noen år før vi lærte oss at det var mulig å slå av lyden til modem i enhetsbehandlingen.

 

Haha! Jeg gjorde akkurat det samme, dog for å spille Planetarion.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har ikke ekstra, men husker varmt tilbake til denne klassikeren :)

WinMX.jpg

WINMX_multiple_search.jpg

 

WinMx og "Det Norske Rommet" som hadde sine faste brukere. :)

 

Husker med gru tilbake til 99' og 33.6 modemet, selv om online spilling gikk forholdsvis greit, så tok alt annet grusomt lang tid. Sikkert til stor begeistring for Telenor den gang, da telefonregningene fikk ben å gå på. Da spesielt med dobble isdn linjer.

Lenke til kommentar

Jeg har aldri likt å dele filer med andre, så jeg har holdt meg til Usenet de siste 12-14 årene. Det mange glemmer er at på Usenet deles så og si alt, uten noen krav til at du selv deler noe, kan du laste ned i max hastighet av internett linjen din.

Har sluppet mye styr på den måten.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

 

 

Jeg har ikke ekstra, men husker varmt tilbake til denne klassikeren :)

WinMX.jpg

WINMX_multiple_search.jpg

WinMx og "Det Norske Rommet" som hadde sine faste brukere. :)

 

Husker med gru tilbake til 99' og 33.6 modemet, selv om online spilling gikk forholdsvis greit, så tok alt annet grusomt lang tid. Sikkert til stor begeistring for Telenor den gang, da telefonregningene fikk ben å gå på. Da spesielt med dobble isdn linjer.

WinMX og Det Norske Rommet består enda, serveren til DNR sto faktisk i kjelleren min en liten stund :)

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Napster minner meg om den tiden vi sto opp midt på natta og kvelte modemene med en pute slik at vi kunne få noe ny musikk uten at foreldrene våre skjønte hvorfor telefonregninga ble så stor.

Det skulle enda bli noen år før vi lærte oss at det var mulig å slå av lyden til modem i enhetsbehandlingen.

 

Slå av lyden?? Det viste jeg ikke var mulig :p Det var vanvittig mye rart du kunne få tak via disse programmene. Med napster fant du absolutt all musikk. Og med winmx og kazaa lasta jeg jackie chan filmer og brukte mange dager på å bli ferdig.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...